Masa Krytyczna - Kraków kończy, w Warszawie bez zmian

Masa Krytyczna - Kraków kończy, w Warszawie bez zmian

Masa Krytyczna - Kraków kończy, w Warszawie bez zmian
Źródło zdjęć: © [Zdjęcie rowerzysty z shutterstock.com](http://www.shutterstock.com/pl/pic250867420/stockphotomanridingabicycleintheparkselectivefocus.html?src=hAV_mTnHwddFMv55bkJEOw122&ws=1)
Mariusz Zmysłowski
11.02.2015 11:07, aktualizacja: 02.10.2022 11:11

Organizatorzy krakowskiej Masy Krytycznej poinformowali o zakończeniu działalności.

Rowerowa Masa Krytyczna w Krakowie odbędzie się jeszcze tylko dwa razy - pod koniec lutego i marca. Później przejazdy nie będą już organizowane. Wynika to z faktu, że krakowscy rowerzyści uzyskali realizację postulatów, o które walczyli. Są usatysfakcjonowani rozwiązaniami zaproponowanymi przez władze miasta.

W przeprowadzonym w Krakowie referendum 80 proc. głosujących opowiedziało się za rozbudową infrastruktury rowerowej. Powstał zespół zajmujący się zadaniami, pozostałymi do zrealizowania. Do tego na potrzeby cyklistów została na stałe wydzielona satysfakcjonująca ich suma z budżetu.

W ślad za krakowskimi rowerzystami nie pójdą na razie organizatorzy warszawskiej Masy Krytycznej. W ocenie inicjatorów tego ruchu, w stolicy wciąż jest wiele do zrobienia. Najbardziej zależy im na rozwiązaniu problemu ruchu wzdłuż głównych arterii miejskich: ul. Marszałkowskiej, al. Jana Pawła II czy al. Jerozolimskich. Organizatorzy wyliczają, że chcieliby doprowadzić do powstania na tych trasach dróg rowerowych, wytyczyć pasy dla cyklistów lub uzyskać zmiany w przepisach, wpuszczające osoby poruszające się na rowerach na buspasy.

Przedstawiciele warszawskiej Masy Krytycznej chcieliby także usunięcia licznych zakazów wjazdu, które ich ograniczają. Rowerzyści chcą między innymi dopuszczenia do ruchu na placu Zamkowym. To nie koniec postulatów. Chcą także wprowadzenia ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych.

Przedstawiciele stołecznych władz odpowiadają, że infrastruktura rowerowa w Warszawie stale się poprawia i ta tendencja ma zostać podtrzymana. W ubiegłym roku w stolicy na poprawę sytuacji cyklistów wydano największą kwotę w całej Polsce. Kilkadziesiąt milionów złotych przeznaczono między innymi na powstanie 60 km nowych dróg i pasów. Tyle samo powstanie w roku 2015. Dalsze zmiany planowane są na kolejne lata, ponieważ stołeczny plan zakłada stworzenie dużego systemu tras rowerowych do roku 2020.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)