Marki motoryzacyjne na doskonałych pozycjach plebiscytu Best European Corporate Brand in Europe 2016

Best Brands przedstawiło zwycięzców Best European Corporate Brand in Europe. 4 z nich to firmy zajmujące się motoryzacją. Jakie marki są najlepiej postrzegane w Europie przez konsumentów?

Metodologia badań i przyjęty model

Ponieważ postrzeganie marki zależne jest od kwestii ocenianych w sposób racjonalny, jak i emocjonalny, badanie musiało obejmować szerokie spektrum czynników u różnych konsumentów z kilku państw. Zostało ono przeprowadzone w październiku 2015 roku na obywatelach Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Hiszpanii i Niemiec. Z każdego Państwa dopuszczono do internetowego badania po 1000 osób. Na podstawie ich głosów określono, które marki są oceniane najlepiej.

Konieczna była wstępna selekcja dopuszczonych firm. Ta bazowała na wielkości sprzedaży, wartości firmy oraz świadomości konsumentów odnośnie samej marki. Kolejnym etapem było badanie, na podstawie analizy którego, wybrano najlepszą dziesiątkę. Były dwie, wspomniane już główne składowe oceny: emocjonalna i racjonalna. Pierwsza została rozdzielona na sympatię, rozpoznawalność i unikalność. Druga składowa — racjonalna, została rozdzielona na reputację marki, stopień jej międzynarodowości oraz jej wyniki produkcyjne.

Wyniki — Best European Corporate Brand in Europe 2016

Najlepiej postrzegana przez europejskich klientów jest marka Porsche. Wśród wielu firm, związanych nie tylko z motoryzacją, to właśnie niemiecki producent samochodów sportowych najskuteczniej trafia do odbiorców. Należy pamiętać, że respondenci byli dobrani w różnorodny sposób, więc nie musieli to wcale być potencjalni klienci Porsche. To świadczy o tym, że ten producent radzi sobie dobrze nie tylko w świecie motoryzacji, ale także generalnie w docieraniu do mas.

Drugie miejsce przypadło BMW, które również doskonale przebija się do świadomości odbiorców. Pierwszą trójkę zamyka Bosch, który związany jest nie tylko z motoryzacją, ale i innymi dziedzinami, w tym AGD i elektronarzędziami.

Kolejne miejsce w rankingu, które przypadło marce motoryzacyjnej to pozycja szósta. Tutaj udało się dotrzeć Audi. To interesująca sytuacja — badanie przeprowadzane było bowiem w październiku ubiegłego roku, czyli niedługo po tym jak wybuchła afera spalinowa, w którą ze względu na przynależność do grupy VAG, zamieszany był także ten producent. Mimo to respondenci dobrze ocenili wizerunek Audi.

Ostatnią marką motoryzacyjną, która dostała się do tego rankingu jest firma oponiarska. Głosy respondentów wyniosły Michelina na ósmą pozycję pierwszej dziesiątki Best European Corporate Brand in Europe 2016. Poniżej możecie zobaczyć kompletny ranking:

10. L'Oreal
9. Nestlé
8. Michelin
7. Miele
6. Audi
5. Adidas
4. Ikea
3. Bosch
2. BMW
1. Porsche

Warto zauważyć, że motoryzacyjna marka pojawiła się także w kategorii Best Growth Brand. Wyróżnia ona firmy, które w porównaniu z poprzednim badanym okresem uzyskały największy przyrost udziałów w rynku oraz najlepszą poprawę postrzegania marki. W tej kategorii na siódmym miejscu pojawił się Ford. Udało mu się wyprzedzić między innymi Apple'a, który znalazł się na 10. pozycji.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Porsche 911 Carrera 4 GTS i Mercedes AMG GT S — test, opinia, spalanie, cena

Porsche 911 to bezsprzecznie jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów świata i jednocześnie obiekt marzeń milionów fanów na wszystkich…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Renault Scénic (2016) - premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja] Hyundai IONIQ Electric (2016) – zapowiedź [aktualizacja] Bentley Mulsanne (2016) - lifting limuzyny i debiut długiej wersji Koła nowego Forda Mondeo przeskoczą nad dziurami w drodze Mały crossover Volkswagena zadebiutuje w Genewie Jaguar F-Type SVR (2016) - brytyjczyk w wersji hardcore Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet przedstawiony na szkicu [aktualizacja] Audi zapowiada nowego, małego crossovera z rodziny Q [aktualizacja] Volvo V90 (2016) - kombi ze Szwecji oficjalnie odsłonięte [aktualizacja] Volkswagen Up! (2016) - lifting! Nowy Ford Edge (2016) na polskim rynku – cennik Volvo zdradza swoje plany – za cztery lata XC90 będzie najstarszym modelem! Manor MRT05 – czy znajdzie się wreszcie w drugiej lidze? Force India VJM09 – projekt bez większych zmian Red Bull Racing RB12 – czy dołączy do walki o mistrzostwo? Haas VF-16 – pierwszy bolid w historii tego zespołu McLaren MP4-31 – czy spełni oczekiwania fanów? Mercedes AMG F1 W07 Hybrid – kolejna, mistrzowska konstrukcja? Ford Kuga (2016) - mocny lifting crossovera Ferrari SF16-H - bolid, który ma pokonać Mercedesy

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Takich zdjęć w ogłoszeniu jeszcze nie było - Saab 9-3 i piękna pani Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso Pierwsze auto elektryczne z Polski może być niemieckie Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Legenda Grupy B do kupienia na aukcji Dlaczego samochody autonomiczne to hybrydy lub auta elektryczne? Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant Polska jak Kalifornia – będziemy mieli samochody autonomiczne na drogach? Tydzień w motorsporcie #19