W sezonie 2017 Formuły 1 nadal będą jednostki hybrydowe V6

Toto Wolff zdradził mediom, że w sezonie 2017 nie będzie aż tak radykalnych zmian o jakich mówiło się przez ostatnie kilka dni. Bernie Ecclestone twierdził, że Formuła 1 powinna wrócić do jednostek V8, ale ostatecznie pozostanie przy hybrydowych napędach z silnikami V6.

Pojawiło się wiele różnych opinii na temat tego, jak powinny wyglądać przepisy na sezon 2017, dotyczące jednostek napędowych i podwozia. W piątek doszło do bardzo owocnego spotkania. Brali w nim udział Charlie Whiting i Bernie. Omawialiśmy koncepcje stworzenia spektakularnej formuły, która mogłaby zostać wdrożona w sezonie 2017. Sądzę, że wszyscy producenci jasno opowiedzieli się za tym, by pozostać przy obecnej architekturze silnika wraz z systemami hybrydowymi. Taką obraliśmy drogę i tak – przynajmniej w tej chwili – wygląda obecny status wypracowany pomiędzy Ferrari, Renault, Hondą oraz Mercedesem. – powiedział mediom szef zespołu Mercedesa, Toto Wolff.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że w sezonie 2017 jednostki napędowe będą generowały moc ok. 900–1000 KM, co zostanie osiągnięte m. in. przez podniesienie limitu przepływu paliwa. Oczywiście będzie się to wiązało z większym ryzykiem awarii, więc przed producentami silników nadal długa i kosztowna droga do osiągnięcia celu, jakim mają być spektakularne wyścigi Grand Prix.

A tymczasem zapraszamy naszych czytelników do oglądania Grand Prix Bahrajnu, które zostanie rozegrane dziś o godzinie 17.00 naszego czasu.

Wyniki kwalifikacji do Grand Prix Bahrajnu 2015

Już dawno nie mieliśmy takich emocji w kwalifikacjach, a wszystko za sprawą genialnego Sebastiana Vettela i nigdy nie odpuszczającego Lewisa Hamiltona.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Szósta generacja Chevroleta Camaro zadebiutuje 16 maja [aktualizacja] Barwy fabryczne i plany zespołu Škoda Motorsport Wariat w ciężarówce i lekceważąca postawa policji [wideo] Wyniki kwalifikacji do Grand Prix Bahrajnu 2015 Nowe Audi TT RS z 5-cylindrowym silnikiem o mocy 400 KM Mercedes-Benz GLC - pierwsze zdjęcia wyciekły do Internetu Toroidion 1MW - 1360 elektrycznych koni mechanicznych Opel Vivaro Irmscher Tourer Pack - subtelne zmiany Opel Adam Rocks S przedstawiony w Amsterdamie Hondy najbardziej niezawodne, Bentley na końcu - nowy ranking niezawodności Opóźnienia w debiucie nowego Hyundaia i20 WRC ATS 2500 GT - gotowy model produkcyjny R200 Non-Fiction, czyli hołd dla Škody 130 RS Volkswagen Scirocco GTS (2015) – dodatkowe 10 KM i co jeszcze? Odświeżony Seat Alhambra – facelifting na rok 2015 Bentley Mulsanne Speed Blue Train - wersja specjalna na 85 lat po wyścigu TopCar Porsche Cayenne prawie jak 911 Startech Range Rover - pickup w wersji luksusowej Zobacz na filmie jak powstaje Arrinera Hussarya [wideo] Audi Prologue Allroad - kolejny członek rodziny Peugeot 308 R HYbrid - 500 KM i 4 sekundy do setki! Qoros 2 SUV - nowy koncept przed Szanghajem [aktualizacja] Nowy Volkswagen Transporter T6 (2015) oficjalnie przedstawiony Kimi Räikkönen przedłuży kontrakt z Ferrari?

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba?