Nowy Ford Focus RS (2015) oficjalnie zaprezentowany!

Wiemy już niemal wszystko na temat Forda Focusa RS poza jednym – nie znamy jego ceny.

Zacznijmy od najważniejszego. Napędzany 2,3-litrowym motorem EcoBoost Focus RS będzie przekazywał moc 320 KM na cztery koła. Maksymalny moment obrotowy to 433 Nm, a maksymalne obroty wynoszą 6800 obr./min. Jest to jednostka stosowana również w modelu Mustang, ale została zoptymalizowana specjalnie do Focusa RS. Nowością są turbosprężarka Twin-Scroll o niskiej bezwładności, większy intercooler, układ dolotowy o zwiększonej zdolności napełniania i sportowy układ wydechowy z elektronicznym zaworem, zintegrowanym z końcowym elementem, który optymalizuje przeciwciśnienie i charakterystykę dźwięku. Zmieniono również tuleje cylindrowe i uszczelkę pod głowicą na odporniejsze na wysokie temperatury. O odpowiednie chłodzenie zadba powiększona chłodnica cieczy.

Napęd o nazwie Ford Performance All-Wheel-Drive będzie wspierał system Dynamic Torque Vectoring (rozwinięcie Torque Vectoring Control), który ma pomagać kierowcy w zakrętach. Poza elektroniką sterującą hamulcami, w tylnym mechanizmie różnicowym znajdują się sprzęgła blokujące, konieczne do pełnego wykorzystania zjawiska wektorowania momentem obrotowym. Elektronicznie sterowany jest również centralny mechanizm rozkładający siłę napędową na osie (prawdopodobnie elektroniczne sprzęgło). Na tylną oś ma trafiać maksymalnie 70 procent momentu obrotowego. W skrzyni biegów skrócono skok lewarka zmiany biegów i zastosowano wytrzymalsze sprzęgło.

Torque Vectoring – więcej niż ESP

System ESP jest już w każdym nowym samochodzie sprzedawanym w Unii Europejskiej. Uratował wiele osób przed śmiercią i samochodów przed wypadnięciem z…

Ten system napędu na cztery koła to przełomowa technologia, zdolna zapewnić najlepsze własności jezdne w skręcie i przyjemność z prowadzenia samochodu na granicy przyczepności. Po prostu wyrzuciliśmy na śmietnik wszystkie dotychczasowe teorie, jakoby napędzane na 4 koła hatchbacki nie mogły zapewniać przyjemności z jazdy. I stworzyliśmy samochód, który po równi zaskakuje i nagradza.oświadczył Dave Pericak, dyrektor Global Ford Performance.

Nowy Ford Focus ST (2015) - pierwsza jazda [test]

Jesienią poprzedniego roku wybraliśmy się do Hiszpanii by przyjrzeć się odświeżonemu Fordowi Focusowi. Teraz, tydzień przed premierą nowego modelu…

Poza zaawansowanym technicznie napędem nowy Focus RS ma oczywiście sportowe zawieszenie, w którym zmieniono właściwie wszystko – od amortyzatorów po łożyska kół. Amortyzatory będą sterowane elektronicznie z możliwością wyboru przez kierowcę ich trybu pracy. Od podstaw zaprojektowano i skalibrowano układ kierowniczy wspomagany elektrycznie, współpracujący ze sztywniejszymi kolumnami resorujących i zwrotnicami niewspółosiowymi na krótszych wahaczach.

Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia

Amortyzatory samochodowe jak wiele innych podzespołów muszą spełniać wiele sprzecznych funkcji, a ich odpowiedni dobór jest efektem kompromisów….

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Opony są stworzone we współpracy z Michelinem i dedykowane do Focusa RS. Ich rozmiar to 235/35 R19. Auto będzie sprzedawane z jednym z dwóch rodzajów opon: Michelin Pilot Sport Cup 2 dla kierowców żądnych najwyższych osiągów lub Michelin Pilot Super Sport do jazdy na co dzień.

Seryjnym wyposażeniem są biksenonowe reflektory z funkcją Adaptive Front Lighting dostosowującą intensywność i kąt świecenia do prędkości auta, kąta skrętu i odległości od obiektów na drodze. Wewnątrz znajdziemy fotele Recaro obszyte częściowo skórą, a opcją będą wyścigowe kubełki. Kierownica o spłaszczonym na dole wieńcu jest obita miękką skórą. Aluminiowe pedały i wyjątkowa grafika zegarów to kolejne wyróżniki wersji RS. Nad konsolą centralną znalazły się dodatkowe wskaźniki dla ciśnienia doładowania, temperatury i ciśnienia oleju.

Do wyboru są cztery kolory nadwozia: Nitrous Blue, Stealth Grey, Shadow Black i Frozen White. Prezentowane na zdjęciach auto pomalowano lakierem specjalnym Liquid Blue, takim samym jak premierowego Forda GT.

Produkcja nowego Focusa RS ma się rozpocząć pod koniec tego roku, a sprzedaż na początku przyszłego.

Ford Focus RS 2015 — galeria zdjęć

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

BMW przedstawiło M4 Concept Iconic Lights z laserowymi światłami [aktualizacja] Odświeżona Kia Picanto wchodzi na rynek McLaren 675LT - Longtail do walki ze Speciale [aktualizacja] Dzień Saubera i Ferrari na testach w Jerez Porsche 911 Turbo od PP-Performance robi setkę w 2,5 sekundy! Nowy pakiet aerodynamiczny dla Porsche 911 Turbo (991) Zobacz wnętrze nowej Škody Superb! Renault Kadjar – Qashqai po francusku Nowe Ferrari 488 GTB - mniej litrów, więcej mocy Nowy Ford Focus RS (2015) - wyciek pierwszych zdjęć Wszystkie reklamy samochodowe z finału Super Bowl 2015 Nissan GT-R LM Nismo (2015) [wyścigi] Vettel znów najszybszy podczas testów w Jerez Znamy ceny Fiata 500X - czy stanie się bestsellerem? System BMW ConnectedDrive zagrożony atakiem hakerów? Straż miejska będzie sprzątać parkingowe wraki Gdzie w Polsce sprzedają „chrzczone” paliwo? Mercedes-Benz GLA 220 CDI Brabus (2015) - bezbronny agresor Volkswagen T-Roc zamiast Cross Polo? Sebastian Vettel najszybszy podczas pierwszego dnia testów w Jerez Oficjalna premiera Mercedesa F1 W06 Hybrid Lekko opóźniony Red Bull RB11 Zespół Force India w poważnych tarapatach Toro Rosso STR10 przed Red Bullem

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża