Toyota z największą liczbą patentów w dziedzinie autonomicznej jazdy

Jeszcze kilka lat temu fani motoryzacji nie mieli specjalnie czego szukać na targach elektroniki CES w Las Vegas, a dziś nie zabraknie tam żadnego producenta chcącego zabłysnąć również wśród fanów gadżetów i innowacji. Pojawiła się również Toyota, która choć w temacie autonomicznego prowadzenia – tematu numer 1 w branży – ma niewiele do powiedzenia, to oznajmiła wszem i wobec, że to nie prawda i że to oni są liderem w tym temacie. Jak to możliwe?

Gdyby liczba patentów świadczyła o osiągnięciach, Toyota rzeczywiście mogłaby zostać liderem w dziedzinie autonomicznej jazdy samochodów. Japoński producent zarejestrował ponad 1400 patentów z tej dziedziny — tak wynika z raportu opublikowanego przez Dział Nauki i Własności Intelektualnej koncernu medialnego Thompson Reuters, a przynajmniej z informacji prasowej jaka do nas dotarła bo raportu nie widzieliśmy. Toyota przesłała nawet wykresy prezentujące osiągnięcia 26 firm w dziedzinie… zgłaszania patentów.

Japoński koncern zakomunikował ponadto, że pod koniec ubiegłego roku w Stanach Zjednoczonych powstał oddział Toyota Research Institute, który skupi się na rozwoju sztucznej inteligencji i technologii automatycznego prowadzenia pojazdów. To chyba czas najwyższy, bo brak w wyposażeniu nowej Toyoty Avensis aktywnego tempomatu może jeszcze nie da się określić mianem skandalu, ale już brak informacji o ustawieniu prędkości na tempomacie już tak. Przez ostatnie 2 lata Toyota nie zrobiła prawie żadnego postępu w dziedzinie systemów wspomagania jazdy poza systemem automatycznego hamowania wchodzącego w skład bardzo ubogiego pakietu Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi również układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ale na przykład brakuje dużo bardziej przydatnego ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek. Podsumowując, Toyota jest daleko za konkurencją w tej dziedzinie jeżeli to nie liczba patentów, ale liczba elementów wyposażenia stanowi o osiągnięciach firmy.

Pomimo to, Toyota przekonuje, że są liderami w branży i przeznaczą miliard dolarów na systemy zmniejszające ryzyko wypadku lub kolizji. Już teraz w Japonii działa system ITS Connect, który umożliwia komunikację pomiędzy pojazdami a urządzeniami infrastruktury drogowej. Jego zadaniem jest ostrzeganie o sytuacjach, który nie są w stanie dostrzec czujniki, na przykład ostrzegają podczas skrętu w lewo o czerwonym świetle na przejściu dla pieszych. To tak jakby w Europie system ostrzegał o czerwonym świetle podczas skrętu w prawo – w Japonii jest ruch lewostronny – choć podczas tego skrętu zwykle pali się zielone.

Co więcej, zdaniem Toyoty wyniki badania zespołu Reutersa to nie pierwszy sukces Toyoty w dziedzinie innowacyjności. W sierpniu Center of Automotive Management na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Niemczech opublikował raport, z którego wynika, że Toyota zarejestrowała najwięcej patentów na polu napędów samochodowych – 26 proc. wszystkich zarejestrowanych wniosków. Sukces? Rzeczywiście, w dziedzinie napędów, zwłaszcza niekonwencjonalnych Toyota jest mocna, ale z komunikatu firmy jasno wynika, że najmocniejsza jest w dziedzinie… rejestracji patentów.

Nowa Toyota Avensis Touring Sports (2015) 1,6 D-4D & 2,0 D-4D — test, opinia, spalanie, cena

Bardzo popularna w Polsce Toyota Avensis, która przez ostatnie dwa lata nabrała solidnych zmarszczek przeszła kolejny, tym razem solidny lifting. Na tyle…

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Plany aliansu Renault-Nissan odnośnie samochodów autonomicznych Toyota ViRA - koncepcyjny miks Yarisa i RAV4 Dakar 2016 – etap 5: Jujuy-Uyuni Nowy Chevrolet Cruze przedstawiony przed targami w Detroit BMW i8 Mirrorless oraz i Vision Future Interaction - dwa koncepty z Niemiec na targi CES Robert Kubica pojedzie w Monte Carlo z zespołem BRC Polski rynek samochodów osobowych – grudzień 2015 – podsumowanie roku Kia DRIVE WiSE – nowa submarka koreańskich samochodów autonomicznych Hyundai IONIQ - elektryczna przyszłość koreańskiego producenta [aktualizacja] Dakar 2016 – etap 4: Jujuy-Jujuy Nie wszystkie odcinkowe pomiary prędkości działają Koncepcyjny Volkswagen Budd-e (2016) przed targami CES Hubert Ptaszek zaliczy pełny sezon WRC2 [aktualizacja] Rajd Dakar 2016 – etap 3: Termas de Rio Hondo-Jujuy Faraday Future FFZERO1 - elektryczny hipersamochód z tysiącem koni mechanicznych Rajd Dakar 2016 – etap 2: Villa Carlos Paz-Terios Rio Hondo Ferrari już oficjalnie oddzielone od FCA Continental czarno widzi przyszłość silników Diesla w samochodach osobowych Gumpert kupiony przez firmę z Hongkongu [aktualizacja] Nowa Alfa Romeo Giulietta będzie bazować na Giulii? [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Odświeżone Audi RS3 Sportback kusi 400-konnym napędem Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża