Alternatywa dla rynkowych hitów, czyli nietypowe samochody używane - poradnik kupującego [cz.2]

Dziś kontynuujemy przegląd mało popularnych na rynku wtórnym samochodów, które często osiągają niższe ceny od swoich konkurentów i bywają ciekawą dla nich alternatywą. Prezentujemy głównie auta z krajów, z których bardzo często pochodzą tanie samochody.

Ten artykuł ma 10 stron:

Alternatywa dla rynkowych hitów, czyli nietypowe samochody używane - poradnik kupującego [cz.1]

Czasami przychodzi taki dzień, że chciałoby się jeździć czymś innym niż Toyotą Auris, Fordem Mondeo czy Audi A4. Na ulicach widzimy setki takich…

Lancia Lybra

Lancia Lybra kryje w sobie technikę Fiata i Alfy Romeo, a jest bardzo tanim sposobem na zakup auta klasy średniej. Choć trzeba przyznać, że rozmiarami ten samochód nie imponuje, to jednak nie jest to kompakt. Zmieści cztery osoby i spor ilość bagażu. Jest jednak Lancią, czyli marką bardzo niszową, a technicznie nie ma żadnego problemu z jej serwisem i naprawami. Płyta podłogowa pochodzi z Alfy 156, ale została zmodyfikowana i w gruncie rzeczy problemy zawieszenia nie dotykają jej tak jak włoskiej pięknotki. Jednostki napędowe pochodzą od Fiata i w większości są to silniki bardzo udane. Szczególnie polecamy diesle, które uchodzą za jedne z najlepszych w klasie.

Lancia Lybra w porównaniu z innymi modelami Fiata i Alfy Romeo z tego okresu jest wykonana lepiej, z przyjemniejszych materiałów. Plasowano ją niegdyś gdzieś pomiędzy autami dziś znanymi jako premium. Niestety ze względu na nie każdemu przypadającą do gustu stylistykę, niezbyt przestronne wnętrze i wysoką cenę zakupu, obecnie ceny rynkowe są bardzo niskie. Nie jest to co prawda cena złomu jak w przypadku Alfy 156, ale niedaleko pada jabłko od jabłoni. Z tą tylko różnicą, że ten model jest naprawdę niezawodny i dopracowany.

Za Lancię Lybrę z ostatnich lat produkcji, czyli roczniki 2004–2005 z udanym, wysoko cenionym dieslem zapłacimy najwyżej 9000 zł. To mało jak na 10-letnie auto. By pokazać jak bardzo jest niedocenione, porównajmy je z Primerą P12, która nie dość, że Nissanowi się nie udała, jej wartość rynkowa jest ogólnie niska, to jeszcze diesel słynie z problemów. I tu okazuje się, że za Primerę z tego samego okresu zapłacimy od 9000 zł wzwyż, a ceny kończą się na 12–14 tys. zł. Innym porównaniem niech będzie kolejne, jeszcze gorzej oceniane auto jakim jest Renault Laguna II. Tu ceny również kończą się na poziomie kilkunastu tys. zł. Dla przykładu jeszcze, Honda Accord z dieslem z tego okresu kosztuje minimum 15–18 tys. zł, a bardzo dobry silnik Hondy wcale nie musi być lepszy od diesla Lancii.

Czy warto kupić? TAK

Lancia Lybra [awarie i problemy]

Włoska Lancia jeszcze kilka lat temu kojarzyła się nie tylko z rajdami, ale przede wszystkim z takimi modelami jak Stratos, Delta HF Integrale czy 037….

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używane Audi A6 (C6) 3.0 TDI [2004-2011] – poradnik kupującego Tanie, używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Alternatywa dla rynkowych hitów, czyli nietypowe samochody używane - poradnik kupującego [cz.1] Używany Hyundai i30 1.4 / 1.6 MPI (2007-2012) – poradnik kupującego Używany Ford Focus II 1.8 TDCI (2004-2011) - poradnik kupującego Używana Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (2009-2013) - poradnik kupującego Używany Seat Leon II 2.0 FSI [2005-2012] – poradnik kupującego Sensowne auto za 5000 zł – podsumowanie Używane BMW 525d, 530d, 535d F10/F11 [2010-2013] – poradnik kupującego Sensowne auto za 5000 zł – Volvo [część 21] – poradnik kupującego Używane Mitsubishi ASX [od 2010] – poradnik kupującego Sensowne auto za 5000 zł – Volkswagen [część 20] – poradnik kupującego Motoryzacyjne marzenie z Anglii? – szybki przegląd rynku Używana Toyota Avensis 1,6 & 1,8 VVT-i [1998-2002] – poradnik kupującego Sensowne auto za 5000 zł - Toyota [część 19] - poradnik kupującego Używana Honda Civic VII 1.7 CTDi [2001-2005] – poradnik kupującego Sensowne auto za 5000 zł – Subaru i Suzuki [część 18] – poradnik kupującego Używana Škoda Fabia I 1,4 16V [1999-2007] – poradnik kupującego Sensowne auto za 5000 zł – Seat i Škoda [część 17] – poradnik kupującego Używany Rover 214 Si / 25 1.4 16V [1995-2005] – poradnik kupującego Używany SUV na każdą kieszeń - które auto jest najlepsze? [poradnik kupującego]

Popularne w tym tygodniu:

Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Ile naprawdę palą benzynowe samochody hybrydowe? DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100-150 tys. km