Wyścigowa historia marki na dwóch kołach: Hesketh 24

Brytyjska marka Hesketh po ponad trzech dekadach nieobecności na rynku wraca do gry z nowym jednośladem: Hesketh 24.

fot. autoevolution.com

Motocykl zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas Goodwood Festival of Speed, który odbędzie się 26–29 czerwca 2014 roku. Nazwa maszyny nie jest przypadkowa, jednoślad zostanie bowiem wyprodukowany w liczbie 24 egzemplarzy. Jak twierdzi Paul Sleeman, właściciel i designer marki, zainteresowanie maszyną wyraziło już 11 klientów. Trzech z nich wpłaciło nawet zaliczkę. Sleeman zdradził, że opracowanie modelu Hesketh 24 zajęło mu 4 lata i kosztowało ok. 1,5 mln funtów. Kwota, jaką trzeba zapłacić za jeden egzemplarz, wynosi ok. 60 tys. funtów.

Jednostką napędową motocykla będzie chłodzony powietrzem silnik o pojemności 1950 ccm, generujący moc 120 KM. Z silnikiem współpracuje pięciostopniowa skrzynia biegów. Maszyna otrzymała zawieszenie Ohlins, hamulce Beringer i felgi BST wykonane z włókna węglowego.

Stylistyka Hesketh 24 nawiązuje do wyścigowej historii marki, a konkretnie do bolidu Jamesa Hunta.

Hesketh 24 — galeria zdjęć

Zobacz również: Hot B War - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Motocykle:

600 ccm na kursie: dobrze czy źle? Rozmowa z instruktorem motocyklowym Ducati 1199S Panigale - test motocykla używanego Dla wygody podróżowania: Junak M11 Nowy w rodzinie: Yamaha MT-09 Street Tracker Uliczna wyścigówka: Ronax 500 Z duchem retro: Ducati Scrambler Pierwszy motocykl o pojemności 250 ccm Dwusuwowe nowości Yamahy: YZ85, YZ125 i YZ250 Senat: 125 ccm z manualną skrzynią biegów na kat. B Junak szykuje jednoślady na prawo jazdy kat. B Powrót do gry: Ariel wyprodukuje motocykl Unikatowe motocykle BMW dla każdego Honda NM4 Vultus w wersji turystycznej: NM4-02 Honda CBR300R wjeżdża na rynek Motocykl ratowniczy na warszawskich ulicach Solarny skuter na off-road: Daymak Beast Pierwsze miejsce podczas 2. rundy MYT Terenowy zawodnik: Suzuki RM-Z450 na 2015 rok Tragiczny wypadek na kursie kat. A - kursy w OSK zawieszone [aktualizacja] Motocykl vs samochód w korku - i kto ma rację? Rozmowa z instruktorem motocyklowym Nowe, czerwone Suzuki GSX-R 750Z - edycja limitowana Nowy motocykl w stajni Ducati: Monster 821 Motocykle na buspasach = mniejsze korki? Sportowa pięćdziesiątka: Junak 806