Marki motoryzacyjne na doskonałych pozycjach plebiscytu Best European Corporate Brand in Europe 2016

Marki motoryzacyjne na doskonałych pozycjach plebiscytu Best European Corporate Brand in Europe 2016

Marki motoryzacyjne na doskonałych pozycjach plebiscytu Best European Corporate Brand in Europe 2016
Mariusz Zmysłowski
24.02.2016 10:52, aktualizacja: 02.10.2022 08:36

Best Brands przedstawiło zwycięzców Best European Corporate Brand in Europe. 4 z nich to firmy zajmujące się motoryzacją. Jakie marki są najlepiej postrzegane w Europie przez konsumentów?

Metodologia badań i przyjęty model

Ponieważ postrzeganie marki zależne jest od kwestii ocenianych w sposób racjonalny, jak i emocjonalny, badanie musiało obejmować szerokie spektrum czynników u różnych konsumentów z kilku państw. Zostało ono przeprowadzone w październiku 2015 roku na obywatelach Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Hiszpanii i Niemiec. Z każdego Państwa dopuszczono do internetowego badania po 1000 osób. Na podstawie ich głosów określono, które marki są oceniane najlepiej.

Konieczna była wstępna selekcja dopuszczonych firm. Ta bazowała na wielkości sprzedaży, wartości firmy oraz świadomości konsumentów odnośnie samej marki. Kolejnym etapem było badanie, na podstawie analizy którego, wybrano najlepszą dziesiątkę. Były dwie, wspomniane już główne składowe oceny: emocjonalna i racjonalna. Pierwsza została rozdzielona na sympatię, rozpoznawalność i unikalność. Druga składowa - racjonalna, została rozdzielona na reputację marki, stopień jej międzynarodowości oraz jej wyniki produkcyjne.

Wyniki - Best European Corporate Brand in Europe 2016

Najlepiej postrzegana przez europejskich klientów jest marka Porsche. Wśród wielu firm, związanych nie tylko z motoryzacją, to właśnie niemiecki producent samochodów sportowych najskuteczniej trafia do odbiorców. Należy pamiętać, że respondenci byli dobrani w różnorodny sposób, więc nie musieli to wcale być potencjalni klienci Porsche. To świadczy o tym, że ten producent radzi sobie dobrze nie tylko w świecie motoryzacji, ale także generalnie w docieraniu do mas.

Drugie miejsce przypadło BMW, które również doskonale przebija się do świadomości odbiorców. Pierwszą trójkę zamyka Bosch, który związany jest nie tylko z motoryzacją, ale i innymi dziedzinami, w tym AGD i elektronarzędziami.

Kolejne miejsce w rankingu, które przypadło marce motoryzacyjnej to pozycja szósta. Tutaj udało się dotrzeć Audi. To interesująca sytuacja - badanie przeprowadzane było bowiem w październiku ubiegłego roku, czyli niedługo po tym jak wybuchła afera spalinowa, w którą ze względu na przynależność do grupy VAG, zamieszany był także ten producent. Mimo to respondenci dobrze ocenili wizerunek Audi.

Ostatnią marką motoryzacyjną, która dostała się do tego rankingu jest firma oponiarska. Głosy respondentów wyniosły Michelina na ósmą pozycję pierwszej dziesiątki Best European Corporate Brand in Europe 2016. Poniżej możecie zobaczyć kompletny ranking:

  1. L'Oreal
  1. Nestlé
  1. Michelin
  1. Miele
  1. Adidas
  1. Ikea
  1. Bosch

Warto zauważyć, że motoryzacyjna marka pojawiła się także w kategorii Best Growth Brand. Wyróżnia ona firmy, które w porównaniu z poprzednim badanym okresem uzyskały największy przyrost udziałów w rynku oraz najlepszą poprawę postrzegania marki. W tej kategorii na siódmym miejscu pojawił się Ford. Udało mu się wyprzedzić między innymi Apple'a, który znalazł się na 10. pozycji.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)