Mitsubishi Electric i Hitachi ukarane za zawiązanie kartelu

Komisja Europejska podjęła decyzję o ukaraniu dwóch firm związanych z branżą motoryzacyjną. Chodzi o Mitsubishi Electric i Hitachi. Za co zostały ukarane japońskie koncerny?

Koncerny będące w innej dziedzinie w spółce Joint Venture zostały przyłapane przez urzędników Komisji Europejskiej na ustalaniu cen niektórych części zamiennych, m. in. rozruszników i alternatorów. Tworzyły tym samym kartel pozbawiający klientów możliwości zakupu tańszych elementów. Kary uniknęła inna firma produkująca zamienniki — Denso. Ona również brała udział w zmowie cenowej. Sęk w tym, że to właśnie Denso doniosło na dwie pozostałe firmy. Komisja Europejska odstąpiła wobec tego od wymierzania kary grzywny dla tego przedsiębiorstwa. Tymczasem Mitsubishi i Hitachi będą musiały zapłacić 137,8 mln euro, a jeżeli będą współpracowały w tej sprawie, kara zostanie obniżona o 10 proc.

Wyżej wymienione trzy firmy produkujące podzespoły do samochodów, umówiły się co do cen części już w roku 2004 i później w 2010. Komisja Europejska podjęła walkę z kartelami i ta sprawa jest pierwszą z nagłośnionych, gdzie ukarano grzywną przedsiębiorstwa biorące udział w zmowie cenowej. Choć nie mówiło się o tym głośno, KE ukarała już znanych producentów łożysk do samochodów, wiązek elektrycznych, oświetlenia, ogrzewania postojowego oraz dostawcę pianki do foteli. Ukaranych firm nie wymienia się z nazwy, ale można się domyślać o jakie chodzi.

Podobnie dzieje się w branży komputerowej, gdzie ukarano już takie firmy jak Samsung czy Infineon. W kartelach związanych ze sprzedażą pamięci RAM były również ukarane teraz Mitsubishi Electric i Hitachi.

Zobacz również: Mitsubishi L200 - test napędu 4x4

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja] Koncepcyjny Opel GT (2016) - małe coupé z małym silnikiem oficjalnie przedstawione [aktualizacja] Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Mahindra zapowiada SUV-a XUV Aero [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Jaguar F-Type SVR - pierwszy wyciek zdjęć i informacji [aktualizacja] Ogłoszono finalistów World Car of the Year 2016 Porsche 718 Boxster (2016) - premiera Pagani Huayra BC - przedwczesna premiera na Sycylii 10 marek i modeli z najwierniejszymi klientami Škoda zapowiada auto przed Genewą - będzie nowy SUV? Gminne fotoradary wrócą na drogi? Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Rajd Monte Carlo 2016 – klasyfikacja generalna Rajd Monte Carlo 2016 – etap II Rajd Monte Carlo 2016 – etap I Nowy Opel GT - pierwsze zapowiedzi Rozpoczął się sezon WRC 2016 - prezentujemy stawkę kierowców Jeep najszybciej rozwijającą się marką w Europie Wyścigowa Toyota Prius Hybrid Super GT300 Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) – polskie ceny Toyota czy Volkswagen – kto sprzedał więcej samochodów w 2015 roku? DS 3 - kolejny lifting francuskiego supermini

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba?