Używane BMW i Fordy najczęściej poszukiwane przez profesjonalistów

Używane BMW i Fordy najczęściej poszukiwane przez profesjonalistów

Używane BMW i Fordy najczęściej poszukiwane przez profesjonalistów
Marcin Łobodziński
16.03.2016 11:09, aktualizacja: 02.10.2022 08:28

Jest wiele sposobów na poszukiwanie używanego samochodu. Jedni regularnie przeglądają ogłoszenia, bez względu na to, czy rzeczywiście chcą kupić samochód, czy tylko popatrzeć. Inni chodzą po komisach i odwiedzają dilerów, którzy też oferują samochody używane. Jeszcze inni mogą odwiedzić coraz powszechniejsze salony aut używanych lub ulokowane niemal na każdym podwórku komisy. Są też tacy, którzy szukają aut tylko za granicą twierdząc, że w Polsce jeździ szrot. A są też osoby, które nie mają wiedzy na ten temat, nerwów, czasu i powierzają odnalezienie auta specjalistom. Gdyby każdy z tych sposobów na znalezienie wymarzonego samochodu dobrze przeanalizować, zbierając dane na temat modeli, pewnie wyszłyby różne rankingi popularności konkretnych marek i modeli wśród polskich klientów. Jedną z takich różnic prezentujemy wam w tym artykule.

Miesiąc temu pisałem o Internetowym Samochodzie Roku, według badania OTOMOTO. Badanie polegało na wyłonieniu modeli i marek, które są na OTOMOTO najczęściej wyszukiwane przez użytkowników serwisu. Wyniki były bardzo podobne do charakterystyki importu aut używanych do naszego kraju, co oznacza, że handlarze zaspokajają potrzeby internetowych kupców. Tyle tylko, że nie każdy kto ogląda, ten kupuje samochód, a nie każdy kto sprowadza - sprzedaje. Choć zwycięzcą rankingu było Audi A4, to jednocześnie tylko 70 proc. oglądających jest w ogóle zainteresowanych zakupem samochodu, niekoniecznie Audi A4. To pokazuje jak dużą popularnością cieszy się ten model, ale nie do końca można powiedzieć, że jest najczęściej poszukiwany przez osoby rzeczywiście zainteresowane zakupem. Oczywiście przemawia za tym również fakt, że był najchętniej importowanych samochodem 2015 roku.

Ranking OTOMOTO jasno pokazuje, jak ogromną popularnością cieszą się samochody marek Volkswagen i Audi, które zajmują dwa pierwsze miejsca. Dalej mamy Opla, BMW i Forda. Jednak zestawmy to z innym rankingiem, przygotowanym przez Motoraportera.

Obraz

Motoraporter to ogólnopolska sieć ekspertów motoryzacyjnych, których zadaniem jest odnalezienie i sprawdzenie samochodu zamówionego przez klienta. Można zatem założyć, że samochody najczęściej wyszukiwane przez ekspertów Motoraportera są rzeczywiście tymi, które Polacy chcą kupić lub kupują. Niestety ranking ten też nie jest pełnym odzwierciedleniem preferencji Polaków. Nie każdy bowiem korzysta z tego typu usług. Można nawet powiedzieć, że korzystają z nich wciąż nieliczni.

Nie mniej jednak, każda analiza jest interesująca i coś wnosi do ogólnej wiedzy o preferencjach Polaków. W ten sposób poszukuje się najczęściej samochody BMW i Forda, czyli marek, które w rankingu OTOMOTO zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce. Motoraporter przekazał informację, że 40 proc. osób szukających BMW to potencjalni klienci na serię 3, a 36 proc. szuka serii 5. Przy takiej skali można zatem założyć, że BMW serii 3 to najczęściej poszukiwany w ten sposób samochód. Analogicznie, najpopularniejszym Fordem jest Mondeo (34 proc. wszystkich Fordów), a drugie miejsce zajmuje Focus (31 proc.). Warto w tym miejscu dodać, że w rankingu OTOMOTO Focus zajmuje ósme miejsce, a Mondeo dziesiąte. Jak jest zatem z najpopularniejszymi w internecie Volkswagenami i Audi?

Okazuje się, że Audi jest dopiero na trzecim miejscu, a Volkswagen na czwartym. Najpopularniejsze modele to A4 i A6 (odpowiednio 37 i 27 proc.) oraz Passat (30 proc. wszystkich Volkswagenów). Akurat w przypadku tych marek popularność konkretnych modeli się zgadza. Nie zgadza się natomiast niska pozycja Opla w rankingu Motoraportera (piąte miejsce) z nieco wyższą w OTOMOTO (czwarte miejsce).

Porównanie rankingu Motoraportera i OTOMOTO
Najczęściej wyszukiwane samochody według marek i ich pozycja w rankingach
Poz.MotoraporterOTOMOTO
1.BMWVolkswagen
2.FordAudi
3.AudiOpel
4.VolkswagenBMW
5.OpelFord

Pewną analogię można zauważyć natomiast w wieku aut i rodzaju paliwa. Klienci Motoraportera najczęściej poszukują samochodów w wieku od 5 do 10 lat (32 proc.), natomiast nieznacznie rzadziej młodszych, czyli od 3 do 5 lat (30 proc.) lub starszych, czyli powyżej 10 lat (29 proc.). Osoby szukające samochodu z pomocą specjalisty zdecydowanie częściej decydują się na diesla, bo jest to aż 70 proc. klientów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)