Nowe Volvo S90 (2016) - polski cennik

Najnowszy model Volvo S90 debiutuje na polskim rynku. Auto już można zamawiać, a cena startowa to 171 600 zł.

Zacznijmy jednak od gamy jednostek napędowych, które będą oferowane do Volvo S90. Każda z nich ma pojemność 2 litrów i 4 cylindry. Podstawowa to diesel D3 o mocy 150 KM i właśnie za taki silnik zapłacimy 171 600 zł jeżeli będzie konfigurowany z przekładnią manualną. Za automat Volvo wymaga dopłaty 9600 zł. Tyle tylko, że ta wersja silnikowa będzie produkowana dopiero od listopada 2016 roku. A zatem najtańsze Volvo S90 dostępne obecnie to wersja D4 o mocy 190 KM z automatyczną skrzynią biegów za 209 300 zł. Skrzynia manualna i napęd na cztery koła również pojawią się później. Za napęd AWD do silnika D4 trzeba będzie dopłacić 11 tys. zł. Najmocniejszy diesel D5 osiągający 235 KM będzie kosztował 233 200 zł, a więc niewiele więcej od wersji benzynowych, ale tu już seryjnie montuje się automat i napęd AWD.

Podstawową wersją benzynową jest silnik T5 (254 KM) z napędem na przednie koła i automatyczną skrzynia biegów za 218 900 zł. Podobnie jak najmocniejszy diesel również i ten silnik będzie oferowany od drugiego poziomu wyposażenia Momentum. To samo dotyczy topowej benzyny T6, której 320 KM mocy będzie przenoszone poprzez automatyczną skrzynię biegów na cztery koła. Takie auto startuje od 274 400 zł.

Najmocniejszą odmianą najnowszego Volvo S90 jest wersja hybrydowa T8 z 320-konnym silnikiem benzynowym i 87-konnym elektrycznym. Samochód, który również pojawi się dopiero w listopadzie kosztuje od 330 500 zł.

S90 jest oferowane obecnie w trzech standardach wyposażenia: Momentum, Inscription oraz R Design. Najniższy standard Kinetic dołączy do oferty w listopadzie. W tabeli poniżej przedstawiamy ceny samochodów w standardzie Momentum, w którym oferowane są wszystkie wersje silnikowe i napędowe oraz Kinetic dostępne od listopada. Wersje silnikowe i napędowe, które również będą dostępne dopiero od listopada oznaczyliśmy gwiazdką. Oficjalny cennik importera znajdziecie w linku pod tabelą.

Wersja silnikowa Momentum Kinetic*
Silnik Diesela
D3 FWD MT (150 KM)* 193 700 zł 171 600 zł
D3 FWD AT (150 KM)* 203 300 zł 181 200 zł
D4 FWD (190 KM)* 199 700 zł 177 600 zł
D4 FWD AT (190 KM) 209 300 zł 187 200 zł
D4 AWD AT* (190 KM)* 220 300 zł 198 200 zł
D5 AWD AT (235 KM) 233 200 zł  
Silnik benzynowy
T5 FWD AT (254 KM) 218 900 zł  
T6 AWD AT (320 KM) 274 400 zł  
T8 AWD (320+87 KM)* 330 500 zł  
* wersje wyposażenia, silnikowe i układów napędowych dostępne od 14 listopada 2016 roku.

Jak wypada cena podstawowa Volvo S90 na tle konkurencji? Przyjmijmy, że konkurencją w tym przypadku będzie Audi A6 Limousine - jedyne auto z niemieckiej trójki oferowane zarówno z napędem na przednią oś jak i na cztery koła, tak jak Volvo. Porównywalny z odmianą S90 D4 diesel 2.0 TDI o tej samej mocy 190 KM i napędem na przednią oś kosztuje 189 400 zł, zatem 11 800 zł więcej niż Volvo w wersji Kinetic, za to 10 300 zł mniej niż wersja Momentum. Za tę samą wersję silnika z napędem na cztery koła i automatem w salonie Audi trzeba zapłacić 211 900 zł, w Volvo 198 200 zł (Kinetic). Co z benzyniakami? 252-konne Audi A6 2.0 TFSI z automatem i napędem przednim kosztuje 208 800 zł — Volvo w podobnej konfiguracji 218 900 zł (Momentum). Mocna, 320-konna benzyna T6 Volvo może być porównana z 333-konnym silnikiem 3.0 TFSI Audi. Za szwedzkie auto zapłacicie 274 400 zł, natomiast za niemieckie 264 900 zł.

Wniosek jest prosty. Jeżeli za wersję startową S90 przyjmiemy dostępne obecnie Momentum, to Audi jest korzystniejsze cenowo - średnio o ok. 10 tys. zł tańsze. Natomiast wersja Kinetic powoduje, że to Volvo ma przewagę.

Zobacz również: Nowe Volvo XC90 T8 Excellence (2016) - test

Pełny cennik nowego Volvo S90 do pobrania

Nowe Volvo S90 (2015) - dalszy ciąg mocnej ofensywy Szwedów [aktualizacja]

Volvo zaprezentowało długo wyczekiwany, flagowy model S90. Wóz dołącza do XC90, które stanowiło otwarcie nowej, mocnej gamy szwedzkiego producenta.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Mitsubishi Space Star (2016) po liftingu wjeżdża do Europy Nowe podatki dla kierowców na spełnienie rządowych obietnic Dakar 2016 – etap 9: Belén - Belén [aktualizacja] Toyota, a nie Volkswagen wiceliderem rynku w 2015 roku? Lexus LC 500 (2016) nie jest konceptem i ma wolnossące V8 Kia Telluride (2016) - premiera koncepcyjnego SUV-a premium Rajd Dakar 2016 - etap 8: Salta - Belén V12 Twin Turbo Aston Martina - koniec wolnossących bestii! Nowy Ford Fusion (2017), czyli Mondeo po faceliftingu Buick Avista (2016) - czy to mogłaby być nowa Calibra? Plany aliansu Renault-Nissan odnośnie samochodów autonomicznych Infiniti Q60 Coupé (2016) - japoński sportowiec w Detroit [aktualizacja] Syrena Meluzyna R na sprzedaż – znamy cenę! Rajd Dakar 2016 na półmetku – podsumowanie Dakar 2016 – etap 7: Uyuni-Salta Dakar 2016 – etap 6: Uyuni-Uyuni Kia Telluride - nowy SUV zapowiedziany przed NAIAS Toyota ViRA - koncepcyjny miks Yarisa i RAV4 Toyota z największą liczbą patentów w dziedzinie autonomicznej jazdy Dakar 2016 – etap 5: Jujuy-Uyuni

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI Mazda skończy z silnikami spalinowymi w 2035 roku