Obowiązkowe urządzenie eCall w samochodach od 2018 roku

Unia Europejska ma zamiar wprowadzić kolejny obowiązkowy element wyposażenia samochodów. Tym razem chodzi o automatyczny system wzywania pomocy eCall.

fot. automobile-entreprise.com

Już dziś wielu producentów montuje urządzenie automatycznie wzywające pomoc po wypadku w autach wyższej klasy. Jednak od 2018 roku będzie to obowiązkowy element wyposażenia każdego nowego auta, które ma być sprzedawane w Unii Europejskiej.

Trwają przygotowania standardu dla takich urządzeń, a do jesieni 2017 roku powstanie odpowiednia infrastruktura pozwalająca na identyfikację połączenia eCall z każdego miejsca w Unii. System połączy się z numerem alarmowym 112 nawet wtedy, gdy kierowca i pasażerowie stracą przytomność. Dzięki temu służby ratunkowe odnajdą miejsce wypadku bez żadnych informacji ze strony poszkodowanych. System ma być obowiązkowy od marca 2018.

Unijni eksperci już teraz zapewniają, że urządzenia nie będą pełniły funkcji śledzenia pojazdów.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Most Łazienkowski do całkowitej odbudowy? [aktualizacja] BMW przedstawiło M4 Concept Iconic Lights z laserowymi światłami [aktualizacja] Aston Martin Vantage GT3 (2015) - torowa broń na ulicy [aktualizacja] Tłumiki drgań skrętnych i wolne koła alternatora – idea stosowania i eksploatacja McLaren 675LT - przedłużona bestia z Wielkiej Brytanii [aktualizacja] Porsche (991) 911 GT3 RS (2015) - bestia oficjalnie zaprezentowana! [aktualizacja] Dilerzy nie chcą płacić mandatów za wykroczenia klientów Michelin stworzył oponę letnio-zimową zamiast całorocznej FAB Design McLaren 12C Spider (2015) - przerost formy? Lamborghini Huracan Torofeo o mocy 1000 KM Italdesign GEA - pokochaj samochody autonomiczne Range Rover Evoque Convertible testowany w podziemiach Audi Q7 E-Tron quattro z ekstremalnymi osiągami Volkswagen Caddy Maxi dla potrzebujących więcej przestrzeni Hyundai Tucson również w wersji hybrydowej Fiat 500X Black Tie Garage Italia Customs - w garniturze w paski Odświeżone GTA Spano - jeszcze więcej mocy Suzuki iK-2 – kompakt segmentu B Suzuki iM-4 zamiast klasycznej terenówki Lexus LF-SA, czyli mały towarzysz podróży Koenigsegg Agera RS (2015) - konwencjonalnie szybko Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy (2015) - wyjątkowy hot hatch jeszcze mocniejszy Fernando Alonso nie wystartuje w GP Australii Koenigsegg Regera – luksusowy Megacar

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość