Porsche Macan GTS (2015) - sportowe oblicze crossovera

Porsche Macan GTS (2015) - sportowe oblicze crossovera

Porsche Macan GTS (2015) - sportowe oblicze crossovera
Mariusz Zmysłowski
01.11.2015 19:44, aktualizacja: 02.10.2022 09:14

Porsche zaprezentowało model Macan w wersji GTS. Nie jest to najszybsza odmiana tego crossovera, ale bez wątpienia najbardziej agresywna.

Najmocniejsza wersja Macana jest niezagrożona. Wciąż królem pozostaje odmiana Turbo. Rozwija ona 400 KM, co pozwala jej osiągnąć 100 km/h w 4,8 s. Prędkość maksymalna? 266 km/h. Macan Turbo zwija asfalt z pomocą 3,6-litrowego silnika V6. Można przypuszczać, że ekstremalnie wyglądający GTS będzie dysponował tym samym motorem. Nic bardziej mylnego. Bazą dla tego wozu jest Macan S. Jego 3-litrowe V6 generuje 340 KM i 460 Nm, co pozwala wersji z PDK rozwinąć 100 km/h w 5,4 s. To bardziej niż zadowalający jak na crossovera.

Obraz

GTS jest wozem pośrednim między Macanem S a Turbo. 3-litrowe V6 rozwija w nim 360 KM i 500 Nm. W połączeniu z PDK przekłada się to na przyspieszenie do 100 km/h w 5,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 256 km/h.

Nie jest to jednak jedynie kolejny poziom mocy. GTS oferuje także jedyny w swoim gatunku wygląd. Auto wyposażone jest w agresywnie wyglądający pakiet aerodynamiczny oraz 20-calowe obręcze RS Spyder.

Obraz

Porsche stworzyło Macana GTS przede wszystkim z myślą o bardzo dobrym prowadzeniu. Ten crossover z założenia nie miał być szybszy niż Turbo na prostej. Ma za to gwarantować doskonałe właściwości jezdne. Niemcy zmodyfikowali oprogramowanie systemu kontroli stabilności. Macan GTS ma być dzięki temu bardziej podatny na agresywną jazdę. Pomoże w tym także Porsche Active Suspension Management, który pozwala zmieniać wysokość zawieszenia i jego sztywność. GTS-a można obniżyć do 15 mm poniżej prześwitu Macana Turbo. W utrzymaniu tego mocarnego crossovera w ryzach pomagają bardzo wydajne hamulce o średnicy 360 mm z przodu i 330 mm z tyłu.

Na razie nie znamy ceny Macana GTS w Polsce. W Niemczech jego cennik otwiera kwota 73 400 euro. Dla porównania Macan Turbo startuje od 82 087 euro, a Macan S od 59 715 euro. Ta ostatnia kwota to równowartość 256 tys. zł, czyli około 4 tys. zł mniej niż cena wersji S w Polsce. Przeliczmy więc niemiecką cenę jeszcze ciepłego GTS-a. U naszych zachodnich sąsiadów kosztuje on równowartość około 314 tys. zł. Można więc spodziewać się, że Macany GTS będą opuszczać polskie salony po zostawieniu w nich w przybliżeniu 320 tys. zł. To jednak tylko spekulacja - na właściwy cennik musimy zaczekać.

Ten poziom cenowy byłby ciekawym zbiegiem okoliczności. Od niemal identycznej kwoty startuje kapitalny Cayman S, który, jak sam mogłem się przekonać, jest doskonałym wozem sportowym. Tym samym Porsche dało swoim klientom dwie ciekawe alternatywy na podobnym pułapie cenowym. Za zbliżone do siebie kwoty można mieć prawdziwe sportowe auto o rewelacyjnym brzmieniu i świetnych właściwościach jezdnych lub jego bardziej praktyczny i przyjazny w użytkowaniu na co dzień substytut w postaci Macana GTS. Wasz wybór - kompromis czy dwumiejscowa doskonałość w jednej dziedzinie?

Porsche Macan GTS (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

[aktualizacja 1 listopada]

Porsche zaprezentowało zestaw filmów z nową wersją Macana. Zobaczymy na nich jak GTS wygląda w ruchu, jakie funkcje obsługi zdalnej oferuje oraz, przede wszystkim - jak brzmi:

The new Macan GTS - sports exhaust system

The new Macan GTS – Life, intensified.

The remote services of the new Macan GTS

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)