Pininfarina H2 Speed - wodorowy sportowiec

Studio projektowe Pininfarina przedstawiło koncepcyjny, wyścigowy model, zasilany wodorem.

Włoskie biuro projektowe Pininfarina to prawdziwa legenda w kategorii stylizacji samochodów. Ma na swoim koncie wiele produkcyjnych i koncepcyjnych wozów. W tej drugiej grupie znajduje się także wyścigowe Ferrari Sigma Grand Prix F1 z 1969 roku. Ta spektakularna maszyna stała się inspiracją dla nowego modelu.

H2 Speed, bo o nim mowa, został zaprezentowany na tegorocznych targach samochodowych w Genewie. Jego barwy oraz niektóre kształty nawiązują do historycznej maszyny, która wystawiona była na stoisku biura stylistycznego obok spektakularnego wozu wodorowego.

Pininfarina H2 Speed napędzana jest jednostką elektryczną, która energię czerpie z ogniw wodorowych. Generuje ona aż 503 KM. Pozwala to rozwinąć 100 km/h w 3,4 s. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi aż 300 km/h.

By stworzyć ten spektakularny samochód sportowy, nie wystarczyło jedynie doświadczenie zespołu projektantów. Zgrabna i agresywna forma to w tym przypadku kwestia prostsza w realizacji. Znacznie bardziej wymagające było opracowanie napędu tej maszyny. Za ten odpowiadała firma GreenGT. Od 2008 roku zajmuje się ona badaniami nad ekologicznymi napędami.

W sumie opracowanie podzespołów dla H2 Speed zajęło dwa lata. Jest to samochód cichy i czysty — z układu wydechowego emituje jedynie parę wodną. Dźwięk jest bardzo dyskretny, ale jak twierdzi Pininfarina — przyjemny, charakterny i przywołujący skojarzenia z filmami gatunku science fiction.

Niestety, raczej nie doczekamy się wprowadzenia do produkcji tego samochodu. Jest on pokazem możliwości projektowych Pininfariny oraz technologicznych GreenGT. Wielka szkoda, bo 4,7-metrowy wóz wygląda spektakularnie, szczególnie na żywo.

Pininfarina H2 Speed (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów Arval przekazał Seata Ibizę polskiej wioślarce Lamborghini Huracán LP610-4 Avio (2016) - ku chwale lotnictwa Audi S Q7 TDI (2016) – premiera Ford powiększył rodzinę Vignale Toyota Proace (2016) - premiera Borgward BX5 i BX6 TS (2016) - premiera Spyker C8 Preliator (2016) - premiera Volkswagen T-Cross Breeze Concept (2016) - premiera Finaliści konkursu World Car of the Year 2016 Aston Martin DB11 (2016) - premiera Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Renault Scénic (2016) - premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Lamborghini Centenario (2016) - premiera Toyota C-HR (2016) - premiera [aktualizacja] Fiat 124 Abarth i Rally Abarth (2016) - premiera Porsche 911 R (2016) - premiera Gymkhana 8 Kena Blocka już jest! Nowe Audi Q2 (2016) - premiera Alfa Romeo Giulia (2016) - premiera Fiat Tipo kombi i Tipo hatchback (2016) - premiera [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Czy polska policja może używać kolczatki? Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23