Czy hybrydowe Toyoty mogą przynosić realne korzyści finansowe?

Niskie koszty eksploatacji to haczyk, na który łapią się klienci samochodów hybrydowych, droższych zarówno od wersji benzynowych jak i diesli. Jednak nie zawsze opłaca się jeździć hybrydami. Niezależny ośrodek analiz przemysłu motoryzacyjnego Tec-RMI sprawdził jakie realne korzyści przynosi zakup auta z takim napędem.

Badanie wykonano na zlecenie niemieckiego magazynu flotowego BFP Fuhrpark, a do analizy wzięto pod uwagę modele hybrydowe oraz plug-in różnych producentów. Okresem eksploatacji miał być typowy dla flot okres 36-miesięczny i przebieg rzędu 120 tys. km. Okazało się, że jedynie Toyota Auris Hybrid i Lexus IS 300h generowały realne oszczędności w stosunku do napędu konwencjonalnego. Kompaktowy Auris pozwolił zaoszczędzić na serwisie łącznie 300 euro względem diesla i 160 euro względem napędu benzynowego. Przewaga silnika benzynowego nad dieslem w stosunku do hybrydy wynika z niższego zakupu samochodu i niższych kosztów serwisu. W przypadku Lexusa oszczędności wyniosły 1000 euro.

Nie dziwi więc fakt, że w ciągu ostatnich 4 lat sprzedaż hybryd dla flot wzrosła dwukrotnie. W zeszłym roku w Europie kupiono 178 tys. samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa. Dużym powodzeniem cieszy się również Mitsubishi Outlander PHEV, którego po europejskich ulicach jeździ już ponad 40 tys. sztuk, a w zeszłym roku kupiono w Europie 20 tys. sztuk.

Z badania Tec-RMI wynika, że samochody hybrydowe Toyoty i Lexusa pozwalają oszczędzać pieniądze dzięki niższemu zużyciu materiałów eksploatacyjnych, takich jak klocki hamulcowe (wymiana co ok. 100 tys. km) oraz ogumienie. Dłużej pełną sprawność zachowuje układ wydechowy, a pod maską nie znajdziemy alternatora i rozrusznika, sprzęgła oraz pasków napędowych.

Ponadto hybrydy zużywają mniej paliwa w najtrudniejszych dla silnika konwencjonalnego warunkach, takich jak mocno zatłoczone miasto i korki. Podczas stania w korkach zwykle pokonujemy wielokrotnie małe odległości bez zużycia paliwa, podczas gdy silnik spalinowy potrzebuje go najwięcej właśnie na ruszanie. Niestety hybrydy nie są już tak oszczędne w ruchu pozamiejskim, gdzie efektywność diesla jest niezaprzeczalnie najwyższa.

Toyota Auris hybryd jest droższa od mocniejszego diesla 1.6D-4D na polskim rynku o jedyne 1500 zł w tej samej specyfikacji wyposażenia, przy czym warto zauważyć, że cena hybrydy zaczyna się od 83 900 zł, a diesla od 85 900 zł. Wersja hybrydowa to również najmocniejsza odmiana silnikowa Aurisa.

Toyota Auris 1,6 Multidrive S Prestige vs Toyota Auris HSD Prestige — sztuka wyboru [test autokult.pl]

Samochody hybrydowe nie mają w naszym kraju łatwego życia. Niski apetyt na paliwo nie jest w stanie zrekompensować braku jakichkolwiek ulg i przywilejów…

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Zbliża się premiera gry WRC 5 [aktualizacja] Mercedes-Benz Klasy C Coupé (2015) - mały sportowiec przedstawiony na oficjalnych zdjęciach [aktualizacja] Kia Optima GT dla Europy wyciekła do Internetu [aktualizacja] BMW szykuje kolejną ewolucję swojego najmocniejszego diesla Wnętrze nowego Infiniti Q30! [aktualizacja] Hyundai Vision G Concept Coupé - koreańska wizja luksusu [aktualizacja] Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny sprawdzi czy masz OC bez Twojej wiedzy Nowy Volkswagen Touran (2015) – polski cennik Audi S8 plus (2015) - jeszcze więcej mocy w limuzynie z Ingolstadt [aktualizacja] Fiat rozważa model Abarth 500X? Angliki będą legalne od 17 sierpnia - wyjadą na ulice w poniedziałek Brytyjskie SUV-y w terenie – Bentley Bentayga i Jaguar F-PACE testowane na bezdrożach [aktualizacja] Toyota zamierza sprzedawać model Mirai w Europie McLaren Special Operations pokazuje swoje możliwości Rynek hybryd w Polsce coraz lepszy Fabryka Jaguara i Land Rovera nie powstanie w Polsce, ale na Słowacji Od 1 stycznia 2016 straże miejskie bez fotoradarów Škoda Yeti jako Sleeper o mocy 510 KM! Chiptuning za pomocą smartfona? RaceChip wprowadza taką możliwość! Ford Fiesta Proto lepszy w RSMP od samochodów R5! Wirtualny poradnik dla zmotoryzowanych już działa - co sprawdzisz i załatwisz online? Nowy rekord Hyundaia ix35 Fuel Cell

Popularne w tym tygodniu:

Radar Iskra-1 uznany za nieskuteczny. Znowu Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Ford Mustang z filmu "Bullitt" został odnaleziony Już nie musisz jeździć na stację. Shell przywiezie ci paliwo do domu Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Poznaliśmy ceny - Volkswagen Arteon jest droższy niż Audi A5 Sportback Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce