Volkswagen kończy z hasłem Das Auto

Hasło Das Auto oznaczające po prostu samochód, towarzyszy Volkswagenowi od 2007 roku. Teraz wygląda na to, że Niemcy muszą pozbyć się tego sloganu.

Przekaz, który kryje się za Das Auto jest bardzo mocny. Volkswagen chciał tym hasłem podkreślić, że to on jako marka definiuje samochód i jest liderem w tym, co robi. Te dwa słowa zapadły ludziom w pamięć i zaczęli je jednoznacznie kojarzyć z VW. Teraz, jak donosi Reuters, Niemcy muszą się pozbyć hasła, ponieważ może być uważane za zbyt pretensjonalne w świetle afery spalinowej.

Volkswagen będzie starał się odciąć od przeszłości i zamknąć rozdział w istnieniu firmy, w którym światło dzienne ujrzały zarzuty dotyczące oszustw przy kontroli emisji spalin. Zamykanie tego rozdziału wiąże się też ze zmianami wizerunkowymi. Stąd pomysł na rezygnację z hasła Das Auto. Oczywiście ten zabieg mógłby pójść o duży krok dalej. Mam tu na myśli zmianę logo, którą z angielskiego niektórzy określają mianem rebrandingu. To byłby jednak drastyczny krok. Do aż takich zmian nie dojdzie, bo one oznaczałyby wyraźnie większe koszty dla marki niż jedynie pozbycie się sloganu reklamowego.

W swoich doniesieniach Reuters powołuje się na rozmowę z dyrektorem Volkswagen Passenger Cars, Dr Herbertem Diessem. Jak podaje agencja, nad zmianą hasła reklamowego dyskutowało w ubiegłym tygodniu około 2000 managerów marki. Niewykluczone, że Das Auto nie zostanie zastąpione nowym sloganem. Volkswagen może po prostu pozbyć się dotychczasowego hasła i jako kropkę nad i swoich reklam stawiać po prostu własną markę, bez żadnych dopisków.

Przypomnijmy, że wkrótce może zmienić się nie tylko wizerunek samej firmy, ale i wygląd jej aut, czym również VW może spróbować odciąć się od epoki sprzed „dieselgate”. Dyrektorem działu stylistyki VAG został Michael Mauer, który do tej pory pracował na podobnym stanowisku w Porsche. Odpowiadał między innymi za wygląd nowej 911 (991) i 918 Spyder. Zastąpił on wieloletniego głównego designera grupy Volkswagena – Waltera de Silvę.

Wszyscy wiemy, że niemiecki gigant nie lubi rewolucji. Volkswagen do tej pory spokojnie rozgrywał swoje karty, dobrze na tym wychodząc. Do czasu. Teraz nie ma innego wyjścia. Musi dokonać rewolucji, bo bez tego nie odetnie się od kosztownej, również wizerunkowo, afery spalinowej. Już teraz do góry nogami został wywrócony personel na szczytowych stanowiskach, doszło do wielu cięć, całe szczęście bez konieczności zwolnień i, niestety, zakończono wiele mniej dochodowych projektów. Śmierć prawdopodobnie poniósł w tej walce Golf R400.

Michael Mauer został dyrektorem działu stylistyki w VW AG

Na początku listopada pisaliśmy, że Walter de Silva kończy swoją karierę stylisty. Teraz przyszedł czas ogłosić jego następcę.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: Reuters

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Hyundai IONIQ - elektryczna przyszłość koreańskiego producenta [aktualizacja] Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja] Jannarelly Design-1 – sportowiec z Dubaju w stylu retro Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Robert Kubica wystartuje w Rajdzie Monte Carlo, a co dalej? Ford i Google stworzą spółkę produkującą samochody autonomiczne? General Motors zarejestrowało nazwę Corvette E-Ray – nadchodzi elektryczny sportowiec? Jaguar F-Pace - ile kosztuje w Polsce? Kto będzie jeździł Toyotą w WRC? Ford Focus w wersji Red/Black Edition już w Polsce Co dalej z fotoradarami straży miejskich? Honda S3500 - S2000 z silnikiem z NSX-a Poprawić doskonałe – tuning Hondy Civic Type R w wykonaniu RevoZport Prezent na święta od koncernów paliwowych – olej napędowy poniżej 4 zł za litr! Michael Mauer został dyrektorem działu stylistyki w VW AG Opel przygotowuje kolejną generację sportowego GT? Citroën jednak pojedzie w WRC – historia lubi się powtarzać! Czy nowe Renault Mégane R.S. straci charakter? Zmiany w przepisach dla młodych kierowców dopiero za rok [aktualizacja] Rinspeed Etos (2015) - autonomiczne BMW i8 Pierwszy w Polsce salon samochodów poleasingowych – możesz wybierać spośród oferty 320 samochodów używanych

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość