Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja]

W kwestii stylistyki sprawa jest jasna – im większe ujednolicenie gamy modelowej tym lepiej. To dlatego tak ceni się najnowszy język stylistyczny i powiązania pomiędzy poszczególnymi modelami w gamie Audi. To dlatego, tą samą drogą poszedł również Mercedes.

Ten artykuł ma 3 strony:

Informacje z 16 lutego

Mercedes zaprezentował szczegóły dotyczące swojego najnowszego silnika wysokoprężnego, który występuje w najnowszej Klasie E pod oznaczeniem 220 d. Przypominamy, że jest to jednostka o pojemności zmniejszonej do 2 litrów, o mocy podniesionej do 195 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Silnik oznaczono kodem OM 654.

Jest to typowa konstrukcja zbudowana w technologii downsizingu, która dzięki bardziej kompaktowym rozmiarom straciła na wadze. Dokładnie 34,3 kg, ponieważ teraz waży 168,4 kg. Motor zdaniem producenta generuje teraz mniej wibracji i tym samym mniej hałasu. Zastosowano nowe tłoki ze stali, a gładzie cylindrów pokryto powłoką Nanoslide. Specjalna powłoka ma zmniejszać tarcie wewnątrz cylindra. Po raz pierwszy tę technologię zastosowano w modelu E 350 BlueTEC. Warto dodać, że jednostka ta trafi niebawem pod maskę wszystkich modeli Mercedesa, w których pracuje obecnie silnik 2,1 litra starszej generacji.

Mercedes opublikował rysunki i wykresy, w tym najbardziej interesujący wykres momentu obrotowego i mocy, a nawet wykres przedstawiający test WLTP i NEDC. Jak się dowiadujemy, silnik osiąga maksymalny moment obrotowy w dość wąskim zakresie obrotów od 1600 do około 3000. Moc maksymalna również jest dostępna bardzo wcześnie, bo już przy 3500 obr./min. Efektywny zakres obrotów to około 1500–3500. To dlatego zastosowano 9-biegową, automatyczną przekładnię 9G-Tronic. Nowa Klasa E dzięki tej jednostce i przekładni automatycznej ma przyspieszać w 7,3 s do 100 km/h, rozpędzać się do 240 km/h i zużywać 3,9–4,3 l paliwa na 100 km. Osiągi są więc rewelacyjne.

Silnik OM 654 Mercedes-Benz — zdjęcia

Zobacz również: Mercedes-Benz GLC 250 AMG Line (2016) - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Hyundai IONIQ - elektryczna przyszłość koreańskiego producenta [aktualizacja] Ferrari już oficjalnie oddzielone od FCA Continental czarno widzi przyszłość silników Diesla w samochodach osobowych Gumpert kupiony przez firmę z Hongkongu [aktualizacja] Nowa Alfa Romeo Giulietta będzie bazować na Giulii? [aktualizacja] Znamy oficjalną datę premiery produkcyjnego samochodu sportowego Alpine BMW będzie świętować swoje 100. urodziny samochodem autonomicznym Nowe zasady dotyczące punktów karnych dopiero od przyszłego roku? Rajd Dakar 2016 - etap 1: Rosario-Villa Carlos Paz Rajd Dakar 2016 – prolog: Buenos Aires - Rosario Ostra odmiana Pagani Huayry oficjalnie zapowiedziana Mamba GT3 Street Concept - BMW M4 w wersji hardcore Nowy Mercedes-Benz Klasy E na pierwszym oficjalnym szkicu Rajd Dakar 2016 - zapowiedź Czy schować auto na sylwestra? Warto to przemyśleć... Sportowe wersje samochodów Mazdy, na razie jako koncepty Bugatti Chiron - kolejna zapowiedź Rolls-Royce Cullinan - wizualizacja luksusowego SUV-a Sposób firmy Brembo na walkę z podróbkami hamulców Pięć nowych propozycji od Mugena, w tym Civic Type R Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko "Miękka" hybryda pogrzebie silniki Diesla Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI Deadmau5 sprzedaje swoje Lamborghini. Nie ma drugiego takiego