Uwaga na samochody z silnikiem 2.5 TDI V6 – to pociągające oferty-pułapki!

Nasza saga o silniku 2.5 TDI V6 jako najgorszej jednostce napędowej w historii koncernu Volkswagena powoli dobiega końca. Na koniec przyjrzymy się nielicznym modelom i licznym ofertom rynkowym samochodów z tą jednostką. Czy warto kupić takie auto, ile kosztuje i jak się kształtują ceny na tle odpowiedników z lepszymi, alternatywnymi silnikami?

Ten artykuł ma 3 strony:

Czy warto kupić samochód z silnikiem 2.5 TDI V6?

To kluczowe pytanie, które należy sobie zadać, stając przed wyborem auta i jego wersji silnikowej. Tak jak napisałem w pierwszej części artykułu, oferty są kuszące, bo za stosunkowo nieduże pieniądze otrzymujemy samochód z mocnym i oszczędnym silnikiem oraz bogatym wyposażeniem, nierzadko z automatem i rewelacyjnym napędem quattro (Audi). Jednak opisane w drugiej części artykułu wady skutecznie zniechęcają do tego silnika. Komu więc można warunkowo polecić auto z jednostką 2.5 TDI V6?

W pierwszej kolejności mechanikom, którzy mają własny warsztat i na tyle duże umiejętności, by poradzić sobie ze wszystkimi opisanymi awariami. To koszt robocizny jest często odstraszający, a nie koszt części. Każdy mechanik, który na rynku funkcjonuje już kilka lat, ma odpowiednie kontakty i znajomości, by poradzić sobie z usterkami i naprawić je dobrze i w miarę tanio. Po drugie, można polecić takie auto pasjonatom, którzy chcą się po prostu zmierzyć z legendą 2.5 TDI V6. Zwykłym klientom, którzy mają inne alternatywy tej wersji napędowej po prostu nie polecam. Nie warto sugerować się opiniami osób, które tych samochodów używają i są szczęśliwi. To garstka w morzu niezadowolonych, która szybko może zmienić zdanie.

Audi A6 Allroad był oferowany tylko z jednym dieslem i był to 2.5 TDI. Alternatywą są paliwożerne motory benzynowe. Zainteresowani decydują się na ryzyko

Warunkowo można polecić samochody z końca produkcji, zdecydowanie z roczników młodszych niż 2001. Tu silniki są już wyraźnie poprawione i można liczyć na w miarę tanią eksploatację, ale należy mieć silnik na oku i być z mechanikiem w dobrym kontakcie. Jeżeli o swoim mechaniku nie możesz powiedzieć, że mu ufasz w 100 procentach i jest znakomitym fachowcem lub, że zna te silniki jak własną kieszeń, nie kupuj takiego samochodu. Chyba, że sam będziesz o wszystko dbał i wszystkiego pilnował.

Szczęściem w nieszczęściu tej jednostki napędowej są dwa fakty. Pierwszy, mniej istotny, to brak filtra cząstek stałych we wszystkich samochodach z 2.5 TDI V6 i dość tanie podzespoły, które bywają drogie w młodszych i nowocześniejszych dieslach, czyli takie jak turbosprężarka, wtryskiwacze, koło dwumasowe, a nawet zawory EGR. Drugi fakt, bardziej istotny, choć pewnie niewiele pocieszający, to duży resus tych silników. Oznacza to, że jeżeli po 200–250 tys. km wszystkie jego wady i usterki zostaną usunięte, co wiąże się ze sporym wydatkiem, a jednostka nie była przytarta z powodu braku smarowania, spokojnie można liczyć na kolejne 150–200 tys. km bezproblemowej eksploatacji.

A zatem ryzyko jest duże i nie warto go podejmować, ale przy uparciu się na ten właśnie silnik nie jesteście na straconej pozycji tak jak chociażby właściciele Jeepów z jednostką 2.5 lub 3.1 TD konstrukcji VM. Możecie należeć do wąskiego grona tych, którzy są, byli i będą zadowoleni. Warto więc prześledzić oferty rynkowe.

Uwaga na silnik 2.5 TDI – to najgorsza jednostka napędowa w historii koncernu Volkswagena! [część 1]

Volkswagen, jak wielu innych producentów ma w swojej historii wloty i upadki, a także silniki bardzo udane i totalne niewypały. W ostatnim czasie ktoś…

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używane Hyundai Tucson I i Kia Sportage II 2.0 CRDI [2004-2010] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego - zmoty Używany Volkswagen Touareg I [2002-2010] - poradnik kupującego Używany Seat Exeo 2.0 TDI (2008-2013) – poradnik kupującego Używane Audi A6 (C6) 3.0 TDI [2004-2011] – poradnik kupującego Tanie, używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Alternatywa dla rynkowych hitów, czyli nietypowe samochody używane - poradnik kupującego [cz.2] Samochód używany dla kobiety – 10 najlepszych propozycji z rynku wtórnego [poradnik kupującego] Używana Alfa Romeo 159 2.4 JTDm [2005-2011] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Alternatywa dla rynkowych hitów, czyli nietypowe samochody używane - poradnik kupującego [cz.1] Używana Toyota Avensis III 1.6-2.0 Valvematic (2008-2015) – poradnik kupującego Używane Renault Megane III 1.6 dCi [2008-2015] - poradnik kupującego Używane Renault Laguna III 2.0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używana Honda Jazz III 1.2/1.4 i-VTEC [2008-2015] – poradnik kupującego Używany Renault Koleos 2.0 dCi [2008-2014] – poradnik kupującego Używany Hyundai i30 1.4 / 1.6 MPI (2007-2012) – poradnik kupującego Używany Ford Focus II 1.8 TDCI (2004-2011) - poradnik kupującego Używana Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (2009-2013) - poradnik kupującego Używany Seat Leon II 2.0 FSI [2005-2012] – poradnik kupującego Sensowne auto za 5000 zł – podsumowanie Używane BMW 525d, 530d, 535d F10/F11 [2010-2013] – poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

VW T5 szybszy od Porsche. Szalony pomysł berlińskiej firmy Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje