Maserati Levante w pełnej krasie

Maserati to kolejna marka samochodów sportowych, która dołączyła do grona producentów SUV-ów. Mamy więc bardzo interesującą konkurencję m.in. dla Porsche Cayenne.

Ten artykuł ma 2 strony:

Informacje z 1 marca

Po premierze nowego Maserati Levante wiemy już nieco więcej na temat tego samochodu. Przede wszystkim poznaliśmy gamę silników, pochodzącą z sedanów marki. Są to jednostki V6 z turbodoładowaniem o pojemności 3 litrów. Dwie benzynowe twin-turbo o mocy 350 i 430 KM oraz diesel o mocy 275 KM. Wszystkie wersje silnikowe będą miały napęd na cztery koła oraz współpracują z 8-biegowym automatem.

Słabsza wersja benzynowa ma rozpędzać ten samochód do 100 km/h w 6 sekund i rozwijać prędkość maksymalną nieograniczoną żadnymi limitami — 251 km/h. Zużycie paliwa to tylko 10,7 l/100 km według norm europejskich. Mocniejsza odmiana pozwoli już na sprint do setki w 5,2 sekundy, a prędkość sięgnie wartości 264 km/h. Zużycie paliwa nieznacznie wzrośnie, bo tylko do 10,9 l/100 km. Oczywiście jeżeli zależy wam oszczędnym samochodzie i liczycie każdy grosz, to kupicie Maserati z dieslem, któremu wystarczy 7,2 l oleju napędowego na 100 km, a i tak rozpędzi się do 230 km/h, a pierwszą setkę osiągnie w 6,9 s.

Konstrukcja zawieszenia to podwójne wahacze poprzeczne dla przedniej osi oraz układ większej liczby wahaczy dla osi tylnej. Amortyzatory będą standardowo wyposażone w elektroniczną regulację siły tłumienia, a za resorowanie mają odpowiadać miechy powietrzne, dzięki którym kierowca będzie mógł w sposób płynny ustawić auto w pięciu różnych pozycjach, od sportowej po terenową, gdyby zdarzyło mu się wjechać na jakąś łąkę. Konstruktorzy Maserati nie podali masy własnej, ale wiemy iż zostało ono wyważone w taki sposób, że na każdą oś przypada 50 proc. ciężaru.

Cena katalogowa na rynku szwajcarskim, gdzie Levante został już wprowadzony do sprzedaży to 75 900 CHF. W przeliczeniu na złotówki po obecnym kursie to około 300 tys. zł.

Maserati Levante (2016) - zdjęcia z Genewy

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja] Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet przedstawiony na szkicu [aktualizacja] Audi zapowiada nowego, małego crossovera z rodziny Q [aktualizacja] Volvo V90 (2016) - kombi ze Szwecji oficjalnie odsłonięte [aktualizacja] Ferrari SF16-H - bolid, który ma pokonać Mercedesy Kia Optima Plug-in Hybrid pojawi się w Europie Koncepcyjny Opel GT (2016) - małe coupé z małym silnikiem oficjalnie przedstawione [aktualizacja] Lamborghini Centenario na ilustracjach patentowych Pagani Huayra BC (2016) - lżejsza i mocniejsza Williams zaprezentował swój bolid FW38 na sezon 2016 Nowa Toyota Prius (2016) – polski cennik Internetowy Samochód Roku 2015 wg. Otomoto – Audi A4 B6 ulubieńcem Polaków Lexus LC 500h (2016) - japońskie coupé również jako hybryda [aktualizacja] Kia Optima Sportwagon (2016) – premiera Peugeot 2008 (2016) - subtelne odświeżenie małego crossovera Bentley Flying Spur V8 S (2016) - sportowa twarz luksusu Odświeżony Hyundai Elantra (2016) z premierą w Polsce - cennik Kartą paliwową euroShell można płacić na stacjach Grupy Lotos Suzuki SX4 S-cross facelifting – pierwsze zdjęcie mocno niepokoi Następca Land Rovera Defendera najwcześniej w 2019 roku? Renntech Mercedes-Benz AMG GT-S - 726 KM i wygląd wyścigówki Škoda VisionS (2016) - SUV z Czech to hybryda plug-in Alpine Vision (2016) - wersja niemal produkcyjna oficjalnie przedstawiona

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg "Miękka" hybryda pogrzebie silniki Diesla Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI Mazda skończy z silnikami spalinowymi w 2035 roku