Odnowione Audi R8 doczekało się nowego pakietu tuningowego do wersji R8 V10 plus. Autorem jest zakład B&B Automobiltechnik. Po zmianach dokonanych przez B&B niemieckie coupé rozpędza się do niemal 330 km/h.
V10 plus to najmocniejsza oferowana przez Audi odmiana modelu R8. Wprawdzie szybsze jest od niego R8 LMS ultra, ale to oczywiście samochód wyścigowy, a nie sportowe auto nadające się do jazdy po zwykłych drogach.
Widać, że w Ingolstadt są zadowoleni ze sprzedaży swojego supersportowego wozu, bo przeprowadzony nie tak dawno temu lifting nie był żadną rewolucją. Główne wizualne modyfikacje to nowe światła z przodu i z tyłu.
R8 V10 plus, jak sama nazwa podpowiada, jest napędzane 10-cylindrowym widlastym silnikiem. Umieszczony centralnie z plecami kierowcy i pasażera motor ma objętość skokową 5,2 l. Audi nie korzysta z żadnej formy doładowania. Ma natomiast bezpośredni wtrysk paliwa.
R8 plus może być wyposażone zarówno w manualną przekładnię, jak i zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów (tak jak w tym przypadku). W obu przypadkach moc napędowa wędruje do wszystkich kół. Odmiana plus jest nieco lżejsza od zwykłej R8 V10 – maszyny wyposażone w te same skrzynie biegów dzieli równo 50 kg (R8 V10 plus waży 1670 kg).
550 KM mocy maksymalnej przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 3,50 s i prędkość maksymalną 317 km/h. Te osiągi potrafi jednak poprawić między innymi B&B Automobiltechnik. Firma proponuje trzy poziomy przeróbek do R8 V10 plus. Białe auto ma zainstalowany najwyższy pakiet – Stufe 3.
Na ten zestaw składają się modyfikacje elektroniki silnika, wtrysku paliwa, układu doprowadzania powietrza do motoru (w tym wymiana filtrów powietrza) i montaż bardziej sportowego „wydechu”. Kit kosztuje 13 950 euro, a jego zainstalowanie daje zysk mocy w postaci 78 KM i maksymalnego momentu obrotowego o wartości 45 Nm. Zatem silnik po tuningu ma 628 KM mocy i 585 Nm momentu.
Ten zauważalny wzrost parametrów jednostki napędowej ma przełożenie na nieduży, ale również zauważalny przyrost osiągów drogowych samochodu. I tak, od 0 do 100 km/h B&B R8 V10 plus S-tronic Stufe 3 przyspiesza w zaledwie 3,20 s, natomiast do 200 km/h w 9,60 s. Prędkość maksymalna wynosi w podkręconym wozie 328 km/h.
B&B zainstalowało regulowane sportowe zawieszenie, dzięki któremu R8 jest niższe od 20 do 40 mm w porównaniu z fabrycznym autem. Miejsce 19-calowych felg zajęły większe o 1 cal obręcze. Czarne walce założone na nowe koła mają z przodu rozmiary 235/30 R 20, a z tyłu 305/25 R 20.
Dane techniczne
[u]Silnik i napęd:[/u]
• Typ: V10, 90o
• Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
• Objętość skokowa: 5204 cm3
• Moc maksymalna: 628 KM
• Objętościowy wskaźnik mocy: 120,67 KM/l (seryjny – 105,69 KM/l)
• Maksymalny moment obrotowy: 585 Nm przy 6500 obr./min
• Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
• Typ napędu: na wszystkie koła quattro
[u]Hamulce i koła:[/u]
• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
• Koła przednie: 9,0 x 20”
• Koła tylne: 11,0 x 20”
• Opony przednie: 235/30 R 20
• Opony tylne: 305/25 R 20
[u]Masy i wymiary:[/u]
• Masa własna: 1670 kg
• Stosunek masy do mocy: 2,66 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
• Długość: 4440 mm
• Szerokość: 1904 mm
• Rozstaw osi: 2650 mm
[u]Osiągi:[/u]
• Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,20 s
• Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,60 s
• Prędkość maksymalna: 328 km/h