Opel przygotowuje kolejną generację sportowego GT?

Opel GT był produkowany najpierw w latach 1968-1973. Było to stylowe coupé, które napędzane było silnikami 1,1- i 1,9-litrowymi. Znacznie później model powrócił jako roadster produkowany w latach 2007-2010. Był to samochód bliźniaczy do Saturna Sky i dzielący konstrukcję z Pontiakiem Solstice. Pod jego maską pracował 2-litrowy silnik benzynowy. Teraz wygląda na to, że Opel chce powrócić do produkcji sportowego GT.

Opel GT

Opel GT

Śmiało można powiedzieć, że GT ostatniej generacji, który zastąpił Speedstera, był jednym z najładniejszych współczesnych Opli. Szerokie, przysadziste nadwozie było bardzo zgrabne, przede wszystkim za sprawą dwóch garbów za fotelami. Za projekt tego pojazdu odpowiadał Franz von Holzhausen.

Autobild twierdzi, że obecnie Opel pracuje nad następcą tej maszyny. Podobno projekt jest realizowany pod przywództwem Karla-Thomasa Neumanna. Niestety, tym razem możemy nie dostać tak ciekawego samochodu jak ostatnim razem. GT bazował, jak już wspomniałem na na konstrukcji wspólnej z Pontiakiem Solstice. Był to więc wóz z napędem na tylną oś. Jego poprzednik – Speedster, dzielił platformę z jeszcze ciekawszym pojazdem – Lotusem Elise. Tak, wtedy również moc trafiała na tylne koła. Plotki mówią, że teraz Opel chce skorzystać z platformy Opla Astry. Szkoda, bo to oznacza napęd na przednią oś.

Dobra wiadomość jest taka, że stylistycznie nowy wóz z Niemiec ma czerpać garściami z wyglądu Opla Monzy, konceptu, który został zaprezentowany w 2013 roku. Nowe GT będzie zatem jedynie korzystać z konstrukcji Astry. Wygląd będzie go znacznie odróżniał od kompaktowego krewnego.

Opel Monza — zdjęcia

Plotki mówią też, że z Astry do GT zostanie przeniesiona liczba rzędów siedzeń. Mówimy więc o wozie z układem miejsc 2+2. To byłoby coś nowego w przypadku rodziny GT. Prawdopodobnie oznaczałoby to utratę zgrabnego, dynamicznego wyglądu nadwozia. Większe auto byłoby też z pewnością droższe. Tutaj Opel wchodziłby powoli na terytorium Forda Mustanga, który nie tylko ma gamę mocnych jednostek, ale do tego oferuje napęd na tylne koła oraz legendarną nazwę. To za wysokie loty dla roadstera bazującego na Astrze. Dlatego myślę, że informacja o układzie 2+2 ze wszystkich plotek dotyczących sportowego wozu Opla jest najmniej prawdopodobna.

Obecnie pierwszym, co przychodzi do głowy, gdy pomyślimy o nowym, małym roadsterze, który nie należy do półki egzotycznej jest Mazda MX-5. Wkrótce dołączy do niej bliźniaczy Fiat 124 Spider. To będą dwie propozycje zgarniające największą część klientów z tego segmentu. Są też inne roadstery, np. Audi TT z otwartym nadwoziem, ale ono kosztuje minimum 131 tys. zł, podczas gdy propozycja z Japonii startuje od 89 900 zł. Opel będzie prawdopodobnie konkurował jednak w tym niższym przedziale cenowym, skoro chce skorzystać z możliwie niedrogiego rozwiązania, czyli już gotowej platformy.

Nie sądzę, by Opel był w stanie zaproponować cenę wyraźnie niższą niż Fiat na 124 Spider czy Mazda na MX-5. Jednocześnie włosko-japoński duet będzie miał asa w rękawie w postaci napędu na tylną oś. Co pokaże Opel? Pozostaje czekać aż Niemcy odsłonią karty. Domniemana premiera nowości z Niemiec ma nastąpić w roku 2018. Wcześniej prawdopodobnie zobaczymy jeszcze przynajmniej jeden koncept.

Nowa Mazda MX-5 ND (2015) 2.0 Sky-G — test, opinia, spalanie, cena

Mazda MX-5 to najpopularniejszy roadster na świecie, którego przez cztery generacje sprzedano w liczbie blisko miliona sztuk. Największą popularność…

Zobacz również: Nowy Opel Zafira (2016) - test Autokult.pl - Samochód Miesiąca

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Citroën jednak pojedzie w WRC – historia lubi się powtarzać! Czy nowe Renault Mégane R.S. straci charakter? Zmiany w przepisach dla młodych kierowców dopiero za rok [aktualizacja] Rinspeed Etos (2015) - autonomiczne BMW i8 Pierwszy w Polsce salon samochodów poleasingowych – możesz wybierać spośród oferty 320 samochodów używanych Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju wstrzymał finansowanie nowej fabryki Volkswagena w Polsce. Czy inwestycja jest zagrożona? Debiutuje Opel Astra Sports Tourer i nowe silniki w gamie – polski cennik Fiat Toro – kolejny pick-up nie dla Europy [aktualizacja] Brytyjczycy w natarciu – Jaguar wchodzi do Formuły E Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Testy Euro NCAP grudzień 2015: Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer Toyota Proace Mercedes-Benz SLC (2016) - lifting i zmiana nazwy SLK Odświeżone Infiniti Q50 z silnikiem 3.0 Twin Turbo Sergio Marchionne grozi odejściem Ferrari z Formuły 1 lub... wprowadzi do niej Alfę Romeo? Mahindra kupiła Pininfarinę za 28 milionów dolarów Diesel BMW dopuszczony do sprzedaży w USA Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja] Kiedy będzie działał odcinkowy pomiar prędkości? Oficjalna lista finalistów Car of the Year 2016

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość