Lotus Exige 360 Cup (2015) - więcej mocy na torze

Ofensywa Lotusa trwa. Brytyjski producent już dawno odbił się od dna i teraz pełną parą idzie na szczyt. Jego najnowszą bronią do walki o głodnych wrażeń klientów jest Exige 360 Cup.

Nowa maszyna jest ewolucją bardzo szybkiego V6 Cup. Nowa odmiana Exige została poprawiona pod pewnymi względami i lepiej dostosowana do torowego szaleństwa. Przede wszystkim przybyło mocy. Widlasta szóstka generuje teraz o 10 KM więcej. 360 KM ma także mniej wymagające zadanie niż w zwykłym Cupie. Lotus ujął 17 kg z masy pojazdu.

By poprawić właściwości jezdne na torze, Lotus zastosował bardziej wydajny pakiet aerodynamiczny. Zmiany są minimalne, bo objęły przede wszystkim drobne poprawki w spliterze, dyfuzorze i tylnym spojlerze. W sumie nadwozie Lotusa Exige 360 Cup generuje 42 kg siły dociskowej przy 160 km/h. Zawieszenie przeszło bez zmian prosto z wersji V6 Cup. Jest to układ wielowahaczowy z możliwością regulacji.

Na liście opcji w Lotusie 360 Cup znajduje się między innymi zestaw amortyzatorów Öhlinsa, główny wyłącznik zasilania, fotele z włókna węglowego homologowane przez FIA, klimatyzacja i szybko demontowalna kierownica.

Ceny szybkiej wersji Exige'a zaczynają się od 62 995 funtów, czyli równowartości 371 tys. zł. Auto jest oferowane w oficjalnej sieci sprzedaży już w tym momencie.

Lotus Exige 360 Cup (2015) - galeria zdjęć

Lotus Esprit — historia od dwóch litrów do V8 (1976–2004) [cz. 1]

„Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman, kierując się tą zasadą podczas…

Zobacz również: Lotus Exige - teledysk

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Zbliża się premiera gry WRC 5 [aktualizacja] Mercedes-Benz Klasy C Coupé (2015) - mały sportowiec przedstawiony na oficjalnych zdjęciach [aktualizacja] Kia Optima GT dla Europy wyciekła do Internetu [aktualizacja] BMW szykuje kolejną ewolucję swojego najmocniejszego diesla Wnętrze nowego Infiniti Q30! [aktualizacja] Lamborghini Aventador LP 750-4 SuperVeloce Roadster (2015) oficjalnie zaprezentowane Kolejna generacja BMW M3/M4 ma być hybrydą? Hyundai Vision G Concept Coupé - koreańska wizja luksusu [aktualizacja] Fiat Chrysler Automobiles z wysokimi zyskami ze sprzedaży samochodów! Czy hybrydowe Toyoty mogą przynosić realne korzyści finansowe? Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny sprawdzi czy masz OC bez Twojej wiedzy Nowy Volkswagen Touran (2015) – polski cennik Audi S8 plus (2015) - jeszcze więcej mocy w limuzynie z Ingolstadt [aktualizacja] Fiat rozważa model Abarth 500X? Angliki będą legalne od 17 sierpnia - wyjadą na ulice w poniedziałek Brytyjskie SUV-y w terenie – Bentley Bentayga i Jaguar F-PACE testowane na bezdrożach [aktualizacja] Toyota zamierza sprzedawać model Mirai w Europie McLaren Special Operations pokazuje swoje możliwości Rynek hybryd w Polsce coraz lepszy Fabryka Jaguara i Land Rovera nie powstanie w Polsce, ale na Słowacji Od 1 stycznia 2016 straże miejskie bez fotoradarów Škoda Yeti jako Sleeper o mocy 510 KM!

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Tydzień w motorsporcie #15 Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Tydzień w motorsporcie #16