Bugatti Chiron - następca króla oficjalnie przedstawiony

Czekaliśmy na ten moment bardzo długo. Bugatti wreszcie przedstawiło następcę hipersamochodu, który w pewien sposób stał się definicją swojej epoki - Veyrona. Król nowej generacji nazywa się Chiron i rozpędza się do 420 km/h.

Nie zwlekajmy. Za długo już czekaliśmy. W16, 8 litrów pojemności skokowej, poczwórne doładowanie, 1500 KM i 1600 Nm. Właśnie taki silnik będzie sercem stylowego Chirona. Właściwie, stylowego to mało powiedziane. Bugatti udało się wypracować charakter swoich współczesnych wozów, który doskonale łączy niesamowite osiągi z klasą historycznych modeli tej marki. Chiron nie ma w sobie grama wulgarności, a jednak wygląda potężnie, wręcz monumentalnie. Nie trzeba mu kanciastych kształtów, żeby dał do zrozumienia, że wściekłego Huracana jest w stanie zmiażdżyć na prostej. To siła spokoju, która drzemie w jego obliczu, niczym na posągowej twarzy ojca chrzestnego.

W nadwoziu Chirona Bugatti podkreśliło okrągły kształt, który rozdzielał na dwie wymyślne bryły już karoserię Veyrona. Teraz ta krawędź jest jeszcze wyraźniej zaznaczona. Nawiązuje ona między innymi do takich modeli jak Type 41 Royale. Chiron wspaniale wygląda nie tylko z ziemi. Również oglądając go od góry możemy docenić kunszt stylistów, którzy kreślili jego kształty.

Bugatti łączy z wzorową skutecznością wszystko, co najlepsze w samochodzie typu gran turismo, z cechami maszyn sportowych. Dlatego jest niezwykle luksusowo wykończony, ale ma także rewelacyjne osiągi. Wspomniane już 1500 KM i 1600 Nm pozwalają osiągnąć aż 420 km/h. Zanim jednak to się stanie, Chiron najpierw rozpędzi się do 100 km/h w mniej niż 2,5 s. Później, po zaledwie 6,5 s od startu, na liczniku pojawi się 200 km/h. Po 13,6 s od ruszenia prędkościomierz będzie wskazywał już 300 km/h.

Piekielnie duży moment obrotowy jest przenoszony na koła przez dwusprzęgłową przekładnię 7-biegową. Bugatti twierdzi, że w układzie napędowym Chirona zastosowało największe sprzęgło wyczynowe, jakie trafiło do pojazdu drogowego.

Naturalnie, świetne osiągi to także zasługa niskiej masy. Zazwyczaj. Jednak nie tym razem. Chiron jest większy i cięższy od Veyrona, chociaż Bugatti wykonało całą jego konstrukcję z włókna węglowego. Nowa maszyna tego producenta waży 1995 kg. To ponad 100 kg więcej niż Veyron.

Zobacz również: Bugatti Veyron - spotting

By zatrzymywać tak potężną masę, niezbędne były ultrawydajne hamulce. W przednim zacisku pracuje aż 8 tłoków, w tylnych — sześć. Kryją się one za lekkim felgami, obutymi w opony, które teraz mają być łatwiejsze w zakładaniu, przez co koszty zmiany ogumienia mają być na rozsądniejszym poziomie niż w przypadku Veyrona.

Produkcja Chirona ruszy jesienią tego roku. Auto ma powstać w liczbie 500 egzemplarzy, z czego podobno 1/3 już została zamówiona. Cena? 2,4 mln euro, czyli równowartość 10,4 mln zł.

Bugatti Chiron robi niesamowite wrażenie i nie rozczarowuje. Jest szybszy niż Veyron Super Sport z blokadą prędkości, wygląda spektakularnie, ale czy jest aż tak niesamowitym wozem, jak jego poprzednik w dniu swojej premiery? 1500 KM już przestało robić wrażenie. Nawet niesamowite 420 km/h nie jest już wartością tak astronomiczną jak kiedyś. Chiron to z pewnością wspaniała maszyna, ale nie zdefiniuje swojej epoki tak, jak zrobił to Veyron.

Bugatti Chiron (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Renault Scénic (2016) - premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Toyota C-HR (2016) - premiera [aktualizacja] Fiat Tipo kombi i Tipo hatchback (2016) - premiera [aktualizacja] Opel Astra z tytułem Car of the Year 2016 Sébastien Loeb wystartuje w pełnym sezonie FIA World Rallycross RX Ford Fiesta ST200 (2016) – premiera Lotus Evora Sport 410 (2016) - zgodnie z mantrą Arval Polska świadczy także usługę wynajmu średnioterminowego Aplikacja mobilna Cartrack Fleet z nowymi możliwościami Audi RS6 i Volkswagen Multivan ABT Sportsline na 120. rocznicę AC Schnitzer ACL2 znane jako BMW M235i – zielona bestia dla miłośników militariów i wyścigów Mercedes-Maybach S600 Guard (2016) z ochroną balistyczną VR10 Carrozzeria Touring Superleggera Alfa Romeo Disco Volante Spyder (2016) - włoska piękność w wersji roadster DS E-TENSE Concept (2016) - premiera Najbardziej niezawodne samochody według raportu DEKRA 2016 Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja] Nissan Qashqai i Nissan X-Trail Premium Concept - zapowiedź 10 najbardziej wyczekiwanych premier salonu samochodowego w Genewie (2016) Peugeot 308 GTi wjeżdża do Polski - poznaliśmy cennik Rentis nowym członkiem PZWLP Odświeżona Alfa Romeo Giulietta (2016) - na nową generację poczekamy

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne Nowe BMW Serii 8 zostanie pokazane na konkursie elegancji UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Czy polska policja może używać kolczatki? Japoński hatchback o mocy 1000 KM zdominował zawody driftingowe Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Wideorejestrator Navitel: to urządzenie przyda się w każdym samochodzie Dodge Challenger - ależ to brzmi!