Infiniti Q60 Coupé (2016) - japoński sportowiec w Detroit [aktualizacja]

Infiniti pokazało produkcyjną wersję swojego sportowego wozu, zapowiedzianego wcześniej wersją koncepcyjną.

Koncepcyjna wersja Q60 Coupé została przedstawiona przez Infiniti w 2015 roku na targach samochodowych w Genewie. Auto wyglądało bardzo dobrze — miało świetne proporcje, bardzo nowocześnie ułożone płaszczyzny nadwozia i dosyć agresywną, sportową aparycję. Teraz przyszedł czas, by pokazać jak nowość, która zastąpiła serię G w portfolio japońskiego producenta, będzie wyglądać w wersji produkcyjnej.

Premiera Q60 Coupé, które trafi do salonów, miała miejsce na targach samochodowych NAIAS w Detroit. To jasno wskazuje na to, że japoński koncern pokłada spore nadzieje w amerykańskim rynku, jako istotnym odbiorcy tego wozu.

Nadwozie coupé ze stajni Infiniti nie zmieniło się w znaczący sposób względem konceptu. Kształt i najważniejsze elementy stylistyki tego pojazdu pozostały w dużej mierze zachowane. Przednie światła nadal są wąskie i mają agresywny charakter, między nimi pozostawiono spory, charakterystyczny grill, a słupek C zachował swój nietypowy kształt. Co ciekawe, projektując to nadwozie Infiniti udało się osiągnąć współczynnik oporu aerodynamicznego równy zaledwie 0,28. To między innymi zasługa aktywnej aerodynamiki, która została wykorzystana w wersjach z widlastą szóstką. Mowa tu o prostym systemie przymykania żaluzji za grillem. Otwierają się one, gdy kierowca prowadzi auto dynamicznie.

Pod maską Infiniti Q60 Coupé znajdziemy zestaw jednostek benzynowych w różnych rozmiarach. Najwięcej emocji dostarczą dwa warianty nowej V6. 3-litrowy motor z doładowaniem w układzie biturbo ma generować w wersji podstawowej 305 KM przy 6400 rpm i 400 Nm przy 1600 rpm. Mocniejsza odmiana ma osiągać maksymalne 405 KM i 475 Nm przy tych samych poziomach prędkości obrotowych silnika.

Infiniti będzie także oferować w swoim nowym wozie silnik 2-litrowy. Turbodoładowana rzędowa czwórka ma rozwijać 211 KM i 350 Nm. Wszystkie silniki będą sparowane z automatyczną skrzynią biegów, dysponującą 7 przełożeniami. Standardowo przekładnia ma przesyłać moc wyłącznie na tylne koła, ale Infiniti będzie oferować także opcjonalny napęd na obie osie.

Różnice między V6 a R4 będą widoczne nie tylko w mocy i masie, ale także w układzie kierowniczym. Infiniti Q60 Coupé z widlastą szóstką będzie wyposażone w adaptacyjny układ kierowniczy drugiej generacji. Ma on zapewnić lepszą komunikację na linii kierowca-samochód. Układ zostanie wyposażony w sześć trybów: Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+ (tylko w niektórych wersjach) oraz Customize. Coupé japońskiego producenta będzie także wyposażone w Dynamic Digital Suspension. Ten rodzaj zawieszenia ma być oferowany jako standardowy w Q60 Sport. Producent twierdzi, że zapewnia on najlepsze w swojej klasie precyzję i jakość prowadzenia.

Niestety, na razie Inifitni przedstawiło tylko jedno zdjęcie swojego nowego modelu. Więcej ilustracji z pewnością pojawi się w najbliższym czasie. Nie możemy się tego doczekać, bo Q60 Coupé wygląda naprawdę fenomenalnie.

[aktualizacja 12 stycznia]

Infiniti przedstawiło komplet zdjęć swojego nowego coupé. Teraz możemy przyjrzeć się jak Q60 wygląda w pełnej okazałości z każdej strony. Wreszcie widać także wnętrze sportowej maszyny z Japonii.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Infiniti Q60 Coupé (2016) - zdjęcia

Infiniti Q60 w pełnej okazałości! [aktualizacja]

Infiniti ujawniło swój całkowicie nowy model Q60, który zostanie zaprezentowany w przyszłym tygodniu w Detroit.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Plany aliansu Renault-Nissan odnośnie samochodów autonomicznych Syrena Meluzyna R na sprzedaż – znamy cenę! Rajd Dakar 2016 na półmetku – podsumowanie Dakar 2016 – etap 7: Uyuni-Salta Dakar 2016 – etap 6: Uyuni-Uyuni Kia Telluride - nowy SUV zapowiedziany przed NAIAS Toyota ViRA - koncepcyjny miks Yarisa i RAV4 Toyota z największą liczbą patentów w dziedzinie autonomicznej jazdy Dakar 2016 – etap 5: Jujuy-Uyuni Nowy Chevrolet Cruze przedstawiony przed targami w Detroit BMW i8 Mirrorless oraz i Vision Future Interaction - dwa koncepty z Niemiec na targi CES Robert Kubica pojedzie w Monte Carlo z zespołem BRC Polski rynek samochodów osobowych – grudzień 2015 – podsumowanie roku Kia DRIVE WiSE – nowa submarka koreańskich samochodów autonomicznych Hyundai IONIQ - elektryczna przyszłość koreańskiego producenta [aktualizacja] Dakar 2016 – etap 4: Jujuy-Jujuy Nie wszystkie odcinkowe pomiary prędkości działają Koncepcyjny Volkswagen Budd-e (2016) przed targami CES Hubert Ptaszek zaliczy pełny sezon WRC2 [aktualizacja] Rajd Dakar 2016 – etap 3: Termas de Rio Hondo-Jujuy

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Ford odświeżył legendę - sprawdź co się zmieniło Poznajcie najszybszą Kię w historii Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa Alfa Romeo Stelvio wjeżdża do polskich salonów - poznaj ceny BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka