Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja]

W kwestii stylistyki sprawa jest jasna – im większe ujednolicenie gamy modelowej tym lepiej. To dlatego tak ceni się najnowszy język stylistyczny i powiązania pomiędzy poszczególnymi modelami w gamie Audi. To dlatego, tą samą drogą poszedł również Mercedes.

Ten artykuł ma 3 strony:

Informacje z 16 lutego

Mercedes zaprezentował szczegóły dotyczące swojego najnowszego silnika wysokoprężnego, który występuje w najnowszej Klasie E pod oznaczeniem 220 d. Przypominamy, że jest to jednostka o pojemności zmniejszonej do 2 litrów, o mocy podniesionej do 195 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Silnik oznaczono kodem OM 654.

Jest to typowa konstrukcja zbudowana w technologii downsizingu, która dzięki bardziej kompaktowym rozmiarom straciła na wadze. Dokładnie 34,3 kg, ponieważ teraz waży 168,4 kg. Motor zdaniem producenta generuje teraz mniej wibracji i tym samym mniej hałasu. Zastosowano nowe tłoki ze stali, a gładzie cylindrów pokryto powłoką Nanoslide. Specjalna powłoka ma zmniejszać tarcie wewnątrz cylindra. Po raz pierwszy tę technologię zastosowano w modelu E 350 BlueTEC. Warto dodać, że jednostka ta trafi niebawem pod maskę wszystkich modeli Mercedesa, w których pracuje obecnie silnik 2,1 litra starszej generacji.

Mercedes opublikował rysunki i wykresy, w tym najbardziej interesujący wykres momentu obrotowego i mocy, a nawet wykres przedstawiający test WLTP i NEDC. Jak się dowiadujemy, silnik osiąga maksymalny moment obrotowy w dość wąskim zakresie obrotów od 1600 do około 3000. Moc maksymalna również jest dostępna bardzo wcześnie, bo już przy 3500 obr./min. Efektywny zakres obrotów to około 1500–3500. To dlatego zastosowano 9-biegową, automatyczną przekładnię 9G-Tronic. Nowa Klasa E dzięki tej jednostce i przekładni automatycznej ma przyspieszać w 7,3 s do 100 km/h, rozpędzać się do 240 km/h i zużywać 3,9–4,3 l paliwa na 100 km. Osiągi są więc rewelacyjne.

Silnik OM 654 Mercedes-Benz — zdjęcia

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Hyundai IONIQ - elektryczna przyszłość koreańskiego producenta [aktualizacja] Ferrari już oficjalnie oddzielone od FCA Continental czarno widzi przyszłość silników Diesla w samochodach osobowych Gumpert kupiony przez firmę z Hongkongu [aktualizacja] Nowa Alfa Romeo Giulietta będzie bazować na Giulii? [aktualizacja] Znamy oficjalną datę premiery produkcyjnego samochodu sportowego Alpine BMW będzie świętować swoje 100. urodziny samochodem autonomicznym Nowe zasady dotyczące punktów karnych dopiero od przyszłego roku? Rajd Dakar 2016 - etap 1: Rosario-Villa Carlos Paz Rajd Dakar 2016 – prolog: Buenos Aires - Rosario Ostra odmiana Pagani Huayry oficjalnie zapowiedziana Mamba GT3 Street Concept - BMW M4 w wersji hardcore Nowy Mercedes-Benz Klasy E na pierwszym oficjalnym szkicu Rajd Dakar 2016 - zapowiedź Czy schować auto na sylwestra? Warto to przemyśleć... Sportowe wersje samochodów Mazdy, na razie jako koncepty Bugatti Chiron - kolejna zapowiedź Rolls-Royce Cullinan - wizualizacja luksusowego SUV-a Sposób firmy Brembo na walkę z podróbkami hamulców Pięć nowych propozycji od Mugena, w tym Civic Type R Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Nowa Toyota Supra przyłapana na Nurburgringu Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche