Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik

Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik

Marcin Łobodziński
1 kwietnia 2016

Po długich tygodniach oczekiwania Suzuki Motor Poland wreszcie opublikowało cennik swojego najnowszego modelu jakim jest Baleno.

Auto, które trudno sklasyfikować – takie jest nowe Suzuki Baleno. Nowe, ponieważ poprzednik, o którym nie każdy z was pewnie jeszcze pamięta był plasowany w segmencie C. Nie zdobył serc europejskich klientów. Tu mamy przedstawiciela samochodów, które utkwiły gdzieś pomiędzy segmentem B i C, ale konkurencji na polskim rynku nie brakuje. Choć jeśli mamy szukać hatchbacków, to jest ich niewiele. Škoda Rapid? Jak najbardziej. Nowy Fiat Tipo hatchback – jeszcze lepiej.

Obraz

Szczególnie, że cena to 43 900 zł za samochód napędzany silnikiem benzynowym 1.2 DualJet. To wolnossący motor o mocy 90 KM oznaczony jako K12C. Jest łączony z przekładnią manualną o pięciu przełożeniach lub automatyczną CVT. Jednak nie na polskim rynku, na którym na razie skrzyni bezstopniowej nie ma. W Polsce jedyne Baleno, jakie można zamówić z automatem to auto napędzane nowym silnikiem 1.0 BoosterJet w wersji Elegance za 73 900 zł. 112-konny motor benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. Oczywiście auto można kupić również z przekładnią manualną z pięcioma przełożeniami w specyfikacji Premium Plus za 58 900 zł.

Obraz

Trzecia wersja napędowa nowego Suzuki Baleno to Smart Hybrid. Jest to tak zwana lekka hybryda, w której alternator zespolono z rozrusznikiem (ISG) oraz wyposażono ją w akumulator litowo-jonowy. Alternator ISG ma za zadanie odzyskiwać energię kinetyczną, którą zamienia na prąd i dodatkowy zastrzyk mocy dla jednostki DualJet podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Taki samochód kosztuje 65 900 zł.

Obraz

Wyposażenie? Niezłe, ale z pewnymi brakami. Z zakresu bezpieczeństwa właściwie kompletne do codziennej jazdy, natomiast komfortowe obejmuje prawie wszystko to co trzeba, czyli klimatyzację, radio, elektrycznie regulowane szyby, centralny zamek, regulację wysokości fotela kierowcy i składane oparcie kanapy (niedzielone). Dość dziwną polityką jest natomiast oferowanie osiowej regulacji kolumny kierowniczej dopiero w najwyższym standardzie Elegance, który zaczyna się od ceny bliskiej prawdziwego kompaktu - 58 900 zł. To samo dotyczy elektrycznie regulowanych szyb z tyłu.

Obraz

Czy auto ma szansę powodzenia na rynku? Cóż, ma bardzo mocnego konkurenta w postaci Fiata Tipo. Sedana z mocniejszym silnikiem 1.4 można kupić za 42 600 zł. Wyposażenie niestety nie jest tak bogate – nie ma poduszek bocznych i kurtynowych oraz regulacji wysokości fotela kierowcy. Za lusterka z elektryczną regulacją i podgrzewaniem zapłacimy 500 zł ekstra, a i tak będziemy do przodu w porównaniu z klientem Baleno. Trzeba tylko pamiętać o tym, że ceny Fiata są na chwilę obecną promocyjne i w każdej chwili mogą się zmienić.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (9)