Opel Astra TCR (2015) gotowy na wyścigi samochodów turystycznych

Opel Astra TCR (2015) gotowy na wyścigi samochodów turystycznych

Opel Astra TCR (2015) gotowy na wyścigi samochodów turystycznych
Mariusz Zmysłowski
15.10.2015 11:21, aktualizacja: 02.10.2022 09:18

Opel oficjalnie przedstawił swoje najnowsze auto wyścigowe. Jest nim nowa generacja Astry przystosowana do zawodów na torze.

Astra TCR została przedstawiona na torze Jules Tachery mieszczącym się w belgijskim Mettet. Auto jest wyposażone w 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Generuje on 330 KM i 420 Nm, które trafiają wyłącznie na przednie koła. Za przeniesienie mocy odpowiada sekwencyjna, 6-biegowa skrzynia biegów z dwupłytkowym sprzęgłem. Jest ono wyposażone w system wspomagający płynną redukcję przełożeń.

Obraz

Samochód waży 1200 kg. Za jego zatrzymywanie odpowiada układ hamulcowy składający się z 378-milimetrowej tarczy z przodu, współpracującej z zaciskami 6-tłokowymi oraz z 265-milimetrowej tarczy z tyłu. Kierowca może sam regulować balans siły hamowania za pośrednictwem stosownych instrumentów pokładowych.

Wśród dodatków niezbędnych na torze znajduje się nowe, wyczynowe zawieszenie, pakiet aerodynamiczny z regulowanym spliterem i tylnym spojlerem zunifikowanym dla całej serii. Ze względu na wymogi Touring Car Racing samochód nie jest wyposażony w ESP ani ABS. Co ciekawe, na pokładzie znajduje się 100-litrowy zbiornik paliwa, który w myśl przepisów narzucanych przez FIA stanie się obowiązkowy od sezonu 2017.

Obraz

Niemiecki producent podaje, że Astra TCR jest samochodem przyjaznym finansowo dla zespołów sportowych. Auto może w tej samej konfiguracji startować w wyścigach długodystansowych oraz krótkich zawodach. Pojazd powstał przy współpracy z Kissling Motorsport.

Ile kosztuje torowa wersja Opla Astry? Za wersję TCR niemiecki producent każe sobie płacić 95 tys. euro plus VAT.

Dla wyścigowego wozu nie ma to wielkiego znaczenia, ale Astra TCR wygląda świetnie. Nam pozostaje mieć nadzieję, że ten agresywny zestaw aerodynamiczny i mocny układ napędowy znajdzie ścieżkę do drogowej Astry OPC. Naturalnie nie powinniśmy oczekiwać tak brutalnego wyglądu auta, bo z pewnością nie będzie ono aż tak poszerzone, ale można przypuszczać, że przynajmniej minimum z tego, co oglądamy tutaj, pojawi się za jakiś czas w salonach na wozach cywilnych.

Opel Astra TCR (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)