Global Platform - nowa globalna platforma dla przyszłych modeli Subaru

Wszystkie nowe modele marki Subaru będą powstawały na zupełnie nowej platformie, wspólnej dla każdego rodzaju samochodu.

Wraz z debiutem nowej generacji modelu Impreza, Subaru zaprezentuje swoją najnowszą platformę Subaru Global Platform. Już pojawiły się pierwsze informacje na jej temat. Oczywiście jak każdy tego typu produkt, ten jest lepszy pod każdym względem od poprzedniego. Nowa płyta, która zadebiutuje pod koniec tego roku ma zapewniać większy komfort, wyższą precyzję prowadzenia, lepsze wyciszenie szumów pochodzących z układu jezdnego, eliminację drgań oraz wyższą sztywność. Progres w tej ostatniej dziedzinie ma wynosić od 70 do 100 proc. O najlepsze prowadzenie zadba jeszcze bardziej obniżony środek ciężkości oraz niezwykle czuły układ kierowniczy.

Zupełną nowością będzie mocowanie tylnego stabilizatora bezpośrednio do nadwozia, co ma zmniejszyć wychylanie się auta na zakrętach o 50 proc. Nowa płyta podłogowa jest na tyle elastyczna, że można na niej zamontować napęd na cztery koła, klasycznie dla Subaru, ale także napęd hybrydowy plug-in oraz elektryczny. Oczywiście Subaru będzie kontynuować tradycję symetrycznego napędu na cztery koła, co zresztą widać na ilustracjach, więc nie ma obaw o brak prawdziwego S-AWD w przyszłości.

Subaru deklaruje, że nowa platforma wprowadzi markę w nową erę w 2025 roku. Dzięki niej, samochody Subaru będą bardziej wydajne, a nawet autonomiczne, co wydaje się nieuchronne. Ponadto nowe modele mają osiągnąć najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego na świecie. Natomiast bezpieczeństwo bierne ma poprawić lepsze o 40 proc. pochłaniania energii uderzenia.

Subaru Global Platform — zdjęcia

Dwa nowe koncepty Subaru: VIZIV Future i 5-drzwiowa Impreza

Oprócz piekielnie szybkiego WRX STI S207 Subaru zaprezentowało na salonie samochodowym w Tokio koncepcyjną Imprezę z nadwoziem 5-drzwiowym oraz SVU-a…

Zobacz również: Subaru Forester 2.0D - test Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes Polski rynek samochodów osobowych – luty 2016 Rajd Meksyku 2016 – rajd bez rywalizacji Toyota RAV4 Hybrid (2016) – polskie ceny Toyota Setsuna Concept Car (2016) - wspomnienie dawnej motoryzacji Italdesign GTZero (2016) - elektryczny shooting brake Pininfarina H2 Speed (2016) - wodorowy sportowiec PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów Arval przekazał Seata Ibizę polskiej wioślarce Lamborghini Huracán LP610-4 Avio (2016) - ku chwale lotnictwa Audi S Q7 TDI (2016) – premiera Ford powiększył rodzinę Vignale Toyota Proace (2016) - premiera Borgward BX5 i BX6 TS (2016) - premiera Spyker C8 Preliator (2016) - premiera Volkswagen T-Cross Breeze Concept (2016) - premiera Finaliści konkursu World Car of the Year 2016 Aston Martin DB11 (2016) - premiera Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Renault Scénic (2016) - premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Lamborghini Centenario (2016) - premiera Toyota C-HR (2016) - premiera [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość