Wreszcie oficjalnie: nowe Audi R8 (2015) [aktualizacja]
Po długim zwlekaniu Audi przedstawiło wygląd nowej generacji R8.
W tym roku producenci samochodów przed targami samochodowymi w Genewie wyjątkowo wiele razy zapowiadają samochody zanim oficjalnie zaprezentują nowe modele w pełnej krasie. Po wycieku pierwszej oficjalnej ilustracji, Audi pokazało w pełnej krasie nowe R8.
Na początku samochód będzie oferowany wyłącznie w wersji V10 i V10 Plus. Pierwsza z nich będzie rozwijać z 5,2 l 540 KM i 540 Nm. Druga, mocniejsza ma generować 610 KM i 560 Nm. R8 V10 Plus osiągnie 100 km/h w zaledwie 3,2 s. Prędkość maksymalna niemieckiego sportowca będzie wynosić 330 km/h. Jego słabsza wersja ma być o 0,3 s wolniejsza w sprincie do setki. Wskazówka prędkościomierza przy wciśniętym do podłogi gazie przestanie się przemieszczać po wskazaniu 323 km/h.
Audi zrezygnowało z ręcznej skrzyni biegów. Nowa generacja R8 będzie oferowana wyłącznie z 7-biegową przekładnią S-Tronic. Moc ma być przekazywana na cztery koła przez nową wersję napędu quattro.
Audi poinformowało, że widlasta dziesiątka została wyposażona w dodatkowy układ wtrysku pośredniego. Dzięki temu silnik jest bardziej oszczędny i łatwiej generuje wysoką moc. Nowa generacja R8 została także wyposażona w Cylinder-On-Demand. W sumie te zabiegi przekładają się na średnie zużycie paliwa na poziomie 11,8 l/100 km. oraz emisję CO2 na poziomie 289 g/km.
Konstrukcja nowego R8 została wykonana w architekturze Audi Space Frame, wykorzystującej stopy aluminium i CFRP. Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło odchudzić sportowca w stosunku do jego pierwszej generacji. Teraz R8 V10 waży 1454 kg. Co ważne, poprawiono nie tylko masę, ale także sztywność skrętną. Jest ona teraz większa aż o 40% w stosunku do poprzednika.
W podstawowym R8 V10 Audi będzie oferować stalowe tarcze hamulcowe, natomiast V10 Plus ma być domyślnie wyposażane w zestaw ceramiczny.
System Drive Select w nowej generacji Audi R8 ma oferować kierowcy cztery tryby pracy: Comfort, Auto, Dynamic i Individual. Ma on wpływ na pracę silnika, układu kierowniczego, skrzyni biegów i napędu quattro. Drive Select może także sterować opcjonalnymi dodatkami: zawieszeniem Magnetic Ride oraz sportowym układem wydechowym o zmiennej charakterystyce.
Wewnątrz znajdziemy między innymi wirtualny kokpit znany już z modeli TT oraz Volkswagena Passata. Umieszczenie wyświetlacza przed oczami kierowcy pozwoliło uprościć konsolę środkową. Jej projekt jest niezwykle minimalistyczny.
Nowe Audi R8 zadebiutuje publicznie na zbliżających się targach samochodowych w Genewie. Sprzedaż modelu rozpocznie się latem tego roku. Wersja V10 ma kosztować 165 tys. euro. Mocniejsza odmiana V10 Plus będzie startować od 187 400 euro.
Nowe Audi R8 V10 (2015) - oficjalna galeria zdjęć
[aktualizacja 1 marca]
Tuż przed targami w Genewie Audi przedstawiło swoje flagowe premiery na krótkich filmach. Pierwszą z nich jest koncepcyjny Prologue Avant. Druga to naturalnie R8 V10: