Subaru pożegna BRZ i samo zbuduje sportowe coupé?

Niebawem Subaru BRZ przejdzie do historii bo koncern z Tokio planuje w przyszłości samodzielnie wyprodukowane sportowy model z napędem na cztery koła.

Subaru BR-Z to samochód bliźniaczy z Toyotą GT86, a na wielu rynkach to właśnie Toyota jest postrzegana jako główny wytwórca tego modelu. Jedyne skojarzenie z Subaru to silnik typu boxer, który napędza ten lekki wóz sportowy. Jednak Subaru ma chęć odciąć się od tego projektu, zwłaszcza, że nawet Toyota chyba nie do końca ma zamiar go kontynuować. W przyszłości powstanie zupełnie nowy model, wykorzystujący niedawno prezentowaną wam platformę globalną.

Subaru Global Platform miałaby posłużyć koncernowi do zaprojektowania nowego modelu typu coupé – tak donoszą wewnętrzne źródła z Subaru. Magazyn Car&Driver twierdzi, iż sportowy samochód byłby po części oparty o rozwiązania techniczne modelu BRZ, a konkretnie chodzi o układ przeniesienia napędu. Jednak by utrzymać charakter czteronapędowej marki, nowy model miałby mieć napęd przedniej osi realizowany przez silniki elektryczne. Jednostka spalinowa napędzające tylne koła może być dzięki temu niewielka. Wspomina się o pojemności 1,6 litra, ale moc musi być na poziomie wyższym niż w BRZ. Tyle, że tu już mówimy o mocy systemowej układu hybrydowego.

Zanim Subaru podejmie decyzję o wprowadzeniu takiego samochodu do produkcji, zamierza zbadać rynek i w pewnym sensie zapytać klientów o ocenę napędu na cztery koła, realizowanego w taki właśnie sposób. Jak się to stanie? Na pewno nie poprzez rozesłanie ankiet. To może być zapowiedzią pojawienia się pierwszego produkcyjnego auta z napędem na cztery koła marki Subaru, który byłby realizowany przy pomocy silnika lub silników elektrycznych. Być może, pojawi się już w nowym crossoverze bazującym na zaprezentowanym niedawno XV Concept lub aucie opartym o koncepcję VIZIV. Któryś z nich może stać się hybrydą zbudowaną na nowej platformie SGP i sprawdzi jak klienci przyjmą nowe rozwiązanie.

Subaru XV Concept - auto, na którym być może Subaru wypróbuje nowy rodzaj napędu na cztery koła, realizowanego silnikiem elektrycznym

Subaru nie ma długiej historii samochodów typu coupé. Ostatnim takim modelem, nie licząc BRZ i pomijając dwudrzwiowe Imprezy, był futurystyczny wówczas SVX, produkowany w latach 90. Wcześniej było kilka podobnych prób, ale chyba te modele trochę za bardzo wyprzedzały swoją epokę. Dziś klienci są gotowi na to, co osobom o konserwatywnych gustach wydaje się futurystyczne, więc sportowe Subaru z wirtualnym napędem na cztery koła i niedużym silnikiem turbo może się przyjąć.

Toyota GT86 Premium [test]

Nadwozie typu coupé, lekka konstrukcja, tylny napęd oraz silnik o mocy 200 KM. Marzenie wielu motomaniaków, którzy z każdego nudnego dojazdu do pracy…

Zobacz również: Subaru Forester 2.0D - test Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Ponad 130 luksusowych pomocy drogowych w Polsce jest nielegalnych! Znamy polski cennik nowego Renault Mégane 4-cylindrowy silnik dla Porsche Macana Jaguar F-PACE CLR F od Lumma Design Oto najładniejsze samochody roku 2015 Volkswagen Golf GTI TCR (2016) - nowy zawodnik na torze TechArt Porsche 911 Carrera i 911 Turbo (2016) Goodyear Eagle-360, czyli sferyczna opona przyszłości Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes Volvo Polestar Performance - nowe, bardziej sportowe dodatki dla S60, V40, V60 i XC60 BMW Vision Next 100 (2016) - koncept na setne urodziny marki Global Platform - nowa globalna platforma dla przyszłych modeli Subaru Polski rynek samochodów osobowych – luty 2016 Rajd Meksyku 2016 – rajd bez rywalizacji Toyota RAV4 Hybrid (2016) – polskie ceny Toyota Setsuna Concept Car (2016) - wspomnienie dawnej motoryzacji Italdesign GTZero (2016) - elektryczny shooting brake Pininfarina H2 Speed (2016) - wodorowy sportowiec PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów Arval przekazał Seata Ibizę polskiej wioślarce Lamborghini Huracán LP610-4 Avio (2016) - ku chwale lotnictwa Audi S Q7 TDI (2016) – premiera Ford powiększył rodzinę Vignale Toyota Proace (2016) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość