Mazda RX-VISION oficjalnie w Tokio! [aktualizacja]

Mazda RX‑VISION oficjalnie w Tokio! [aktualizacja]

Mazda RX-VISION oficjalnie w Tokio! [aktualizacja]
Marcin Łobodziński
28.10.2015 07:37, aktualizacja: 02.10.2022 09:22

Mazda uchyla rąbka tajemnicy i prezentuje subtelnie kształt nowego pojazdu koncepcyjnego, który zostanie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Tokio.

Nowy koncepcyjny samochód Mazdy, którego premierę przewidziano na dzień 28 października ma odzwierciedlać bogatą tradycję producenta w budowie samochodów sportowych. Mazda twierdzi, że w tym pojeździe skondensowano historię wszystkich sportowych modeli wyprodukowanych w Hiroszimie. Ile takich znacie? Nie dziwimy się, dlaczego auto zostanie pokazane w Japonii, a nie było go we Frankfurcie – Europejczycy nie znają zbyt wielu sportowych aut Mazdy. Poza legendarną MX-5 i mało popularną RX-8 nic specjalnego u nas nie oferowano. Nawet model RX-7 był dostępny tylko na wybranych rynkach. A co dopiero Cosmo Sport 110S – pierwszy samochód sportowy napędzany silnikiem Wankla.

Zarys linii nadwozia, które pokazała Mazda sugeruje wyraźnie przedniosilnikowe auto sportowe o sylwetce bliskiej ostatniej generacji RX-7 z długim przodem i krótkim tyłem. Ładnie stylizowane coupé oczywiście stworzono posługując się tzw. językiem stylistycznym KODO, a pod karoserią nie zabraknie technologii SKYACTIV. Fani Mazdy nie mogą się doczekać następcy modelu RX-8, a ten raz jest zapowiadany, innym razem Japończycy dementują plotki, które jednocześnie mówią o nowej generacji silników Wankla. Jesteśmy pewni, że Mazda prędzej czy później zaprezentuje produkcyjne coupé, które podobnie jak inne modele będzie cechowała nieprzeciętna uroda, ale nie wierzymy jednocześnie we wskrzeszenie technologii Wankla. Niestety spodziewamy się, że nowe auto sportowe może mieć najwyżej silnik 2.0 SKYACTIV-G o mocy poniżej 200 KM.

[aktualizacja 28 października]

Mazda ujawniła zdjęcia swojego najnowszego konceptu o nazwie RX-VISION. Jest to pojazd, który pokazuje nam jak mogą wyglądać samochody sportowe tego producenta w najbliższej przyszłości. Jednocześnie Mazda potwierdza, że auto jest napędzane silnikiem rotacyjnym zaznaczając wyraźnie, że są jedyną firmą stale rozwijającą tę koncepcję. Konstruktorzy z Hiroszimy od lat słyną z tego, że idą pod prąd, czego przykładem jest chociażby stosowanie benzynowych silników wolnossących. Koncepcja SKYACTIV-R, czyli napędu silnikiem Wankla (R od Rotor) będzie rozwijana na platformie RX-VISION, czyli sportowym pojeździe z klasycznym układem FR – silnik z przodu i napęd tylny. Co przyniesie przyszłość? To się okaże.

Obraz

Jak Waszym zdaniem przedstawia się najnowszy pojazd Mazdy? Dość duże, muskularne Coupé z szerokim nadwoziem doskonale komponuje z produkcyjnymi modelami zaprojektowanymi według myśli KODO. Karoseria jest pozbawiona jakichkolwiek elementów aerodynamicznych zaburzających czystość linii. Warto zwrócić uwagę na dwie rzeczy – pozycję kierowcy oraz rozmiar kół, który nie jest przesadzony jak to ma miejsce w znacznej większości konceptów. Nie wiemy jak samochód wygląda z tyłu, ale Mazda pozwoliła na rzut oka do wnętrza, które wręcz nokautuje prostotą. Zestaw wskaźników zdradza z jakim napędem mamy do czynienia, bowiem obrotomierz wyskalowano do wartości 10 000. Prędkościomierz kończy się liczbą 320! W zasięgu kierowcy są tylko podstawowe instrumenty, takie jak drążek zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego, przycisk uruchamiający silnik, kierownica i jakaś prosta dźwigienka lub pokrętło pod nią. Nie ma żadnych dodatkowych przycisków, a za uchwyt do zamykania drzwi służy skórzany pasek. Zamiast lusterek zewnętrznych zabudowano kamery.

Obraz

Oczywiście to tylko koncepcja i nie należy spodziewać się niczego podobnego w modelu produkcyjnym, ale warto zauważyć, że tak jak Mazda tworzy jedne z najładniejszych samochodów seryjnych, tak i koncepty wychodzą im wyśmienite.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)