Suzuki iK-2 – kompakt segmentu B

Suzuki odnalazło receptę na nowoczesny samochód segmentu B – stworzyło ładne, choć zupełnie zwyczajne auto, które wciąż nazywa kompaktowym hatchbackiem.

A jak wiadomo kompakty to raczej samochody segmentu C. Suzuki iK-2 mierzy 4023 mm długości i ma rozstaw osi wynoszący 2520 mm. Wymiary idealnie plasują go w segmencie B, choć wygląd trąci nieco crossoverem. Suzuki uczciwie przyznaje, że celuje w konkurencję w postaci Forda Fiesty i Opla Corsy.

W zdobyciu europejskiego klienta ma pomóc litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, czyli taki jak mają konkurenci. Nowa jednostka o nazwie BOOSTERJET ma bezpośredni wtrysk benzyny i jest wyjątkowo lekka. Będzie współpracowała z lekkim systemem hybrydowym SHVS.

Auto zbudowane na wspólnej z iM-4 platformie prawdopodobnie trafi do produkcji już w przyszłym roku.

Suzuki iK-2 — galeria producenta

Zobacz również: Nowe Suzuki Vitara 1.6 AllGrip - test napędu w terenie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Most Łazienkowski do całkowitej odbudowy? [aktualizacja] BMW przedstawiło M4 Concept Iconic Lights z laserowymi światłami [aktualizacja] Aston Martin Vantage GT3 (2015) - torowa broń na ulicy [aktualizacja] McLaren 675LT - przedłużona bestia z Wielkiej Brytanii [aktualizacja] Porsche (991) 911 GT3 RS (2015) - bestia oficjalnie zaprezentowana! [aktualizacja] Suzuki iM-4 zamiast klasycznej terenówki Lexus LF-SA, czyli mały towarzysz podróży Koenigsegg Agera RS (2015) - konwencjonalnie szybko Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy (2015) - wyjątkowy hot hatch jeszcze mocniejszy Fernando Alonso nie wystartuje w GP Australii Koenigsegg Regera – luksusowy Megacar Nissan Sway - radykalny hatchback Nowy Morgan Aero 8 (2015) - poprawki w Genewie Nowa Honda Civic Type R (2015) – komplet informacji! [aktualizacja] Aston Martin DBX (2015) - luksusowy coupé-crossover Audi R8 e-tron 2.0 (2015) na pierwszych zdjęciach Nowa Toyota Auris w pogoni za rywalami Nowa Toyota Avensis z efektywnymi napędami Volkswagen Sport Coupe Concept GTE – nowy rozdział w historii Volkswagena Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce (2015) - mocniej i lżej Ostatni Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale zaprezentowany w Genewie Bentley EXP 10 Speed 6 (2015) - nowa wizja przyszłości Seat 20V20 Concept – oficjalna premiera! Honda Civic Type R oficjalnie!

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość