Nie wszystkie odcinkowe pomiary prędkości działają

Choć były zapewnienia, że system odcinkowego pomiaru prędkości będzie działał do końca roku, okazuje się, że w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Dlaczego?

Przyczyna tego stanu rzeczy jest banalna – brak prądu! Obecnie trwają prace przyłączeniowe w 25 lokalizacjach. CANARD nie podpisał nawet umów z dostawcami energii. Łukasz Majchrzak, naczelnik wydziału analiz CANARD w rozmowie z Instytutem Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR powiedział iż liczy na to, że wszystkie urządzenia zaczną pracować do końca stycznia. Obecnie pracują jedynie w czterech lokalizacjach: Łosiów (woj. opolskie), Łuszczów (lubelskie), Karniewo (mazowieckie) oraz Zwierki-Zabłudów (podlaskie). CANARD nie chce składać jednak deklaracji, ponieważ nic nie jest pewne. To kolejne odłożenie w czasie, po terminach: „na wakacje”, „po wyborach” i „do końca roku”. Kierowcy oczywiście nie życzą sukcesów i raczej nie oczekują pośpiechu, szczególnie, że jeszcze nie wszyscy wiedzą o co chodzi i na czym polega kontrola prędkości. Ci, którzy jeszcze nie zapoznali się ze szczegółami funkcjonowania systemu odsyłamy do artykułu: Co to jest i jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

Jaką „wydajność” mają cztery działające urządzenia? Jak donosi IBRM Samar według danych CANARD, tylko od połowy listopada do połowy grudnia 2015 roku urządzenia zarejestrowały 2100 wykroczeń. Do wezwań kierowanych do właścicieli lub posiadaczy pojazdów, wygenerowanych od dnia 30 października 2015 r. dołączana jest dokumentacja fotograficzna zarejestrowanego naruszenia. A czy wy mieliście już kontakt z odcinkowym pomiarem prędkości? Może dostaliście już wezwanie ze zdjęciem?

Odcinkowy pomiar prędkości rusza w grudniu — jak działa i na co uważać?

Od grudnia rusza odcinkowy pomiar prędkości, który będzie nas karał w nieco inny sposób niż dotychczas robiły to fotoradary. Czym się od nich…

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: Samar

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Hyundai IONIQ - elektryczna przyszłość koreańskiego producenta [aktualizacja] Koncepcyjny Volkswagen Budd-e (2016) przed targami CES Hubert Ptaszek zaliczy pełny sezon WRC2 [aktualizacja] Rajd Dakar 2016 – etap 3: Termas de Rio Hondo-Jujuy Faraday Future FFZERO1 - elektryczny hipersamochód z tysiącem koni mechanicznych Rajd Dakar 2016 – etap 2: Villa Carlos Paz-Terios Rio Hondo Ferrari już oficjalnie oddzielone od FCA Continental czarno widzi przyszłość silników Diesla w samochodach osobowych Gumpert kupiony przez firmę z Hongkongu [aktualizacja] Nowa Alfa Romeo Giulietta będzie bazować na Giulii? [aktualizacja] Znamy oficjalną datę premiery produkcyjnego samochodu sportowego Alpine BMW będzie świętować swoje 100. urodziny samochodem autonomicznym Nowe zasady dotyczące punktów karnych dopiero od przyszłego roku? Rajd Dakar 2016 - etap 1: Rosario-Villa Carlos Paz Rajd Dakar 2016 – prolog: Buenos Aires - Rosario Ostra odmiana Pagani Huayry oficjalnie zapowiedziana Mamba GT3 Street Concept - BMW M4 w wersji hardcore Nowy Mercedes-Benz Klasy E na pierwszym oficjalnym szkicu Rajd Dakar 2016 - zapowiedź Czy schować auto na sylwestra? Warto to przemyśleć...

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość