Audi S8 plus (2015) - jeszcze więcej mocy w limuzynie z Ingolstadt [aktualizacja]

Audi przedstawiło swoją flagową limuzynę w wersji o osiągach godnych supersamochodu.

Audi A8 jest najstarszym z flagowców wielkiej niemieckiej trójcy. Samochód ten produkowany jest od roku 2010. 5 lat nie jest może przepaścią, ale wystarcza, by 3 lata młodsza Klasa S i 5 lat młodsza Seria 7 dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań wyprzedziły Audi. W końcu mówimy o autach z bardzo wysokiej półki, a tutaj technika ewoluuje w ogromnym tempie. Producent spod znaku czterech pierścieni nie da się jednak wyprzedzić tak łatwo. A być może nie da wcale.

Do tej pory najszybszymi wariantami w gamie Audi były A8L W12 oraz S8. Pierwszy z tych samochodów napędzany jest 6,3-litrowym silnikiem FSI z 12 cylindrami w układzie W. Benzynowy potwór generuje tu okrągłe 500 KM i 625 Nm momentu obrotowego. To pozwala rozpędzić limuzynę Audi do 100 km/h w 4,6 s. Prędkość maksymalna ważącego 2130 kg wozu jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Wyraźnie szybsze S8 bazuje na A8 o krótszym rozstawie osi. Dzięki temu jest lżejsze — waży 2050 kg. Wpływ na masę ma także mniejszy silnik. S8 jest napędzane przez 4-litrowe V8 TFSI. 520 KM i 650 Nm pozwala rozpędzić tę maszynę do 100 km/h w 4,1 s. Prędkość maksymalna podobnie jak w przypadku W12 została ograniczona do 250 km/h.

Inżynierowie Audi uznali, że pora pokazać konkurentom kto rządzi w tym segmencie pod względem osiągów. Nowa Seria 7 w najszybszym wariancie, którym jest 750i xDrive osiąga 100 km/h w 4,4 s. Robi to za sprawą 450-konnego silnika V8 o pojemności 4,4 l. Tutaj więc Audi nie miało konkurenta już na starcie. Do przebicia był za to mocarny Mercedes-AMG S 63 4MATIC L. 585 KM i srogie 900 Nm generowane przez 5,5-litrowe V8 jest w stanie rozpędzić luksusową Klasę S do 100 km/h w 4 s. To był czas, który Audi musiało przebić. I zrobiło to.

Niemiecki producent spod znaku czterech pierścieni przedstawił dzisiaj model S8 plus. Nowa maszyna zachowała 4-litrowy silnik V8, ale wyciśnięto z niego znacznie więcej, niż do tej pory. Motor TFSI generuje teraz 605 KM i 750 Nm. To pozwala osiągnąć Audi S8 100 km/h w zaledwie 3,8 s. Prędkość maksymalna tego samochodu wynosi 305 km/h. To oznacza, że S8 Plus rozpędzi się do 100 km/h w czasie identycznym co Lamborghini Gallardo Superleggera.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Jak udało się uzyskać dodatkowe 85 KM? Przyrost mocy to między innymi zasługa modyfikacji oprogramowania jednostki napędowej. Bardzo istotne było także podniesienie ciśnienia doładowania silnika. Audi podaje, że zmodyfikowana została również geometria turbosprężarki oraz zawory wylotowe. S8 plus dostało więc od Audi kompletny program tuningowy.

Od zewnątrz ten piekielnie szybki model można rozpoznać po spojlerze, lotkach w pasie przednim i lusterkach opcjonalnie wykonywanych z włókna węglowego. Lekki kompozyt jest wyposażeniem dodatkowo płatnym. Standardowo pierwszy i ostatni z tych elementów pokryte są lakierem w kolorze nadwozia. To czyni z S8 plus prawdziwego wilka w owczej skórze.

Superszybka wersja limuzyny Audi dostała swój specjalny lakier. Jest nim srebrny Florett z efektem matowym. S8 plus będzie dostępne także w kolorach, które oferowane są w zwykłym S8.

Polski oddział Audi na razie nie podał cen S8 plus. Wiemy jednak, że za granicą model ten trafi do sprzedaży pod koniec listopada i będzie zaczynał się od 145 200 euro. Dla porównania w Niemczech zwykłe S8 startuje od pułapu 116 900 euro.

Audi S8 plus (2015) - galeria zdjęć

[aktualizacja 13 sierpnia]

Audi przedstawiło swoją mocarną limuzynę na dwóch nowych filmach. Nic dziwnego, że producent spod znaku czterech pierścieni chwali się swoim nowym autem — skutecznie zamknęło ono usta całej konkurencji. Pytanie tylko — na jak długo?

Audi A8 4.2 TDI quattro LWB — test

Duże i luksusowe limuzyny to drugi skrajny segment obok bezkompromisowych aut sportowych. O ile te drugie mają dawać przyjemność kierowcy, o tyle te…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Zbliża się premiera gry WRC 5 [aktualizacja] BMW szykuje kolejną ewolucję swojego najmocniejszego diesla Wnętrze nowego Infiniti Q30! [aktualizacja] Brytyjskie SUV-y w terenie – Bentley Bentayga i Jaguar F-PACE testowane na bezdrożach [aktualizacja] Pierwszy raz bez kamuflażu: Ferrari F12berlinetta Modificata czy GTO? Kahn Land Rover Defender 6x6 Flying Huntsman za połowę ceny Mercedesa G63 AMG 6x6 Mercedes przygotował zestaw nowych dodatków dla CLA, GLA i Klasy B Mitsubishi ASX po kosmetycznym liftingu i z nowym silnikiem Diesla Dwie Toyoty GT86 inspirowane rajdowymi sukcesami marki Rajd Finlandii 2015 - trzecie zwycięstwo Latvali [aktualizacja] Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond wracają! Podpisali kontrakt z Amazon Prime Nowe Mitsubishi Pajero Sport (2015) oficjalnie przedstawione Autonomiczną ciężarówkę Daimlera czekają testy na niemieckich autostradach Nowa Alfa Romeo Giulia (2015) - 510-konne dzieło z Włoch oficjalnie przedstawione [aktualizacja] Opel zbuduje wyścigową Astrę K do TCR International Series Aplikacja MotoSave może Cię uratować, jeżeli sam nie jesteś w stanie tego zrobić Tommi Mäkinen zdradza najbliższe plany zespołu Toyoty w WRC Technika oświetlenia Matrix OLED przygotowana do samochodów produkcyjnych Audi Jenson Button dołączy do Top Gear? Quadrifoglio Verde ma być jak AMG oraz M GmbH Nowe BMW X1 (2015) – polskie ceny Volkswagen nowym liderem globalnej sprzedaży samochodów Ferrari 488 Spider (2015) oficjalnie przedstawione

Popularne w tym tygodniu:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche