Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes
Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes
Tomasz Czarnecki
08.03.2016 09:50, aktualizacja: 02.10.2022 08:33- marca w Warszawie odbędą się Warsztaty Flotowe. Uczestnicy będą mogli zdobyć informacje jak rozsądnie wybrać firmę świadczącą usługi FSL, zmniejszyć koszty ubezpieczenia floty czy ochronić się przed konsekwencjami działań kierowców.
Poniżej zamieszczamy ramowy program spotkania, które odbędzie się w Hotelu Airport Novotel przy ul 1. sierpnia 1 w godzinach 9:30-16:00. Warsztaty prowadzone są w formule otwartej – ekspertom można zadać każde pytanie, tak by uzyskać odpowiedź zgodną z oczekiwaniami.
[b]Dobrze, a nawet tanio - ubezpieczenie jako element zmniejszenia kosztów floty.[/b]Prowadzący: Piotr Gortatowicz (Gort Business):
- Podpisz i wymagaj - analiza umowy z ubezpieczycielem: klauzule, na które nie można wyrazić zgody, klauzule warte wynegocjowania z ubezpieczycielem, zapisy pozwalające zminimalizować ryzyko sporu z ubezpieczycielem, na co klient nie ma wpływu w umowie.
- Straszyć sądem czy grzecznie prosić - skuteczne dochodzenie roszczeń od ubezpieczyciela: konieczne zapisy w car policy, błędy menedżerów przy zgłaszaniu szkód, kiedy warto podważyć wartość odszkodowania, jak zwiększyć szanse na wygranie sporu z ubezpieczycielem.
- Presja ubezpieczyciela a potrzeby firmy. AC, NNW, Assistance, GAP, ubezpieczenie opon, szyb – po co nam tyle ubezpieczeń?
- Kiedy administratorowi floty grozi więzienie lub odpowiedzialność finansowa za błędy.
- Jak uchronić pracodawcę przed bankructwem lub wysokimi karami za działania kierowców.
- W jakich sytuacjach polityka flotowa jest niezgodna przepisami i nie można jej stosować.
- Analiza potrzeb floty i finansów firmy.
- Przygotowujemy wzorzec zapytania ofertowego.
- Selekcja podmiotów, które otrzymają propozycję przystąpienia do przetargu.
- Co firma CFM musi uczynić, by zakwalifikować się do drugiego etapu.
- Kryteria wyboru jednego (?) lub więcej usługodawców.
- Co powinna zawierać umowa z firmą fsl - warunki konieczne, dozwolone, niedozwolone.
- Manager jako agent – przesłuchanie nowego kierowcy – prawo jazdy, umiejętności prowadzenia auta, przeszłość wypadkowa itp.
- Manager jako biurokrata – jakie dokumenty musi podpisać pracownik i do czego należy go zobowiązać.
- Manager jako sędzia – arbitralne/niearbitralne podchodzenie do przewinień kierowcy. Karać (w jaki sposób)/nie karać za: zatankowanie niewłaściwego paliwa, spowodowanie kolizji/wypadku/niezgłoszenia szkody, zbyt późne dostarczenie pojazdu do przeglądu lub wymiany opon, palenie papierosów w samochodzie, zbyt wysokie spalanie, brak czystego auta (mimo obowiązku korzystania z myjni), jazdy prywatne bez zezwolenia.
- Manager jako „dobry wujek” – nagrody dla kierowców, sytuacje, w których można być „elastycznym”.
- Manager jako święty Mikołaj – wymiana pojazdu na nowy a kierowca.
- Manager jako istota społeczna – pozycja menedżera względem działu HR, działu ,w którym pracuje kierowca, zarządu.
- Manager jako służący – obowiązki menedżera względem kierowcy.
Koszt szkolenia to 399 zł + VAT.
Patronat nad szkoleniem sprawuje Autokult Flota&Biznes. Pięć pierwszych osób, które podczas rejestracji w rubryce „uwagi dodatkowe” poda hasło Autokult, otrzyma 20 proc. rabatu.