Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja]

Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja]

Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja]
Źródło zdjęć: © fot. [omniauto.it](http://www.omniauto.it/magazine/35083/skodaminiyetirenderingfoto)
Marcin Łobodziński
29.12.2015 17:09, aktualizacja: 02.10.2022 08:59

Początkowo były to tylko pogłoski, ale teraz już wiemy, że Škoda zrezygnuje z następcy modelu Roomster mającym pierwotnie bazować na Volkswagenie Caddy.

Prace nad Roomsterem II były już daleko posunięte, ale koncern zdecydował, że czeska marka będzie teraz celowała w segment crossoverów. I słusznie, bo Škoda Roomster skutecznie odbierała klientów Volkswagenowi Caddy, natomiast w całym koncernie brakuje przystępnych cenowo crossoverów, tak jak ma to miejsce u konkurencji. A Volkswagen doskonale zdaje sobie sprawę, że ten segment to przyszłość i takie auta chcą kupować również mniej zamożni klienci.

Pierwszym tego typu autem Škody ma być 7-osobowy SUV wielkości Superba, będący tańszym odpowiednikiem Volkswagena Touarega. Auto miałoby być też prostsze technicznie, prawdopodobnie dostanie układ napędowy i silniki Octavii czy Superba 4x4. Drugim co do wielkości modelem będzie następca wysłużonej już trochę kompaktowej Škody Yeti. Natomiast ostatnio mówi się sporo o mniejszym crossoverze segmentu B, gdzie w ostatnich miesiącach konkurencja bardzo się rozrosła, a samochody kosztujące około 60-70 tys. zł stają się bardzo szybko popularne. I tu Škoda może upatrywać swojego sukcesu, ponieważ ma spore doświadczenie w takim segmencie cenowym.

Najmniejszy Crossover czeskiej marki miałby bazować na Fabii, mieć napęd na przednią oś, dość konserwatywny design i przestronne wnętrze. Oczywiście ważną kartą przetargową byłaby również stosunkowo niska cena. Dzięki takiemu modelowi Škoda miałaby szansę konkurować z japońskimi, koreańskimi i francuskimi markami w tym segmencie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)