Lexus RX (2016) – szczegółowe informacje

Lexus RX (2016) – szczegółowe informacje

Lexus RX (2016) – szczegółowe informacje
Marcin Łobodziński
09.07.2015 06:54, aktualizacja: 02.10.2022 09:50

Nowy Lexus RX debiutuje w Europie. Zaprezentowany trzy miesiące temu w Nowym Jorku jest najlepiej sprzedającym się modelem w gamie japońskiego producenta samochodów premium.

W samochodzie zmieniło się w zasadzie wszystko od wyglądu, poprzez kabinę, a na układzie jezdnym kończąc. Stylistyka jest zdecydowanie bardziej odważna i wyraźnie nawiązuje do mniejszego NX. Na karoserii nie brakuje ostrych przetłoczeń. Przedni pas to ogromny grill w charakterystycznym dla Lexusa kształcie, który w zasadzie wyeliminował całkowicie jako taki zderzak. Z ciekawostek, uwagę zwracają słupki C, które zdaniem projektantów mają dawać efekt „pływającego dachu”. Jego tylna część została zakończona długim spojlerem, a zderzak tylny listwą dolną na kształt dyfuzora oraz ładnie wbudowanymi, chromowanymi imitacjami końcówek układu wydechowego. Nadwozie zostało tak zaprojektowane, by generować mniejsze opory i mniejszy poziom hałasu podczas szybkiej jazdy. Przygotowano również sportowy pakiet RX F Sport, w skład którego wchodzi m. in. zmieniony kształt przedniego i tylnego zderzaka oraz specjalny wzór felg ze stopów lekkich.

Obraz

Wnętrze nie obeszło się bez zmian. Nowy jest układ elementów ozdobnych, w tym z drewna wycinanego laserem. Kierowca ma do dyspozycji poza zestawem wskaźników z ekranem TFT komputera pokładowego, również ekran przezierny oraz 12,3-calowy ekran systemu infotainment. Lepiej zagospodarowano tunel środkowy odsuwając dźwignię obsługi skrzyni biegów od deski rozdzielczej. W tylnej części przeprojektowano kanapę i jej mocowanie, dzięki czemu pasażerowie mają więcej miejsca na nogi. To też zasługa rozstawu osi zwiększonego do 2790 mm. Ponadto przygotowano dla nich opcjonalne ekrany montowane na oparciach przednich foteli. Wersja RX F Sport będzie miała kierownicę obszytą perforowaną skórą z łopatkami do zmiany biegów oraz sportowy zestaw wskaźników.

Obraz

Za wygodę pasażerów ma odpowiadać także poprawiony układ jezdny oparty na kolumnie MacPhersona z przodu i podwójnym wahaczu trójkątnym z tyłu. W większości wersji będą dostępne amortyzatory adaptacyjne AVS. W wersji RX F Sport oferowanej z każdą jednostką napędową pojawi się ponadto układ aktywnych drążków stabilizatora. Zarówno miejsca mocowania elementów układu jezdnego jak i cały szkielet nadwozia został usztywniony celem zwiększenia stabilności podczas pokonywania zakrętów. Nowym elementem poprawiającym bezpieczeństwo jest układ Lexus Safety System+, mający pomóc uniknąć lub zmniejszyć skutki zderzenia. W skład układu wchodzi system ochrony przedzderzeniowej PCS wykrywający dużą różnicę pomiędzy samochodem, a innym obiektem z przodu i ostrzegający kierowcę przed potencjalnym zderzeniem. Ponadto częścią Lexus Safety System+ jest aktywny asystent pasa ruchu, asystent świateł drogowych, światła adaptacyjne, panoramiczny system wizyjny (PVM) oraz układ monitorowania martwego pola.

Obraz

Nowy Lexus RX został wyposażony w zmodyfikowane silniki, na temat których nie ma jeszcze wielu informacji. W sprzedaży będzie wersja hybrydowa o łącznej mocy 300 KM, gdzie silnik elektryczny współpracuje z jednostką V6 3,5 l pracującą w cyklu Atkinsona. Nie zabraknie również wersji 200t z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 238 KM.

Lexus RX (2016) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/22]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)