Toyota Proace (2016) - premiera

O zapowiedzi Toyoty Proace oraz jej francuskich braci, czyli Citroëna Spacetourera i Peugeota Travellera pisaliśmy trzy miesiące temu. Na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano te samochody. Na przykładzie Toyoty sprawdzamy z czym dokładnie mamy do czynienia.

Jakiś czas temu snułem domysły czym konkretnie ma być Toyota Proace oraz dwa bliźniacze modele z Grupy PSA. Teraz już to wiemy. Z długością od 4,6 do 5,3 metra i rozstawem osi od 2,9 do 3,2 metra może śmiało konkurować z Volkswagenem Multivanem czy Mercedesem Klasy V, czyli pełnowymiarowymi, dużymi vanami. W krótszych wersjach również z mniejszymi vanami, takimi jak Ford Galaxy czy Seat Alhambra, choć tu akurat mamy nieco wyższy komfort podróżowania w przedniej części kabiny. Zbudowana z pomocą koncernu PSA, ale bez udziału Fiata Toyota Proace, będzie dostępna w trzech wersjach długości nadwozia oraz dwóch rozstawach osi.

Funkcjonalność

Kabina oferuje funkcjonalne i przestronne wnętrze, które stworzono z myślą o potrzebach zarówno użytkowników prywatnych jak i biznesowych. Zajęcie miejsca wewnątrz samochodu jest łatwe dzięki odsuwanym po obu stronach drzwiom, a do bagażnika można się dostać przez unoszoną w górę klapę. Najpojemniejsza wersja mieści dziewięć osób, czyli po trzy w każdym rzędzie. Realnie samochodem może więc wygodnie podróżować ośmioro pasażerów.

Auto ma być dostępne w wersjach wyposażenia: Shuttle, Family i VIP. Dwie pierwsze będą łączone z trzema rodzajami nadwozia, natomiast VIP tylko z rozmiarami Medium i Long, czyli z dwoma większymi. W zależności od konfiguracji, auto może być wyposażone w dwie dzielone w proporcji 40:60 kanapy w drugim i trzecim rzędzie lub niezależne fotele. W tym drugim przypadku samochód będzie 6-miejscowy, a pomiędzy fotelami z tyłu znajdzie się składany stolik. Pomyślano również o możliwości odwrócenia foteli drugiego rzędu o 180 stopni. Tak jest, dokładnie jak w Mercedesie Klasy V czy Volkswagenie Multivanie. Ciekawi jesteśmy czy opracowano jakiś łatwy system, czy trzeba fotele wymontować do odwrócenia.

7-miejscowa kabina składa się natomiast z niezależnych foteli pierwszego i drugiego rzędu oraz składanej kanapy w trzecim. Zarówno fotele jak i dzielone kanapy można przesuwać wzdłużnie i regulować kąt pochylenia oparcia. Co więcej, na każdym z sześciu miejsc siedzących z tyłu znajdzie się zaczep ISOFIX.

Wyposażenie i bezpieczeństwo

Deska rozdzielcza jest łudząco podobna do kokpitu Volkswagena Multivana — prosta i przejrzysta. Może być wyposażona w stację multimedialną i dwustrefową klimatyzację. Nieduże koło kierownicy prezentowanego samochodu sugeruje, że auto chce rywalizować ze wspomnianymi konkurentami, a nie z klasycznymi autami dostawczymi do przewozu osób. Warto wspomnieć, że taka właśnie jest obecna jeszcze na rynku generacja Proace zbudowana wspólnie z koncernem PSA i Fiatem.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Samochody o poziomie wyposażenia Family wyróżniają się lakierowanymi zderzakami, chromowanym obramowaniem dolnego wlotu powietrza z przodu, światłami przeciwmgłowymi i otwieranym oknem w tylnych drzwiach. Natomiast wersja VIP jest wyposażona w przyciemniane szyby i wiele elementów z zakresu komfortu.

Na pokładzie nie zabraknie systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. W zeszłym roku samochód uzyskał 5-gwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych, w czym pomógł m. in. system zapobiegający kolizjom z automatycznym hamowaniem. Proace może być wyposażony również w układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczne światła drogowe lub adaptacyjne reflektory, system monitorujący zmęczenie kierowcy czy aktywny tempomat, którego nie ma nawet w Avensisie.

Silniki

Choć oficjalnych informacji na ten temat nie mamy, to domyślamy się, że cała gama jednostek napędowych może pochodzić z koncernu PSA. Są to silniki Diesla o pojemności 1,6 oraz 2,0 litra. Mniejsza generuje 95 KM i może współpracować z 5- lub 6-stopniową skrzynią biegów. Mocniejszy motor 1.6 D-4D osiąga 115 KM i jest łączony tylko z 6-biegową przekładnią manualną. 2-litrowy diesel jest dostępny w wersji 150-konnej z manualną przekładnią lub 180-konnej z 6-biegowym automatem.

Powyższe parametry idealnie pasują do gamy silników PSA. Popularny diesel 1.6 HDI występuje w wersjach 90-, 100- i 120-konnej w samochodach Peugeota, natomiast 2.0 HDI dokładnie w takich jak podaje Toyota, czyli 150- i 180-konnej. Co więcej, Peugeot w połączeniu z mocniejszymi dieslami stosuje automatyczne skrzynie biegów z sześcioma przełożeniami.

Toyota Proace (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes Borgward BX5 i BX6 TS (2016) - premiera Spyker C8 Preliator (2016) - premiera Volkswagen T-Cross Breeze Concept (2016) - premiera Finaliści konkursu World Car of the Year 2016 Aston Martin DB11 (2016) - premiera Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Renault Scénic (2016) - premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Lamborghini Centenario (2016) - premiera Toyota C-HR (2016) - premiera [aktualizacja] Fiat 124 Abarth i Rally Abarth (2016) - premiera Porsche 911 R (2016) - premiera Gymkhana 8 Kena Blocka już jest! Nowe Audi Q2 (2016) - premiera Alfa Romeo Giulia (2016) - premiera Fiat Tipo kombi i Tipo hatchback (2016) - premiera [aktualizacja] Honda Civic Prototype 10 gen. (2016) - premiera Škoda VisionS (2016) – premiera Volkswagen Phideon (2016) zamiast Phaetona – tylko dla Chińczyków Nowy Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet (2016) - premiera Bugatti Chiron (2016) - następca króla oficjalnie przedstawiony Opel Astra z tytułem Car of the Year 2016

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu