Nowy Volkswagen Jetta 1,4 TSI 150 KM Highline (2015) - pierwsza jazda po liftingu

Volkswagen przeprowadził lifting modelu Jetta. Sprawdziliśmy co zmieniło się w niemieckim sedanie.

Ten artykuł ma 2 strony:

Nowy Volkswagen Jetta 1,4 TSI 150 KM Highline (2015) - pierwsza jazda

Od 1979 roku Volkswagen sprzedał 14 mln egzemplarzy Jetty, z czego 925 tys. w roku 2014. Marka nie kryje, że nie jest to samochód stworzony dla Europejczyków. To auto przeznaczone przede wszystkim na rynek amerykański. Tam jest ono najlepiej sprzedającym się europejskim pojazdem. Dlatego Jetta po liftingu została zaprezentowana i wprowadzona najpierw w USA. Teraz z odpowiednio dostosowanym wyposażeniem wchodzi także do Europy.

Auto nieco urosło. Jettcie przybyło 15 mm, ale wynika to jedynie z zastosowania nowych, nieco bardziej obszernych atrap zderzaków. Wymiary wewnętrzne i rozstaw osi pozostały bez zmian. Od zewnątrz sedana Volkswagena od wersji sprzed liftingu odróżnimy przede wszystkim dzięki nieco innym światłom, reflektorom przeciwmgielnym oraz opcjonalnym biksenonom i LED-om.

W środku Volkswagen wprowadził nowe wzory dekoracji oraz zegary w tubach, które mają wyglądać trochę bardziej dynamicznie niż tarcze na płaskim panelu. Ważniejszą zmianą jest kolorowy ekran komputera pokładowego. Nowe są także kierownice oferowane w tym modelu przez Volkswagena.

Dla potencjalnych klientów bardziej istotne jest powiększenie otworu wsadowego do bagażnika. Został on nieco rozciągnięty w dół. Dzięki temu korzystanie z kufra w sedanie będzie teraz trochę wygodniejsze.

Pozostałe zmiany są związane przede wszystkim z wciąż zmieniającymi się, coraz bardziej wymagającymi normami określającymi bezpieczeństwo i emisję spalin. Dlatego np. przemodelowanie zderzaków nie miało za zadanie jedynie odświeżyć wyglądu Jetty, ale również zredukować współczynnik oporu powietrza. Udało się go zmniejszyć o 10 procent, co oczywiście przełożyło się na poprawę zużycia paliwa w przypadku wszystkich silników. Warto jednak pamiętać, że zmianę odczujemy tu dopiero po przekroczeniu prędkości między 80 a 90 km/h.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

By poprawić wyniki badań emisji spalin Volkswagen odświeżył też silniki. Teraz wszystkie jednostki w gamie Jetty spełniają normę Euro 6. W skład oferty motorów wchodzą 3 silniki benzynowe o mocach od 105 do 150 KM oraz dwa diesle rozwijające 110 i 150 KM.

Niemiecki producent poprawił w swoim samochodzie także bezpieczeństwo. Ponieważ lifting to nie czas na udoskonalanie konstrukcji, Volkswagen skupił się na różnego rodzaju systemach, które obecnie mają duży wpływ na oceny np. w testach Euro NCAP. Dlatego na pokładzie znalazła się między innymi kontrola martwej strefy, która ma zintegrowany Rear Traffic Alert. System ten pomaga wyjechać tyłem na ruchliwą ulicę dzięki obserwacji obszaru w promieniu do 40 metrów. Samochód może poinformować kierowcę, że nie ma wystarczająco dużo miejsca, by bezpiecznie włączyć się do ruchu. Jeśli kierowca nie będzie reagował, w krytycznej sytuacji system zatrzyma auto i nie dopuści do wypadku.

Czujniki badające ruch znalazły się także z przodu Jetty. Sedana Volkswagena można wyposażyć w Front Assist, który pomaga uniknąć najechania na inny pojazd.

W Polsce nowa Jetta oferowana jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Highline. W podstawowej otrzymamy między innymi system ESC, czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, radio RCD 210, system start-stop, klimatyzację Climatic, komputer pokładowy i dojazdowe koło zapasowe. Za tak wyposażone auto z bazową jednostką 1,2 TSI o mocy 105 KM Volkswagen chce 69 290 zł.

Na pierwszym spotkaniu z odświeżoną Jettą na krótką przejażdżkę zabrałem wersję z silnikiem benzynowym 1,4 TSI o mocy 150 KM. Auto było wyposażone w 7-biegową skrzynię DSG.

Nierówne drogi prowadzące przez mazowieckie wioski wystawiły na niełatwą próbę zawieszenie. Okazało się ono zaskakująco komfortowe. Nierówności tłumiło skutecznie i cicho.

Przy spokojnej jeździe podobne wrażenie pozostawił po sobie silnik. Jak na ten segment, w Jettcie było naprawdę cicho. Wciśnięcie gazu w podłogę nie wywoływało natychmiastowego kopnięcia bo redukcja przeprowadzana była raczej z naciskiem na płynność niż szybkość, ale ten drugi parametr i tak można tu uznać za zadowalający.

Auto, które widzicie na zdjęciach wyposażone jest na poziomie Highline, co w połączeniu z mocnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów daje cenę wynoszącą 90 990 zł. Dodatkowo Volkswagen dołożył tutaj pakiet Style o wartości 3890 zł (m.in. reflektory biksenonowe z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, LED-y do jazdy dziennej, obręcze 17-calowe, sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm) oraz pakiet Zimowy za 2320 zł (podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy, spryskiwacze reflektorów, kontrolka poziomu płynu do spryskiwacza).

W Polsce z pewnością Jetta nie będzie cieszyć się tak dużą popularnością jak blisko spokrewniony z nią Golf. Jednak na bardziej eleganckiego sedana z pewnością również znajdą się chętni.

Więcej o nowym Volkswagenie Jettcie przeczytacie u nas w pełnym teście już wkrótce.

PLUSY:

Cicha praca zawieszenia
Cichy i dynamiczny silnik
Przestronne wnętrze

MINUSY:

Wciąż mały otwór wsadowy do bagażnika ze względu na rodzaj nadwozia
Za mało wysokiej jakości materiałów w wersji Highline

Volkswagen Jetta 1,4 TSI Highline po liftingu (2015) - galeria zdjęć

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes-Benz Vito Tourer 111 CDI (2015) - test Ford Focus 1,5 EcoBoost Titanium vs. Seat Leon FR 1,8 TSI DSG - test Infiniti Q50 2.0 Turbo Sport AT - test Fiat 500 Sport 0.9 TwinAir 105 KM - test Citroën C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine - test Škoda Octavia Laurin & Klement 1,8 TSI 180 KM - test Volkswagen Beetle 2.0 TSI DSG - test BMW 218d Active Tourer Luxury Line - test Seat Leon ST Style 2,0 TDI DSG - test Krótka Toyota Land Cruiser 150 3.0 D-4D - test Hamann Mirr6r na bazie BMW M6 - test Nowy Ford Transit 2,2 TDCi Trend L3 H2 350 - test Iveco Daily Furgon 35S21V 3,0 205 HPi (2014) - test Testy samochodów Autokult.pl w 2014: podsumowanie Wszystkie testy samochodów Autokult.pl w roku 2014 Nowe Audi S3 Limousine - test Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 Elegance Outdoor - test Opel Meriva 1,6 CDTi Design Edition – test Kombi vs crossover: Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDi Allure kontra 3008 1,6 HDi Style - test Nowy Volkswagen Touareg V8 4.2 TDI - pierwsza jazda Jeep Cherokee Trailhawk V6 3.2 A9 4WD - test Ferrari California T - test BMW M135i sDrive - test Volkswagen CrossTouran 2.0 TDI DSG - test

Popularne w tym tygodniu:

Škoda Octavia 1.0 TSI Joy (2017) - czy rozmiar ma znaczenie? Koreańczycy mierzą wysoko: pierwsza jazda Hyundaiem Koną w Namyang Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum - nadal atrakcyjne Audi Q2 2.0 TDI quattro: mały crossover za 200 tys. zł Ford Kuga 2.0 TDCi AWD Titanium: lepszy niż pokazują statystyki