BMW M GmbH przekłada hybrydy na odległy termin

Dział samochodów o wysokich osiągach M GmbH jakiś czas temu deklarował, że w niedalekiej przyszłości zaczną się pojawiać sportowe odmiany BMW z napędem hybrydowym. Teraz dowiadujemy się, że nie nastąpi to szybko.

Gdyby chodziło o czystą moc, to już teraz pewna część samochodów serii M byłaby napędzana silnikami benzynowymi, wspomaganymi elektrycznymi. Jednak jak twierdzi Dirk Hacker z działu rozwoju firmy, kierunkiem w jakim zmierza M GmbH zawsze jest równowaga. Nie chodzi tu nawet o stosunek masy do mocy, ale o zachowanie obu parametrów na poziomie pozwalającym osiągnąć najwyższą precyzję prowadzenia samochodu. Nie byłoby problemem zrekompensowanie dodatkowych kilogramów, które pojawiłyby się po zainstalowaniu w aucie akumulatorów i motoru elektrycznego. Wystarczyłoby zwiększyć moc, ale nie o to chodzi. Bez względu na jej wartość, to masa i jej rozkład w samochodzie ma kluczowe znaczenie dla prowadzenia i dla techników działu M. To dlatego, na chwilę obecną przekłada się plany wprowadzenia hybrydowych modeli M na później.

Oczywiście nie jest to rezygnacja, a Hacker doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że jest to wręcz nieuniknione jeżeli ich samochody nadal mają być w przyszłości zasilane benzyną. Być może w tym czasie klienci BMW M zainteresują się samochodami na prąd? Takie badanie już przeprowadzono i na chwilę obecną elektryczne „emki” nie interesują potencjalnych klientów, ale mimo to, BMW nie tylko nie wycofuje się z modelu i8, ale nadal ma zamiar pokazywać klientom, że energia elektryczna pasuje do samochodów sportowych. Oczywiście model i8 nie jest typowym elektrykiem, ale pozostaje jedynym ogólnodostępnym samochodem stricte sportowym z napędem hybrydowym i być może w przyszłości pojawi się wersja tylko elektryczna.

Będzie nim do czasu, gdy Porsche zaprezentuje kolejną generację 911, które niemal na 100 proc. będzie hybrydą, przynajmniej niektóre jej wersje. Wynika to nie tylko z nadchodzących przepisów dotyczących norm spalin, ale i z wielkiego zainteresowania i zaangażowania Porsche w napęd hybrydowy. Nieprzypadkowo startują w wyścigach długodystansowych ze swoim hybrydowym prototypem. Gdy zadebiutuje 911 Hybrid część osób będzie kręciło nosem, a wtedy dział marketingu powie: „Zobaczcie co jeździ w Le Mans. Tam też są hybrydy”. Zobaczymy jak zadziała kampania dotycząca modelu 718 Boxster z odwołaniem do 2-litrowego, czterocylindrowego silnika wyścigowego 919 Hybrid.

Problem w tym, że o ile w 911 chodzi głównie o ciągły rozwój i technicznie każda generacja wnosi coś nowego, to nieco inaczej jest w przypadku BMW. Klienci serii M nie są zainteresowani nowinkami, ale rasowymi samochodami sportowymi, które dają najwyższą satysfakcję z jazdy, niekoniecznie przy najlepszych osiągach. Wystarczyło, że z nowego M3 zniknął silnik V8 i już zaczęło się marudzenie, a pojawienie się doładowania dla wielu było zdradą. Naszym zdaniem musi minąć jeszcze dużo czasu, zanim hybrydowe emki staną się tym, czego chcą ich miłośnicy. Do takiego wniosku doszło samo BMW.

Nie będzie BMW i8 od M GmbH

Przedstawiciele M GmbH zaprzeczyli, jakoby sportowy dział BMW pracował nad własną wersją modelu i8. Wciąż jest jednak możliwe, że w gamie…

Zobacz również: BMW 440i - dźwięk silnika

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja] Audi zapowiada nowego, małego crossovera z rodziny Q [aktualizacja] Koncepcyjny Opel GT (2016) - małe coupé z małym silnikiem oficjalnie przedstawione [aktualizacja] Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Koncept VisionS (2016) - tak będą wyglądały nowe crossovery Škody [aktualizacja] Oto wnętrze nowego Alpine - niestety, na razie tylko konceptu Lista nowych prezenterów Top Gear oficjalnie przedstawiona! Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Kolejne problemy Volkswagena w USA: tym razem przez wadliwe poduszki powietrzne Takata Pierwsza zapowiedź Hondy Civic X (2017) Seat Ateca (2016) – hiszpański crossover już oficjalnie Porsche 718 Boxster i Boxster S (2016) - polski cennik Alfa Romeo Giulia opóźniona przez problemy z testami zderzeniowymi? Producent zaprzecza Nowy Volkswagen Tiguan (2016) – polski cennik Mitsubishi Pajero we flocie małopolskiej policji BMW Alpina B7 Biturbo (2016) - premiera Ferrari GTC4Lusso (2016) - czas na lifting FF DS 4 i DS 4 Crossback - polski cennik Wzrost importu samochodów używanych po zniesieniu opłaty recyklingowej Czeka nas największe Le Mans w historii BMW i5 - SUV w ekologicznej rodzinie? Mahindra zapowiada SUV-a XUV Aero [aktualizacja] Renault Kwid Climber i Racer (2016) - premiera Kolejne badanie potwierdzające niezawodność japońskich marek

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba?