Maserati Levante w pełnej krasie

Maserati to kolejna marka samochodów sportowych, która dołączyła do grona producentów SUV-ów. Mamy więc bardzo interesującą konkurencję m.in. dla Porsche Cayenne.

Ten artykuł ma 2 strony:

Informacje z 1 marca

Po premierze nowego Maserati Levante wiemy już nieco więcej na temat tego samochodu. Przede wszystkim poznaliśmy gamę silników, pochodzącą z sedanów marki. Są to jednostki V6 z turbodoładowaniem o pojemności 3 litrów. Dwie benzynowe twin-turbo o mocy 350 i 430 KM oraz diesel o mocy 275 KM. Wszystkie wersje silnikowe będą miały napęd na cztery koła oraz współpracują z 8-biegowym automatem.

Słabsza wersja benzynowa ma rozpędzać ten samochód do 100 km/h w 6 sekund i rozwijać prędkość maksymalną nieograniczoną żadnymi limitami — 251 km/h. Zużycie paliwa to tylko 10,7 l/100 km według norm europejskich. Mocniejsza odmiana pozwoli już na sprint do setki w 5,2 sekundy, a prędkość sięgnie wartości 264 km/h. Zużycie paliwa nieznacznie wzrośnie, bo tylko do 10,9 l/100 km. Oczywiście jeżeli zależy wam oszczędnym samochodzie i liczycie każdy grosz, to kupicie Maserati z dieslem, któremu wystarczy 7,2 l oleju napędowego na 100 km, a i tak rozpędzi się do 230 km/h, a pierwszą setkę osiągnie w 6,9 s.

Konstrukcja zawieszenia to podwójne wahacze poprzeczne dla przedniej osi oraz układ większej liczby wahaczy dla osi tylnej. Amortyzatory będą standardowo wyposażone w elektroniczną regulację siły tłumienia, a za resorowanie mają odpowiadać miechy powietrzne, dzięki którym kierowca będzie mógł w sposób płynny ustawić auto w pięciu różnych pozycjach, od sportowej po terenową, gdyby zdarzyło mu się wjechać na jakąś łąkę. Konstruktorzy Maserati nie podali masy własnej, ale wiemy iż zostało ono wyważone w taki sposób, że na każdą oś przypada 50 proc. ciężaru.

Cena katalogowa na rynku szwajcarskim, gdzie Levante został już wprowadzony do sprzedaży to 75 900 CHF. W przeliczeniu na złotówki po obecnym kursie to około 300 tys. zł.

Maserati Levante (2016) - zdjęcia z Genewy

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja] Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet przedstawiony na szkicu [aktualizacja] Audi zapowiada nowego, małego crossovera z rodziny Q [aktualizacja] Volvo V90 (2016) - kombi ze Szwecji oficjalnie odsłonięte [aktualizacja] Ferrari SF16-H - bolid, który ma pokonać Mercedesy Kia Optima Plug-in Hybrid pojawi się w Europie Koncepcyjny Opel GT (2016) - małe coupé z małym silnikiem oficjalnie przedstawione [aktualizacja] Lamborghini Centenario na ilustracjach patentowych Pagani Huayra BC (2016) - lżejsza i mocniejsza Williams zaprezentował swój bolid FW38 na sezon 2016 Nowa Toyota Prius (2016) – polski cennik Internetowy Samochód Roku 2015 wg. Otomoto – Audi A4 B6 ulubieńcem Polaków Lexus LC 500h (2016) - japońskie coupé również jako hybryda [aktualizacja] Kia Optima Sportwagon (2016) – premiera Peugeot 2008 (2016) - subtelne odświeżenie małego crossovera Bentley Flying Spur V8 S (2016) - sportowa twarz luksusu Odświeżony Hyundai Elantra (2016) z premierą w Polsce - cennik Kartą paliwową euroShell można płacić na stacjach Grupy Lotos Suzuki SX4 S-cross facelifting – pierwsze zdjęcie mocno niepokoi Następca Land Rovera Defendera najwcześniej w 2019 roku? Renntech Mercedes-Benz AMG GT-S - 726 KM i wygląd wyścigówki Škoda VisionS (2016) - SUV z Czech to hybryda plug-in Alpine Vision (2016) - wersja niemal produkcyjna oficjalnie przedstawiona

Popularne w tym tygodniu:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Nowa Toyota Supra przyłapana na Nurburgringu Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche