Volvo zdradza swoje plany – za cztery lata XC90 będzie najstarszym modelem!

Volvo przedstawiło swoje plany na najbliższe lata odnośnie gamy modelowej. W ciągu czterech lat niemal wszystkie samochody będą miały swoich następców.

fot. Rafał Warecki

Nie tak dawno zaprezentowano nową generację XC90, a Volvo już zapowiedziało, że będzie to najstarszy model w ofercie za cztery lata. Kolejne pod względem wieku będą S90 oraz V90, którego oficjalna premiera nastąpi podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Pozostałe modele zostaną wymienione na nowe, a szwedzki producent zapowiada premierę co pół roku.

Anders Gustafsson, szef Volvo Car Group na Europę zapowiada ostry atak na segment premium na rynku Europejskim, przy czym zaznacza, że rynek polski jest jednym z najważniejszych dla Volvo, ponieważ jesteśmy czołówką ze wszystkich rynków, na których Volvo jest w oficjalnej sprzedaży. Zeszły rok był okresem dużego popytu na nowe XC90, natomiast model XC60 zajął siódme miejsce w segmencie SUV-ów, jednocześnie będąc jedynym modelem marki premium w pierwszej dziesiątce. W Polsce Volvo sprzedaje bardzo dużo samochodów z napędem na cztery koła.

Najbliższa przyszłość Volvo maluje się liczbą 60. To właśnie seria S60, V60 oraz XC60 będzie wymieniana na nową. W kolejnych latach przyjdzie czas na serię 40 i 70. Ciekawi jesteśmy co będzie z nowym nazewnictwem samochodów Volvo. Tę zmianę Szwedzi zapowiadali 7 miesięcy temu. Każdy model zbudowany na płycie podłogowej SPA ma dostać nazwę zgodnie z nową nomenklaturą, która będzie bardziej przejrzysta i klienci nie będą mieli wątpliwości co do modelu, którego nazwę usłyszą. Litery będą jasno wskazywały rodzaj nadwozia, natomiast liczby wielkość pojazdu.

Ponadto, Volvo jak każdy liczący się w świecie producent samochodów pracuje nad pojazdami autonomicznymi. Volvo serii Drive Me jest obecnie testowane i nie wiemy kiedy pojawi się pierwszy taki model. Trwają również prace w zespole Polestara.

Fabryczny tuner Polestar, od teraz musi pracować nad silnikami 4-cylindrowymi. Volvo to pierwszy producent, który oficjalnie zadeklarował, że będzie korzystał tylko z silników 4-cylindrowych o pojemności do 2 litrów. Polestar będzie prezentował potencjał nowych konstrukcji Volvo, śrubując osiągi silników do niespotykanych dotąd parametrów. Moc jednostkowa na poziomie 200 KM na litr to mniej więcej poziom, jaki w przyszłości ma prezentować tuner sprzedający niebieskie samochody ze Szwecji. Volvo już przed prezentacją swojej wyścigówki WTCC deklarowało, że silniki jakich będzie używał zespół wyścigowy, będą oparte o rozwiązania seryjne by zaprezentować klientom wytrzymałość współczesnych motorów zbudowanych w oparciu o idę downsizingu.

Firma Polestar, od niedawna należąca w pełni do Volvo, pracuje obecnie nad jednostką napędową o mocy 450 KM. Mowa oczywiście o silniku 4-cylindrowym, 2-litrowym. Przypuszcza się, że będzie to motor, który trafi pod maskę S90/V90 oraz XC90 oznaczony jako T8. To hybryda łącząca motor benzynowy o mocy około 320 KM z elektrycznym o mocy około 87 KM. Polestar prawdopodobnie wyśrubuje osiągi silnika benzynowego, co da w efekcie pożądaną moc 450 KM.

Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja]

Marka Polestar, którą niedawno przejęło w całości Volvo, zadebiutuje w przyszłym roku na torach wyścigowych całego świata w serii WTCC….

Nowe, jednolite nazewnictwo modeli Volvo

SAMAR poinformował, że zdaniem ich wiarygodnych źródeł Volvo niedługo zmieni swoją nomenklaturę modelową, by uprościć nazwy własnych produktów,…

Zobacz również: Nowe Volvo XC90 T8 Excellence (2016) - test

Źródło: Samar, Worldcarfans.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja] Hyundai IONIQ Electric (2016) – zapowiedź [aktualizacja] Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet przedstawiony na szkicu [aktualizacja] Audi zapowiada nowego, małego crossovera z rodziny Q [aktualizacja] Volvo V90 (2016) - kombi ze Szwecji oficjalnie odsłonięte [aktualizacja] Manor MRT05 – czy znajdzie się wreszcie w drugiej lidze? Force India VJM09 – projekt bez większych zmian Red Bull Racing RB12 – czy dołączy do walki o mistrzostwo? Haas VF-16 – pierwszy bolid w historii tego zespołu McLaren MP4-31 – czy spełni oczekiwania fanów? Mercedes AMG F1 W07 Hybrid – kolejna, mistrzowska konstrukcja? Ford Kuga (2016) - mocny lifting crossovera Ferrari SF16-H - bolid, który ma pokonać Mercedesy Kia Optima Plug-in Hybrid pojawi się w Europie Koncepcyjny Opel GT (2016) - małe coupé z małym silnikiem oficjalnie przedstawione [aktualizacja] Lamborghini Centenario na ilustracjach patentowych Pagani Huayra BC (2016) - lżejsza i mocniejsza Williams zaprezentował swój bolid FW38 na sezon 2016 Nowa Toyota Prius (2016) – polski cennik Internetowy Samochód Roku 2015 wg. Otomoto – Audi A4 B6 ulubieńcem Polaków Lexus LC 500h (2016) - japońskie coupé również jako hybryda [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Toyota odwleka powszechne zastosowanie turbo w silnikach benzynowych Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? Smutna historia zniszczonego Mustanga ma szczęśliwe zakończenie. Nino zbuduje nowy samochód