Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale - wyjątkowa maszyna wystawiona na sprzedaż

RM Sohteby's wystawiło na licytację wyjątkowy, klasyczny model Ferrari. Jest to 250 GT Europa Coupé zaprojektowane przez Michelottiego i wykonane przez Vignale. Ten niezwykły okaz wart jest miliony. Co czyni go unikatowym?

Ten artykuł ma 3 strony:

Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.

Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.

Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.

Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.

Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.

Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.

Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.

Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.

Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).

Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).

Zobacz również: Start sezonu Youngtimer Warsaw

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Samochody Roberta Lewandowskiego Mercedes-Benz IAA - nowe zdjęcia futurystycznego konceptu Oryginalny Dodge Charger w nieoryginalnym stylu Ekstremalnie szeroko i nisko - samochody ze stajni Liberty Walk Performance [cz.1] Nowe Renault Mégane na dużym zestawie świeżych zdjęć Porsche 911 GT3 RS na felgach Vossen - zdjęcia Porsche Cayman GT4 na felgach Vossen - zdjęcia Nowe sportowe samochody z napędem na 4 koła do 200 tys. zł Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante na lekkich kołach Strasse Wheels Niesamowity wirtualny tuning od YasidDesign Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio na nowych zdjęciach Gwiazda Spectre Naomie Harris i Range Rover Evoque Convertible Mercedes-Benz SL (2017) - lifting niemieckiego roadstera oficjalnie przedstawiony Ford GT na zestawie nowych zdjęć Nowy Nissan NP300 Navara na nowych zdjęciach Zobacz Fordy Mustangi Cobra Jet w akcji - galeria zdjęć McLaren Technology Centre - zobacz królestwo Rona Dennisa od środka Mercedes GLS (2015) w nowej galerii zdjęć Porsche Rennsport Reunion V (2015) - spotkanie legend na Mazda Raceway Laguna Seca Nowe MINI Clubman (2015) - galeria zdjęć z Anglii Prawdziwe maszyny sportowe wolniejsze od hot hatcha ze stajni Mercedesa McLaren Production Centre od środka - tu powstają drogowe McLareny Bentley Bentayga dołącza do programu Power on Ice Przegląd projektów na targi SEMA 2015 [cz.1]

Popularne w tym tygodniu:

BMW Serii 6 Gran Turismo (2017) - premiera Hyundai Kona (2017) - premiera Corvette C3 - Born in the USA Volkswagen Polo VI (2017) - premiera Citroën C3 Aircross (2017) - premiera 24 h Le Mans 2017 - zdjęcia z wyścigu