Renault Sandero R.S. - trochę sportu dla Ameryki Łacińskiej

Renault Sandero R.S. - trochę sportu dla Ameryki Łacińskiej

Renault Sandero R.S. - trochę sportu dla Ameryki Łacińskiej
Mariusz Zmysłowski
21.06.2015 16:09, aktualizacja: 02.10.2022 09:55

Renault razem z Orochem, czyli pick upem bliźniaczym do Dustera, przedstawiło sportowe Sandero R.S.

Sandero to model znany w Europie jako element portfolio Dacii. Jest to samochód z założenia przystępny cenowo. Trudno więc spodziewać się, że na jego bazie na Starym Kontynencie francuski koncern miałby wprowadzić auto sportowe. Tym bardziej, że Renault ma w swojej ofercie Clio R.S. i Mégane R.S. - przez to nie ma już miejsca dla Sandero.

Renault Sandero R.S. 2.0 genesis

Nowy sportowiec wychodzący spod francuskich skrzydeł został więc stworzony wyłącznie dla rynku Ameryki Łacińskiej. W związku z tym produkcja Sandero R.S. nie będzie odbywać się w Europie. To pierwszy samochód z oznaczeniem Renault Sport, który ma wyjeżdżać z fabryki leżącej poza Starym Kontynentem.

Pod maską Sandero R.S. znajduje się wolnossący, 2-litrowy silnik, rozwijający 147 KM. Moc jest z niego przekazywana na przednie koła przez 6-biegową przekładnię ręczną.

Obraz

Renault wyposażyło swój nowy, usportowiony model w tarczowe hamulce na obu osiach. Poprawiono także zawieszenie - jest teraz sztywniejsze, podobnie jak układ kierowniczy, który miał zyskać na precyzji.

Naturalnie jak zawsze w tym segmencie przy tworzeniu sportowych wersji, nie mogło zabraknąć modyfikacji stylistycznych. Z tyłu nad szybą pojawiła się lotka, a na dole zamontowano atrapę dyfuzora i podwójną końcówkę układu wydechowego. Najbardziej istotna dla Renault była jednak modyfikacja frontu auta. Z przodu pojawił się charakterystyczny już spojler, który kształtem nawiązuje do tych, znanych z Formuły 1.

Obraz

Renault na razie nie podało ceny Sandero R.S. Wiadomo jedynie, że auto wejdzie do sprzedaży w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Jak już wspomniałem na początku, w Europie nie ma miejsca dla usportowionego Sandero. Rynki poza Starym Kontynentem są jednak gotowe przyjąć auta, których w naszych warunkach nie byłoby sensu oferować. Stąd nie brakuje nietypowych modeli czy specjalnych wersji, o których być może mało kto słyszał w Europie, a które z powodzeniem przez wiele lat sprzedawane były w Ameryce Południowej, Indiach czy RPA.

Renault Sandero R.S. - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)