Niezwykłe Ferrari 250 GT Drogo z 1961 trafi na licytację

Na aukcji zostanie wystawione klasyczne Ferrari 250 GT Drogo.

Samochód zaczynał swój żywot jako model 250 TR. Model ten trafił w ręce specjalistów z firmy nadwoziowej Drogo, która odpowiadała między innymi za powstanie Ferrari 250 GT SWB Breadvan. Czym charakteryzuje się ich dzieło, które niedługo będzie można kupić?

Gdy Piero Drogo dostał 250 TR w swoje ręce pozbył się aluminiowej karoserii i zastąpił ją swoją, przypominającą tę, którą znamy z 250 GTO. Pod maskę trafił silnik w specyfikacji 250 GT. Pod spodem auto pozostało Testa Rossą.

To jednak nie koniec historii. Znacznie później, gdy ten pojazd miał za sobą już wiele wyścigów, często kończących się sukcesami, postanowiono znów pozbawić go nadwozia. Karoseria zbudowana przez Drogo trafiła na podwozie z 250 GT, a podwozie z Testa Rossy odzyskało swoje nadwozie.

Samochód wystawiony na sprzedaż jest w idealnym stanie. Pod maską pracuje 4-litrowy silnik Ferrari generujący około 300 KM.

Cena wywoławcza wynosi 500 tys. euro, ale szacuje się, że Ferrari 250 GT Drogo może osiągnąć nawet milion euro.

[aktualizacja 28 września]

Ostatecznie samochód został sprzedany za 799 960 euro, czyli równowartość 3,4 mln zł.

Ferrari 250 GT Drogo z 1961 roku — galeria zdjęć

Zobacz również: Start sezonu Youngtimer Warsaw

Źródło: Auctionata

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Fabryczny zespół Renault już oficjalnie [aktualizacja] Model Volvo S90 i V90 (2016) na zdjęciach szpiegowskich [aktualizacja] Nowe Renault Mégane (2015) - wersje silnikowe [aktualizacja] Martin Winterkorn rezygnuje ze stanowiska prezesa grupy Volkswagen AG [aktualizacja] Skład kierowców zespołu McLarena nie zmieni się w przyszłym roku? [aktualizacja] BMW X4 M40i – kolejne M w rodzinie [aktualizacja] Koncepcyjne Porsche Mission E (2015) - dopaść Teslę Model S [aktualizacja] Grand Prix Japonii 2015 - nuda od 7 rano Daimler zaprzecza zarzutom dotyczącym oszustw przy badaniach spalin Borgward BX7 (2015) - oficjalna premiera, której nikt nie potrzebuje [aktualizacja] Kwalifikacje do Grand Prix Japonii 2015 - Nico Rosberg przypadkowym zwycięzcą? Škoda Octavia RS teraz z napędem na cztery koła Matthias Müller nowym prezesem Volkswagen AG Akcje BMW 8% w dół po niesłusznym oskarżeniu o oszustwo przy badaniu emisji spalin [aktualizacja] Aston Martin nie wyprodukuje SUV-a Irmscher Opel Insignia is3 Bandit - autostradowy ekspres Volvo XC90 po raz kolejny rozbija bank w testach zderzeniowych – tym razem za Oceanem Polacy importują i rejestrują coraz mniej używanych diesli Nowy Opel Astra na świeżym zestawie zdjęć Czy Audi przeniesie się z wyścigów długodystansowych do Formuły 1? Nowy Peugeot 2008 DKR16 – większy, potężniejszy i szybszy

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość