Leib BMW M3 Cabrio (2013)

Leib BMW M3 Cabrio (2013)

Leib BMW M3 Cabrio (2013)
Olgierd Lachowski
22.11.2013 18:51, aktualizacja: 08.10.2022 09:58

Goszczące już na łamach Autokult Leib Engineering przygotowało właśnie swoje najmocniejsze BMW. Jest to M-trójka z nadwoziem kabriolet, która korzysta z pakietu tuningowego… G-Power.

Wszyscy miłośnicy BMW już z zapartym tchem czekają na nowe M3 i zupełnie nowy model – M4. Tymczasem niemłoda już obecna generacja M-trójki trzyma się całkiem nieźle. Pomagają jej zresztą firmy tuningowe, które niejednokrotnie podkręcają zamontowaną z przodu V-ósemkę do ponad 600 KM. To samo zrobiło Leib Engineering.

Obraz

Wprawne oko zauważy, że felgi w tym M3 są bardzo podobne do tych, które BMW montowało w modelu 1M Coupé. Ściśle mówiąc to są dokładnie takie same koła. Obręcze o szerokości 9,0” z przodu i 10,0” z tyłu mają średnicę 19”.

Drugą zmianą, która ma również wpływ na prezencję BMW jest aktywne zawieszenie firmy KW. Dzięki niemu auto jest niższe od seryjnego pojazdu. Sama zaś karoseria pozostała bez jakichkolwiek modyfikacji – ot „zwykłe” M3 Cabrio.

W tym projekcie Leib Engineering korzystało z pomocy kilku zewnętrznych przedsiębiorstw. Felgi pochodzą z innego modelu BMW, zawieszenie to produkt KW, a na przykład układ wydechowy ze 100-celowymi konwerterami katalitycznymi opracowało włoskie Supersprint. Same końcówki „wydechu” nie różnią się zbytnio od fabrycznych.

Obraz

Najbardziej zaawansowane poprawki dotyczyły silnika. V-ósemka o objętości skokowej 4,0 l już w seryjnej konfiguracji generuje moc 420 KM. Wraz z założeniem układu doładowującego ze sprężarką ASA T1-523 technicy Leib Engineering dokonali innych usprawnień.

Zestaw z kompresorem ASA to pakiet SK II CS wyprodukowany przez bardzo znaną firmę G-Power. W skład kitu wchodzi nie tylko jeden element. Są też większe (czyt.: wydajniejsze) wtryskiwacze paliwa, zimne świece zapłonowe, inne filtry powietrza oraz moduł zarządzający jednostką napędową. Wszystko to składa się na 190-konny wzrost mocy maksymalnej – teraz auto ma 610 KM.

Obraz

M3 Cabrio jest sporo cięższe od auta z nadwoziem coupé, bo waży 1885 kg. Nie ma to jednak wpływu na prędkość maksymalną, która w maszynie po modyfikacjach wynosi 320 km/h. Za to masa decyduje o czasach przyspieszeń. Seryjne M3 Cabrio do setki rozpędza się w 5,30 s. Ulepszonemu zajmuje to mniej czasu, jednak ile, tego nie wiadomo.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: V8, S65B40

• Ustawienie: z przodu, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 3999 cm3

• Doładowanie: kompresor ASA T1-523

• Moc maksymalna: 610 KM

• Objętościowy wskaźnik mocy: 152,54 KM/l (seryjny – 105,03 KM/l)

• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

• Typ napędu: na tylne koła

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

• Koła przednie: 9,0 x 19”

• Koła tylne: 10,0 x 20”

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1885

• Stosunek masy do mocy: 3,09 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)

• Długość: 4615 mm

• Szerokość: 1804 mm

• Rozstaw osi: 2761 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Prędkość maksymalna: 320 km/h

Leib M3 Cabrio (2013) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)