Koncepcyjny Volkswagen Budd-e (2016) przed targami CES

Volkswagen przedstawił swój nowy, koncepcyjny samochód przed jego publiczną premierą, która będzie miała miejsce na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. Jest to mikrobus Budd-e. Koncept, jak sama nazwa wskazuje, jest samochodem elektrycznym.

Nowy projekt studyjny korzysta z korzeni tego typu pojazdów, które w firmie Volkswagen sięgają przełomu lat 40. i 50. ubiegłego stulecia. Jest kolejnym mikrobusem w historii niemieckiej firmy. Tę rodzinę zapoczątkował Typ 2, który po dekadach od rozpoczęcia produkcji stał się już legendą. Nowy koncept poza samym wyglądem mikrobusa nie nawiązuje w szczególny sposób do klasyków gatunku z portfolio Volkswagena. To po prostu nowoczesny van, uzbrojony w futurystyczne gadżety. Najlepszym łącznikiem tego wozu z resztą gamy VW są LED-owe przednie światła do jazdy dziennej, charakterystyczne dla innych elektrycznych modeli niemieckiej marki.

[photo position="inside"]263666[/photo]

Budd-e jest autem elektrycznym, bazującym na nowej platformie, znanej jako Modular Electronic Toolkit. Volkswagen stworzył ją specjalnie dla samochodów elektrycznych. Może ona służyć do budowy aut różnych rozmiarów, zasilanych prądem. W przypadku Budd-e źródłem energii są akumulatory rozmieszczone w podłodze. Mają one pojemność energetyczną wynoszącą 101 kWh. Ten pakiet dostarcza prąd do dwóch silników elektrycznych, po jednym na oś. To oznacza, że nowy koncept Volkswagena jest wyposażony w napęd na cztery koła. Volkswagen obiecuje, że odzyskanie 80 proc. energii elektrycznej, zaczynając ładowanie od zera, może zająć nawet jedynie 15 minut. Co ciekawe, Budd-e może działać też w drugą stronę — nie jako urządzenie wymagające prądu, ale jako dostarczające energię elektryczną.

Wnętrze nowego konceptu Volkswagena zawiera sporą liczbę wyświetlaczy dotykowych. Służą one nie tylko do obsługi samochodu i multimediów. Można za ich pośrednictwem sterować także funkcjami inteligentnego domu. Volkswagen zastąpił też wszystkie możliwe przyciski panelami dotykowymi. Niektóre funkcje mogą być obsługiwane przez gesty wykonywane w powietrzu. Dotyczy to między innymi drzwi, które mogą zostać otwarte bez ich dotknięcia.

Niektóre publikacje sugerują, że samochód ten trafi do produkcji w 2017. To oznacza, że od premiery rynkowej Budd-e lub auta na nim wzorowanego dzieli nas do 2 lat, a w bardziej optymistycznym przypadku — nieco ponad 12 miesięcy. Pytanie tylko po co Volkswagen miałby budować oddzielny model, skoro ma w swojej ofercie Caravelle i Multivana? Na dodatek poniżej nich siedzi spory Sharan. Jedyna możliwość, która wchodzi w grę to elektryczna wersja jednego z wyżej wymienionych, a jeszcze bardziej prawdopodobnie — hybryda typu plug-in. Tym sposobem Volkswagen rozszerzyłby swoją e-rodzinę o duży, praktyczny model. Być może więcej dowiemy się podczas publicznego debiutu tego auta na targach CES.

Volkswagen Budd-e — zdjęcia

Zobacz również: Volkswagen Polo GTI - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Hyundai IONIQ - elektryczna przyszłość koreańskiego producenta [aktualizacja] Hubert Ptaszek zaliczy pełny sezon WRC2 [aktualizacja] Rajd Dakar 2016 – etap 3: Termas de Rio Hondo-Jujuy Faraday Future FFZERO1 - elektryczny hipersamochód z tysiącem koni mechanicznych Rajd Dakar 2016 – etap 2: Villa Carlos Paz-Terios Rio Hondo Ferrari już oficjalnie oddzielone od FCA Continental czarno widzi przyszłość silników Diesla w samochodach osobowych Gumpert kupiony przez firmę z Hongkongu [aktualizacja] Nowa Alfa Romeo Giulietta będzie bazować na Giulii? [aktualizacja] Znamy oficjalną datę premiery produkcyjnego samochodu sportowego Alpine BMW będzie świętować swoje 100. urodziny samochodem autonomicznym Nowe zasady dotyczące punktów karnych dopiero od przyszłego roku? Rajd Dakar 2016 - etap 1: Rosario-Villa Carlos Paz Rajd Dakar 2016 – prolog: Buenos Aires - Rosario Ostra odmiana Pagani Huayry oficjalnie zapowiedziana Mamba GT3 Street Concept - BMW M4 w wersji hardcore Nowy Mercedes-Benz Klasy E na pierwszym oficjalnym szkicu Rajd Dakar 2016 - zapowiedź Czy schować auto na sylwestra? Warto to przemyśleć... Sportowe wersje samochodów Mazdy, na razie jako koncepty

Popularne w tym tygodniu:

Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p Mazda nie daje za wygraną. Prace nad nowym silnikiem Wankla trwają Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Kiedyś bił wszelkie rekordy. Dzisiaj blask Nissana GT-R słabnie Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari