nanoFlowcell w natarciu na targach w Genewie [aktualizacja]

nanoFlowcell w natarciu na targach w Genewie [aktualizacja]

nanoFlowcell w natarciu na targach w Genewie [aktualizacja]
Mariusz Zmysłowski
19.02.2015 10:27, aktualizacja: 02.10.2022 11:09

nanoFlowcell przedstawi na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie dwa modele: Quant F oraz duże coupé o nieznanej nazwie.

Pierwszym samochodem zapowiedzianym przez producenta z siedzibą mieszczącą się w Lichtensteinie jest Quant F. Limuzyna z drzwiami typu gullwing to ewolucja modelu Quant E, który nanoFlowcell przedstawił w ubiegłym roku na targach samochodowych w Genewie. Elektryczny pojazd został zmodyfikowany tak, by zbliżyć się do spełnienia wymagań homologacyjnych. Obecnie pracy wymagają jeszcze między innymi poduszki powietrzne. Gdy samochód będzie gotowy, zostanie poddany testom zderzeniowym i badaniom homologacyjnym w USA oraz w Niemczech.

Obraz

Oprócz zmian wymaganych do dopuszczenia Quanta F do ruchu drogowego, auto dostało także dodatkowe stado elektrycznych koni mechanicznych. Moc generowana przez cztery silniki elektryczne (po jednym na każde koło) została podbita z 925 do 1090 KM. Producentowi udało się także zwiększyć zasięg samochodu o 30 procent w stosunku do wersji E.

Za źródło energii w Quancie F służą dwie ciecze jonowe. Są one przechowywane w dwóch 250-litrowych zbiornikach mieszczących się na spodniej części samochodu.

nanoFlowcell zapowiedział nowy model hasłem "New kid in town".
nanoFlowcell zapowiedział nowy model hasłem "New kid in town".

Drugim pojazdem, który zostanie zaprezentowany przez nanoFlowcell będzie miks coupé i crossovera. Samochód przedstawiony na ilustracji na razie nie został oficjalnie przedstawiony - nie znamy jego nazwy ani parametrów.

nanoFlowcell Quant F - oficjalna galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

[aktualizacja 19 lutego]

Obraz

Koncept, który nanoFlowcell przedstawiło kilka dni temu na pierwszej ilustracji nosi nazwę QUANTiNO. Jest to kompakt mieszczący cztery miejsca w układzie 2+2. Auto mierzy 3,91 m, ale wygląda na duże przez zastosowanie ogromnych, 22-calowych obręczy.

Auto napędzane jest przez cztery silniki elektryczne, każdy o mocy 25 kW, czyli 34 KM. To daje sumaryczną moc układu wynoszącą 136 KM. Parametry te pozwalają rozpędzić się QUANTiNO do 200 km/h. Dzięki zastosowaniu litowo-jonowego źródła energii, takiego jak w modelu Quant F, kompakt dysponuje zasięgiem 1000 km.

Firma nanoFlowcell poinformowała, że chociaż QUANTiNO jest na razie konceptem, będzie dążyć do tego, by szybko uzyskać dla tego modelu homologację drogową.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)