Nowe Mini Clubman (2015) - małe, wielkie kombi oficjalnie

Mini małe jest już tylko z nazwy. Ten brytyjski klasyk urósł od czasów swojej pierwszej generacji do rozmiarów znacznie wykraczających poza segment mikrosamochodów. Teraz Mini wprowadza na rynek prawdopodobnie największy nieuterenowiony pojazd w swojej historii.

Na razie brytyjska marka pod niemieckimi skrzydłami nie ujawniła szczegółów technicznych ani cen swojej nowości. Poznaliśmy jedynie wygląd Clubmana, który jest niczym innym, jak wersją kombi 5-drzwiowego Mini. Oznacza to, że dzieli on wspólną platformę także z BMW 2 Active Tourer. Można więc spodziewać się, że pod maską Clubmana znajdziemy podobny zestaw jednostek.

Przypomnijmy, że 5-drzwiowe Mini oferowane jest z silnikami 1,2 o mocy 75 i 102 KM, 1,5 rozwijającym 136 KM oraz z 2-litrowym, 192-konnym agregatem w wersji S. Dostępne są także diesle o mocach od 95 do 170 KM.

Chociaż nie znamy dokładnych wymiarów nowego kombi spod znaku Mini, pewne jest, że urósł on w stosunku do swojego poprzednika. Przypomnijmy, że ten miał dosyć nietypowo rozwiązany układ drzwi. Od strony kierowcy było tylko jedno skrzydło. W przeciwnej części umieszczone były pełne drzwi dla pasażera i małe, otwierane w przeciwną stronę, ułatwiające dostanie się na kanapę. Teraz Mini Clubman będzie dysponować standardowym układem.

Niezmieniony pozostał dostęp do bagażnika. Tutaj zamiast klasycznej klapy, mamy układ dwuskrzydłowy, jak w furgonetkach.

Wprowadzenie kolejnego wariantu do oferty Mini nie zaskakuje, bo było zapowiadane już od około roku. Jest to jednak działanie sprzeczne z zapowiadaną strategią Mini. Brytyjska marka miała ograniczać liczbę oferowanych wersji nadwoziowych. Tymczasem obecnie, licząc każdą wersję jako oddzielny model, Mini będzie dysonowało ośmioma różnymi samochodami (nie licząc sportowych wariantów JCW). Jeśli BMW, zdecydowało, że podmarka może ruszyć z produkcją kombi, prawdopodobnie z czasem pozbędzie się jednego z otwartych modeli — roadstera lub kabrioletu.

O szczegółach poinformujemy wkrótce, wraz z pojawieniem się oficjalnych informacji producenta.

Zobacz również: Jeździmy dakarowym Mini Krzysztofa Hołowczyca!

[aktualizacja 25 czerwca]

Mini podało więcej szczegółów dotyczących swojego nowego kombi. Poznaliśmy przede wszystkim jego dane techniczne. Jest to najdłuższe auto tego producenta w obecnej gamie. Nowy Clubman mierzy 4253 mm długości, 1800 mm szerokości i 1441 mm wysokości. Rozstaw osi jest równy 2670 mm. Równie istotna jest pojemność bagażnika. Clubman zmieści do 1250 l bagażu.

Mini będzie oferować w swoim stylowym kombi trzy jednostki napędowe. Najsłabsza będzie wersja Cooper. Tu dostaniemy pod maską 136 KM z 1,5-litrowego silnika benzynowego. Nieco więcej mocy dostarczy 2-litrowy turbodiesel pod maską Coopera D. Tu moc ma wynosić 150 KM. Najlepsze osiągi zagwarantuje benzynowy Cooper S, rozwijający 192 KM z 2 litrów pojemności skokowej.

Standardowo Clubman będzie wyposażony w 6-biegową skrzynię ręczną. Opcjonalnie Cooper może mieć automat z 6 przełożeniami. 8-biegową skrzynię automatyczną Mini będzie oferować za dopłatą w pozostałych dwóch wersjach. Cooper S z automatem to najszybsza z wersji Clubmana. Ma ona rozwijać 100 km/h w 7,1 s.

Mini Clubman (2015) - oficjalna galeria zdjęć

Mini Cooper S Bayswater — frajda do kwadratu [test autokult.pl]

Mini od samego początku były autami wyjątkowymi. Bardzo szybko zapracowały sobie na miano kultowych. Ponoć nie ma drugiego samochodu, który dawałby…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Opel Astra (2016) - premiera [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia coraz bliżej - Internet obiegły kolejne nieoficjalne szkice [aktualizacja] Będą kradli części do anglików – ciemna strona dopuszczenia angielskich samochodów do ruchu Walter Röhrl rozbił Porsche 918 Spyder Weissach Package Nowa Toyota Auris (2015) – polski cennik Audi RS6 Schmidt Revolution w stylu Urban Soldier Andreas Mikkelsen podpisał długoterminowy kontrakt z Volkswagenem Porsche 918 Spyder przechodzi do historii Nowe zasady redukowania punktów karnych od przyszłego roku Zwycięzca z Le Mans Porsche 956 na aukcji w Pebble Beach Od 1 lipca będzie możliwość odliczenia połowy VAT od kosztów paliw Bentley Flying Spur Beluga (2015) - szczypta dodatków dla V8 Renault Sandero R.S. - trochę sportu dla Ameryki Łacińskiej Ecclestone: trudno sprzedać kiepski produkt jakim jest Formuła 1 Grand Prix Austrii 2015 - Lewis Hamilton przegrał wyścig! Morgan EV3 - przyszłość w klasycznym opakowaniu Wyniki kwalifikacji do Grand Prix Austrii 2015 Volkswagen Group zostanie podzielony na cztery holdingi Renault Duster Oroch pokazany przed premierą [aktualizacja] Chris Evans pierwszym prowadzącym nowego Top Geara [aktualizacja] Fiat 500 po liftingu wyszpiegowany w Polsce! [aktualizacja] Zakaz bicia rekordów na torze Nürburgring Nordschleife Mandaty za przejazd na czerwonym świetle dopiero po wakacjach - lokalizacja systemu CANARD Nowe Volkswageny Golfy w sprzedaży – cennik Varianta Alltrack, GTD i R

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość