Kolejne badanie potwierdzające niezawodność japońskich marek

Kolejne badanie potwierdzające niezawodność japońskich marek

Kolejne badanie potwierdzające niezawodność japońskich marek
Marcin Łobodziński
05.02.2016 13:35, aktualizacja: 02.10.2022 08:43

Organizacja Konsumentów i Użytkowników (OCU) przeprowadziła badanie wśród grona 30 tys. użytkowników samochodów, którzy mieli określić m. in. stopnień zadowolenia z poziomu niezawodności posiadanych samochodów. Oceniono łącznie 178 różnych modeli, a najwyższe noty otrzymały Hondy.

Cena, zużycie paliwa, funkcjonalność i niezawodność – to najważniejsze cechy brane pod uwagę przez klientów, przed zakupem nowego samochodu. Organisation of Consumers and Users zajęła się przede wszystkim tym ostatnim czynnikiem i poprosiła o opinię kierowców. Najwyższe oceny uzyskały modele Hondy i Toyoty, kolejno Dacii oraz Mazdy. Dacia okazała się najwyżej ocenioną marką europejską. Trzy najlepsze modele samochodów tego zestawienia to natomiast Honda Jazz, Toyota Prius i Renault Clio. W ujęciu ogólnym, Honda zajęła pierwsze miejsce w rankingu, uzyskując w badaniu niezawodności ocenę 93/100. Aż 79 proc. użytkowników Hondy poleciłoby też zakup samochodu, który posiada.

Najgorzej oceniono marki Land Rover i Alfa Romeo, a najniższą pozycję w rankingu modeli otrzymał Ford Focus. Zdaniem użytkowników, najczęściej w samochodach posłuszeństwa odmawia elektronika, następnie układ hamulcowy oraz silnik. Według OCU najdroższe w użytkowaniu są Mercedesy, a najtańsze Nissany.

Jest to jedno z wielu badań, rocznie publikuje się kilka raportów niezawodności, a wyniki potrafią być różne, ale wspólna dla wszystkich tego typu zestawień jest dominacja marek japońskich, w szczególności Hondy i Toyoty. Nie tak dawno wypowiadali się użytkownicy amerykańscy, którzy korzystają ze swoich samochodów przez okres minimum 10 lat. W grupie kilkudziesięciu marek i modeli, pierwsza dziesiątka zestawienia należała właśnie do Hondy i Toyoty.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)