Pininfarina H2 Speed (2016) - wodorowy sportowiec

Studio projektowe Pininfarina przedstawiło koncepcyjny, wyścigowy model, zasilany wodorem.

Włoskie biuro projektowe Pininfarina to prawdziwa legenda w kategorii stylizacji samochodów. Ma na swoim koncie wiele produkcyjnych i koncepcyjnych wozów. W tej drugiej grupie znajduje się także wyścigowe Ferrari Sigma Grand Prix F1 z 1969 roku. Ta spektakularna maszyna stała się inspiracją dla nowego modelu.

H2 Speed, bo o nim mowa, został zaprezentowany na tegorocznych targach samochodowych w Genewie. Jego barwy oraz niektóre kształty nawiązują do historycznej maszyny, która wystawiona była na stoisku biura stylistycznego obok spektakularnego wozu wodorowego.

Pininfarina H2 Speed napędzana jest jednostką elektryczną, która energię czerpie z ogniw wodorowych. Generuje ona aż 503 KM. Pozwala to rozwinąć 100 km/h w 3,4 s. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi aż 300 km/h.

By stworzyć ten spektakularny samochód sportowy, nie wystarczyło jedynie doświadczenie zespołu projektantów. Zgrabna i agresywna forma to w tym przypadku kwestia prostsza w realizacji. Znacznie bardziej wymagające było opracowanie napędu tej maszyny. Za ten odpowiadała firma GreenGT. Od 2008 roku zajmuje się ona badaniami nad ekologicznymi napędami.

W sumie opracowanie podzespołów dla H2 Speed zajęło dwa lata. Jest to samochód cichy i czysty — z układu wydechowego emituje jedynie parę wodną. Dźwięk jest bardzo dyskretny, ale jak twierdzi Pininfarina — przyjemny, charakterny i przywołujący skojarzenia z filmami gatunku science fiction.

Niestety, raczej nie doczekamy się wprowadzenia do produkcji tego samochodu. Jest on pokazem możliwości projektowych Pininfariny oraz technologicznych GreenGT. Wielka szkoda, bo 4,7-metrowy wóz wygląda spektakularnie, szczególnie na żywo.

Pininfarina H2 Speed (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów Arval przekazał Seata Ibizę polskiej wioślarce Lamborghini Huracán LP610-4 Avio (2016) - ku chwale lotnictwa Audi S Q7 TDI (2016) – premiera Ford powiększył rodzinę Vignale Toyota Proace (2016) - premiera Borgward BX5 i BX6 TS (2016) - premiera Spyker C8 Preliator (2016) - premiera Volkswagen T-Cross Breeze Concept (2016) - premiera Finaliści konkursu World Car of the Year 2016 Aston Martin DB11 (2016) - premiera Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Renault Scénic (2016) - premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Lamborghini Centenario (2016) - premiera Toyota C-HR (2016) - premiera [aktualizacja] Fiat 124 Abarth i Rally Abarth (2016) - premiera Porsche 911 R (2016) - premiera Gymkhana 8 Kena Blocka już jest! Nowe Audi Q2 (2016) - premiera Alfa Romeo Giulia (2016) - premiera Fiat Tipo kombi i Tipo hatchback (2016) - premiera [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Radar Iskra-1 uznany za nieskuteczny. Znowu Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Poznaliśmy ceny - Volkswagen Arteon jest droższy niż Audi A5 Sportback Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Pomóżmy Jackowi! - poparzony mechanik potrzebuje wsparcia