Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja]

Nissan po niepowodzeniach w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz z powodu kiepskich osiągów swojego samochodu postanowił zawiesić program WEC. Ostatecznie program zakończono.

fot. Nissan

Nie zobaczymy przednionapędowego GT-R LM Nismo w najbliższym, 6-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. Zespół ma zamiar w tym czasie skupić się na rozwiązaniu problemów technicznych. Przygotowano testy samochodu na amerykańskich torach, podczas których będą wprowadzane poprawki. Prezydent Nismo, Shoichi Miyatani, powiedział: Jesteśmy zawodnikami i chcemy się nie tylko ścigać, ale też być konkurencyjni. Dlatego zdecydowaliśmy się kontynuować nasz program testów i przygotować GT-R LM Nismo na starcie z silnymi rywalami w mistrzostwach Endurance.

Nissan testował już nowy pakiet aerodynamiczny, trwają też poszukiwania możliwie najlepszego systememu odzyskiwania energii. Nissan powróci do rywalizacji gdy samochód będzie na nią rzeczywiście gotowy. Na chwilę obecną nie jest.

Nissan kiepsko wypadł w tegorocznym 24 Heures du Mans. Jeden z trzech samochodów nie zdołał nawet opuścić garażu gdy wyścig ruszył, a dwa pozostałe straciły swoje pozycje na rzecz słabszych aut LMP2. W końcu wszystkie auta były na torze, ale takie widoki były rzadkością, bo Nissany miały sporo awarii i jechały na bardzo odległych pozycjach. W nocy jeden z samochodów wycofał się. Nad ranem z powodu awarii skrzyni biegów odpadł drugi, choć po długiej naprawie wrócił do rywalizacji i jako jedyny ukończył wyścig na 39. pozycji, ale nie został sklasyfikowany.

[aktualizacja 22 grudnia]

Nissan podjął ostateczną decyzję o zakończeniu programu sportowego w wyścigach długodystansowych — tą oto sensacyjną wiadomością Nissan przyznał się do błędnej koncepcji swojego samochodu przygotowanego w kategorii LMP1. Bolid był rewolucyjny i nawet tłumaczono dlaczego wybrano taką koncepcję — przypominamy, że Nissan GT-R LM Nismo miał przedni napęd — ale owa koncepcja okazała się niewypałem. Bolidy zaliczyły tylko jeden wyścig — tegoroczne LeMans — z katastrofalnymi wynikami. Decyzja o wycofaniu się z wyścigów Endurance zapadła po ostatnich testach w NOLA Motorsports Park.

Dzisiaj Nissan ogłosił, że wycofuje swoje zgłoszenie z przyszłorocznego sezonu Długodystanowych Mistrzostw Świata. Nissan wystartował w LMP1 w 2015 roku z innowacyjną, nową i śmiałą koncepcją, z ambicją, by konkurować z czołówką. Zespół pracował z zaangażowaniem, aby doprowadzić pojazd do wymaganego poziomu osiągów, jednak firma doszła do wniosku, że program nie będzie mógł osiągnąć swoich ambicji i postanowiła skoncentrować się na rozwoju długoterminowej strategii w wyścigach.

Wyścigi są podstawowym elementem DNA Nissana, a firma może być dumna z historii innowacyjności do osiągania zwycięstwa. Zaangażowanie Nissana w sporcie motorowym pozostanie mocne, o czym świadczą zwycięstwa z sezonu 2015 – od osiągnięcia triumfu w Super GT w Japonii już drugi rok z rzędu po wygraną w 12-godzinnym wyścigu Blancpain Endurance w klasie Pro wraz z GT-R GT3. Nissan będzie kontynuować swoje wsparcie w WEC poprzez różne programy związane z silnikami, wliczając w to niedawne wprowadzenie silnika LMP3.

To koniec ambitnego powrotu japońskiego producenta do wyścigów długodystansowych, który zakończył się całkowitym fiaskiem. Szkoda, bo producentów w tym sporcie nigdy za wielu, a zwłaszcza wtedy, gdy przychodzą z nowatorskimi i niecodziennymi pojazdami.

24 Heures du Mans 2015: Porsche po raz 17!

Po ciekawym i przez większość czasu zaciętym wyścigu, po 17 latach przerwy Porsche sięgnęło po zwycięstwo. I to od razu po dublet. Ale wygrana wcale…

Zobacz również: Dźwięk silnika Nissana Juke'a Nismo RS

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Zbliża się premiera gry WRC 5 [aktualizacja] BMW szykuje kolejną ewolucję swojego najmocniejszego diesla Wnętrze nowego Infiniti Q30! [aktualizacja] Audi S8 plus (2015) - jeszcze więcej mocy w limuzynie z Ingolstadt [aktualizacja] Brytyjskie SUV-y w terenie – Bentley Bentayga i Jaguar F-PACE testowane na bezdrożach [aktualizacja] Nowy rekord Hyundaia ix35 Fuel Cell Stanowisko przeciwko przepisom dającym pierwszeństwo pieszym Nowe Suzuki Baleno (2015) zobaczymy we Frankfurcie Volvo na fali: globalny wzrost sprzedaży nie tylko dzięki XC90 Mazda Koeru - nowy crossover zadebiutuje we Frankfurcie Pierwszy raz bez kamuflażu: Ferrari F12berlinetta Modificata czy GTO? Znamy cenę wyścigowego BMW M6 GT3 Kia zbuduje produkcyjny samochód sportowy przed końcem dekady Nowy Opel Astra z rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza Toyota GT86 z silnikiem SkyActiv i KERS? Volkswagen Polo WRC znów będzie przed konkurentami? Znakomite wyniki sprzedaży samochodów w lipcu 2015 – Škoda Octavia przegrała z Volkswagenem Golfem W Australii czas oczekiwania na Ferrari 488 GTB sięga 4 lat Kahn Land Rover Defender 6x6 Flying Huntsman za połowę ceny Mercedesa G63 AMG 6x6 Mercedes przygotował zestaw nowych dodatków dla CLA, GLA i Klasy B Mitsubishi ASX po kosmetycznym liftingu i z nowym silnikiem Diesla Dwie Toyoty GT86 inspirowane rajdowymi sukcesami marki Rajd Finlandii 2015 - trzecie zwycięstwo Latvali [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Nowa Toyota Supra przyłapana na Nurburgringu Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche