Mały crossover Volkswagena zadebiutuje w Genewie

Obok odświeżonego, miejskiego Up!-a na stoisku Volkswagena w Genewie pojawi się drugie auto - mały, koncepcyjny crossover.

Przez aferę spalinową niemiecki koncern musiał zamordować kilka projektów, by zaoszczędzić pieniądze na akcje wizerunkowe, serwisowe i kary. Dlaczego w takim razie mimo to w Genewie zobaczymy nowy koncept? Odpowiedzią jest segment, w który celuje ten pojazd. To mały crossover.

Rynki samochodowe, w tym europejski i przede wszystkim — azjatycki, są gotowe przyjąć dowolne ilości tego typu samochodów. SUV-y i crossovery przez ostatnią dekadę stały się bardzo popularne dzięki swoim większym rozmiarom i wyglądowi bardziej charakternemu niż ich klasyczne odpowiedniki. Wozy z tego gatunku powoli wypierają między innymi klasyczne sedany. Nowość Volkswagena celuje w segment B.

Subkompaktowy crossover to pojazd, na który VAG ma chętkę już od długiego czasu, co pokazał między innymi konceptem T-Roc. Nowy wóz będzie prawdopodobnie ewolucją pomysłu na takie auto, bliską odmiany, która mogłaby trafić do salonów. Zapowiada to z resztą sam Volkswagen, który informuje, że ten koncept wskazuje na perspektywę pojawienia się kompletnie nowej serii aut i przyszły, produkcyjny model.

Plotki sugerują, że obok tego pojazdu Volkswagen wkrótce wprowadzi do produkcji także całą rodzinę modeli skupioną wokół nowego Tiguana. Będzie to między innymi jego większa, 7-osobowa wersja i odmiana pseudo-coupé. Informacje te udało nam się potwierdzić u anonimowego źródła w samym Volkswagenie. Pojawienie się Tiguana w tych odmianach jest więc według nas już pewne i pozostaje jedynie kwestią czasu.

Volkswagen podał, że na szczególną uwagę zasługuje wnętrze nowego crossovera, którego zapowiedzi przedstawiamy w tym materiale. Ma być ono niemal całkowicie pozbawione przycisków. Swój komentarz do takiej wizji przyszłości samochodowych kabin przedstawiłem już przy okazji pojawienia się podobnego zamysłu w koncepcyjnej Kii Telluride i powtórzę go i tutaj.

Zastępowanie przycisków i pokręteł panelami dotykowymi to nonsens, który będzie pięknie wyglądał w katalogach i na zdjęciach prasowych, a w praktyce stanie się bezużyteczną fanaberią dla pokolenia z jabłkofonami w kieszeniach. By cokolwiek zrobić na panelu dotykowym będziemy musieli oderwać wzrok od drogi, bo nie wyczujemy palcem gdzie sięgamy i czy trafiamy w przycisk.

Zobacz również: Volkswagen Golf Alltrack - test napędu na cztery koła

Obsługa w rękawicach w zimę również będzie utrapieniem, nie ze względu na gorszą reakcję systemu, a przez zwiększenie rozmiarów palców i jeszcze gorsze czucie. Co jest złego w przyciskach i pokrętłach? Drodzy producenci, zostawcie je w spokoju i zajmijcie się poważniejszymi i bardziej potrzebnymi rozwiązaniami technicznymi. Nie chcemy tabletów na kołach, których sterowanie wymaga odrywania oczu od drogi, tylko wygodnych samochodów z ergonomią charakteryzującą się wysoką intuicyjnością i łatwością obsługi.

Nowoczesnego crossovera Volkswagena z nikomu niepotrzebnym dotykowym wnętrzem będzie można zobaczyć na żywo już od 1 marca, na salonie samochodowym w Genewie.

Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI — test, opinia, spalanie, cena

Segment B jest naszpikowany modelami wielu producentów. Auta tej grupy dostępne są dla szukających jakości premium jak również zupełnie prostych…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja] Hyundai IONIQ Electric (2016) – zapowiedź [aktualizacja] Jaguar F-Type SVR (2016) - brytyjczyk w wersji hardcore Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet przedstawiony na szkicu [aktualizacja] Audi zapowiada nowego, małego crossovera z rodziny Q [aktualizacja] Volvo V90 (2016) - kombi ze Szwecji oficjalnie odsłonięte [aktualizacja] Volkswagen Up! (2016) - lifting! Nowy Ford Edge (2016) na polskim rynku – cennik Volvo zdradza swoje plany – za cztery lata XC90 będzie najstarszym modelem! Manor MRT05 – czy znajdzie się wreszcie w drugiej lidze? Force India VJM09 – projekt bez większych zmian Red Bull Racing RB12 – czy dołączy do walki o mistrzostwo? Haas VF-16 – pierwszy bolid w historii tego zespołu McLaren MP4-31 – czy spełni oczekiwania fanów? Mercedes AMG F1 W07 Hybrid – kolejna, mistrzowska konstrukcja? Ford Kuga (2016) - mocny lifting crossovera Ferrari SF16-H - bolid, który ma pokonać Mercedesy Kia Optima Plug-in Hybrid pojawi się w Europie Koncepcyjny Opel GT (2016) - małe coupé z małym silnikiem oficjalnie przedstawione [aktualizacja] Lamborghini Centenario na ilustracjach patentowych Pagani Huayra BC (2016) - lżejsza i mocniejsza

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Tydzień w motorsporcie #15 WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie Tydzień w motorsporcie #16