Mercedes-Benz SLC (2016) - lifting i zmiana nazwy SLK

Mercedes przedstawił swojego małego roadstera po poprawkach.

Mercedes-Benz SLK zadebiutował w 1996 roku jako generacja R170. Produkowany był do 2004. W ofercie znalazły się silniki o pojemnościach od 2,0 do 3,2 l, gdzie największy był widlastą szóstką. Wszystkie pozostałe to rzędowe czwórki. W topowej wersji SLK 32 AMG rozwijał on 354 KM. Auto zostało zastąpione SLK R171. Tutaj po raz pierwszy pojawiło się V8. Był to 5,4-litrowy motor rozwijający 360 KM. Występował on pod maską SLK 55 AMG. Produkcja drugiej generacji małego roadstera zakończyła się w 2010.

R172 powstaje od roku 2011. Jego topowa wersja, podobnie jak w przypadku poprzednika, nosiła oznaczenie SLK 55 AMG. Jej sercem było 5,5-litrowe V8 o mocy 421 KM.

Teraz przyszedł czas odświeżyć roadstera i wprowadzić zmiany pod maską, w wyglądzie, a także w nazewnictwie. Mercedes od niedawna wprowadzając nowe modele ujednolica ich nazwy zgodnie z nowymi, przyjętymi zasadami. Właśnie dlatego SLK został przemianowany na SLC. Człon SL oznacza roadstera. Natomiast C symbolizuje przypisanie do poziomu Klasy C, razem z SUV-em GLC.

W kwestii wyglądu nie doszło tu do rewolucji. To faktycznie lifting i to raczej subtelny. SLC teraz lepiej pasuje do reszty rodziny spod znaku trójramiennej gwiazdy. Ma nowe reflektory oraz grill z metalowymi kryształkami stanowiącymi tło dla uskrzydlonego logo.

Wewnątrz SLC pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego, mający większą rozdzielczość niż wcześniej. W roadsterze Mercedesa znajdziemy teraz więcej dodatków z aluminium, włókna węglowego oraz skóry nappa.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Podstawowym silnikiem będzie 1,6-litrowy motor w SLC 180. Ma on rozwijać 156 KM i 250 Nm. Mocniejszym wariantem będzie SLC 200, pod maską którego ma pracować 2-litrowy silnik o mocy 184 KM i momencie obrotowym wynoszącym do 300 Nm. Pośrodku gamy jednostek roadstera Mercedesa po liftingu znajdzie się SLC 300 rozwijający z 2-litrowego R4 245 KM i 370 Nm. W ofercie znajdzie się też jeden diesel. SLC 250 d będzie dysponował silnikiem o pojemności 2,1 l, który osiągnie 204 KM mocy maksymalnej i aż 500 Nm.

Topowym motorem nie będzie już V8. Mercedes zrezygnował z tego silnika. SLC 43 ze stajni AMG będzie miał tylko 3-litrowy silnik V6 biturbo. Ma on dysponować maksymalną mocą wynoszącą 367 KM i moment obrotowy 520 Nm. Pozwoli to osiągnąć 100 km/h w 4,7 s.

Wszystkie wersje SLC mają być dostępne z automatem 9G-Tronic. SLC 180 i SLC 200 będą jedynymi wersjami oferowanymi z ręczną skrzynią biegów.

Niestety Mercedes-Benz ujednolicił jedynie oznaczenia literowe modeli. Liczbowe dopiski oznaczające wersje silnikowe wciąż nie mają większego związku ani z pojemnością skokową, ani z mocą jednostek napędowych.

Auto trafi do sprzedaży w pierwszej połowie przyszłego roku. Na razie nie są znane ceny.

Mercedes-Benz SLC (2015) - zdjęcia

Mercedes-Benz SL500 Edition1 — orgazmotron [test autokult.pl]

21 sierpnia 2012 roku, poniedziałek. Dzień jak co dzień, początek kolejnego, leniwego, wakacyjnego tygodnia. Ta z pozoru nic nie znacząca data na długo…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Zmiany w przepisach dla młodych kierowców dopiero za rok [aktualizacja] Fiat Toro – kolejny pick-up nie dla Europy [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Odświeżone Infiniti Q50 z silnikiem 3.0 Twin Turbo Sergio Marchionne grozi odejściem Ferrari z Formuły 1 lub... wprowadzi do niej Alfę Romeo? Mahindra kupiła Pininfarinę za 28 milionów dolarów Diesel BMW dopuszczony do sprzedaży w USA Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja] Kiedy będzie działał odcinkowy pomiar prędkości? Oficjalna lista finalistów Car of the Year 2016 Mercedes-Benz S65 AMG Cabriolet (2016) z potężnym V12 biturbo pod maską - premiera Seat wprowadzi do oferty instalacje LPG Renault Clio RS 220 Trophy ustanowiło rekord Nürburgringu w swojej klasie Rajd Barbórka po raz trzeci dla Kajetana Kajetanowicza Porsche 718 Boxster i 718 Cayman – nowe historyczne nazewnictwo potwierdzone [aktualizacja] Zapowiedź 53. Rajdu Barbórka – przewodnik kibica Prawie połowę Fordów do roku 2020 będą stanowiły hybrydy i auta elektryczne W Norwegii nie zginęło w tym roku ani jedno dziecko na drogach Tylko niektóre samochody Volkswagena z zaniżonym CO2 [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość